Lastiklerin Yuvarlanma Direnci Yakıtı Nasıl Etkiler?
Neler Okuyacaksınız?
Yuvarlanma direnci: nasıl oluştuğu, yakıt tüketimi üzerindeki etkisi ve yuvarlanma direnci olmayan lastiklerin olup olmadığı.
Yuvarlanma direnci, lastik lastiklerde gerekli bir kötülüktür
Doğru lastik basıncı direnci azaltır ve yakıt tasarrufu sağlar
Zaten biliyordum? Metal bir lastiğin yuvarlanma direnci sıfırdır
Araba lastiklerinin yuvarlanma direnci nedir?
İlerlemek istiyorsanız, direncin üstesinden gelmelisiniz. Bu aynı zamanda araba lastikleri için de geçerlidir. Bir lastik tekerlek hareket etmeye başladığında , lastik muhafazası deforme olur ve gevşer. Lastik sırtı ve lastik yanağı bükülür, sıkıştırılır ve kesme gerilimine maruz kalır. Lastiğin bileşimine ve profil tasarımına bağlı olarak bu, daha çok veya daha az enerji tüketir ve bu enerji, öncelikle lastikte ısı olarak kaybedilir.
Yuvarlanma hareketi için gereken kuvvete yuvarlanma direnci denir. Doğrudan tekerlek yüküne bağlıdır. Tekerlek yükü ne kadar yüksek olursa, yuvarlanma direnci kuvveti de o kadar yüksek olur. Yuvarlanma direncinin ölçüsü, yuvarlanma kuvvetini tekerlek yüküyle ilişkilendiren ve genellikle yüzde olarak verilen yuvarlanma direnci katsayısıdır.
Hangi sürüş dirençleri var?
Yokuş yukarı veya yokuş aşağı olmayan düz yollarda sürerken, aracın toplam sürüş direnci, sürüş durumuna bağlı olarak araç üzerinde farklı etkileri olan aşağıdaki dört ayrı dirençten oluşur:
Aerodinamik kuvvetler (hava direnci)
Aracın sürtünme kuvvetleri (örneğin motor veya şanzımandaki sürtünme direnci)
Eylemsizlik kuvvetleri (araç kütlesinin eylemsizliği)
Lastiklerin yuvarlanma direnci
Örneğin, otoyolda hızlı sürerken, aerodinamik kuvvetlerin sürüş direncindeki payı çok yüksekken, şehir trafiğinde, sürekli frenleme ve marşta, öncelikle atalet kuvvetlerine karşı enerji harcanmak zorundadır. Yuvarlanma direncinin toplam sürüş direnci içindeki payı şehir içinde yüzde 30, otoyolda yüzde 20 civarındadır.
Yuvarlanma direnci olmayan lastikler var mı?
Teorik olarak evet. Deforme olmayan bir metal lastiğin yuvarlanma direnci sıfır olacaktır. Ancak böyle bir bisiklet iyi fren yapar mı, virajlarda yol tutuşu sağlar mı veya rahat bir süspansiyon sunar mı? Hayır, yalnızca geniş temas alanına, suda kızaklamayı önleyici profile ve yaylı hava dolgusuna sahip bir lastik lastik bunu yapabilir. Lastik kauçuğunun özellikleri sürüş güvenliği için önemlidir ancak yakıt maliyeti vardır.
Daha az yuvarlanma direncine sahip lastikler var mı?
Bu nedenle, lastiklerin yuvarlanma direnci gerekli bir sorundur , ancak lastik endüstrisi bunu optimize etmek için çalışmaktadır. Enerji emilimi ve sıcaklıktaki ilgili artış , yeni kauçuk bileşikleri veya lastik alt yapısındaki yapısal değişikliklerle azaltılmalıdır. “Energy” veya “Eco” ek tanımına sahip lastikler zaten mevcuttur – yuvarlanma direnci açısından gerçekte ne yaptıkları ADAC lastik testlerinde.
Teknik tavsiye: ADAC teknik merkezi
Sıkça Sorulan Sorular?
Cevap: Teorik olarak evet. Deforme olmayan bir metal lastiğin yuvarlanma direnci sıfır olacaktır
Cevap: Yuvarlanma direncinin toplam sürüş direnci içindeki payı şehir içinde yüzde 30, otoyolda yüzde 20 civarındadır.