Hibrit Elektrikli Arabalarda Benzin ve Elektrik Gücü
Benzinli-elektrikli hibrit araba , tam da göründüğü gibi – benzinle çalışan bir araba ile elektrikli bir araba arasında bir geçiş. Benzinle çalışan bir araba ile tipik bir elektrikli araba arasındaki farkları açıklamak için birkaç diyagramla başlayalım.
Gazla çalışan bir arabanın , motora benzin sağlayan bir yakıt deposu vardır . Motor daha sonra tekerlekleri döndüren bir şanzımanı döndürür.
Elektrikli bir otomobilde ise elektrik motoruna elektrik sağlayan bir dizi pil bulunur . Motor bir şanzımanı döndürür ve şanzıman tekerlekleri döndürür.
Hibrit bir uzlaşmadır. Bir elektrikli arabanın eksikliklerinin üstesinden gelirken, gazla çalışan bir arabanın kilometresini önemli ölçüde artırmaya ve emisyonları azaltmaya çalışır.
Size veya bana yararlı olması için, bir arabanın belirli minimum gereksinimleri karşılaması gerekir. Araba şunları yapabilmelidir:
- Yeniden yakıt doldurmadan önce en az 300 mil (482 km) sürün
- Hızlı ve kolay bir şekilde yakıt ikmali yapın
- Yoldaki diğer trafiğe ayak uydurun
Benzinli bir araba bu gereksinimleri karşılar, ancak nispeten büyük miktarda kirlilik üretir ve genellikle düşük yakıt tüketimi sağlar. Bununla birlikte, elektrikli bir araba neredeyse hiç kirlilik üretmez, ancak şarjlar arasında yalnızca 50 ila 100 mil (80 ila 161 km) gidebilir. Ve sorun, elektrikli arabanın çok yavaş olması ve yeniden şarj edilmesinin elverişsiz olmasıydı.
Benzinli elektrikli bir araba, bu iki kurulumu hem gaz gücünden hem de elektrik gücünden yararlanan tek bir sistemde birleştirir.