Benzinli Elektrikli Hibrit Yapı Nasıldır?

Benzinli-elektrikli hibrit arabalar aşağıdaki parçaları içerir:

Benzinli motor

Hibrit araba, çoğu arabada bulacağınız gibi bir benzinli motora sahiptir. Ancak hibrit motor daha küçüktür ve emisyonları azaltmak ve verimliliği artırmak için ileri teknolojiler kullanır.

Yakıt deposu

Hibriddeki yakıt deposu , benzinli motor için enerji depolama cihazıdır. Benzin, pillerden çok daha yüksek bir enerji yoğunluğuna sahiptir. Örneğin, 1 galon (7 pound) benzin kadar enerjiyi depolamak için yaklaşık 1.000 pound pil gerekir.

Elektrik motoru

Hibrit bir arabadaki elektrik motoru çok karmaşıktır. Gelişmiş elektronik, bir jeneratörün yanı sıra bir motor olarak da hareket etmesine izin verir. Örneğin ihtiyaç duyduğunda arabayı hızlandırmak için akülerden enerji çekebiliyor. Ancak bir jeneratör görevi görerek arabayı yavaşlatabilir ve enerjiyi akülere geri döndürebilir.

Jeneratör

Jeneratör bir elektrik motoruna benzer, ancak yalnızca elektrik gücü üretmek için çalışır. Çoğunlukla seri hibritlerde kullanılır (aşağıya bakın).

Piller

Hibrit bir arabadaki piller , elektrik motorunun enerji depolama aygıtıdır. Sadece benzinli motora güç sağlayabilen yakıt deposundaki benzinin aksine, hibrit bir arabadaki elektrik motoru akülere enerji verdiği gibi akülerden de enerji alabilir.

Şanzıman

Hibrit bir arabadaki şanzıman , geleneksel bir arabadaki şanzımanla aynı temel işlevi yerine getirir. Honda Insight gibi bazı hibritler geleneksel şanzımanlara sahiptir. Toyota Prius gibi diğerleri, daha sonra konuşacağımız kökten farklı olanlara sahiptir.

Hibrit bir arabada bulunan iki güç kaynağını farklı şekillerde birleştirebilirsiniz. Paralel hibrit olarak bilinen tek yönlü, motora benzin sağlayan bir yakıt deposuna ve elektrik motoruna güç sağlayan bir dizi aküye sahiptir. Hem motor hem de elektrik motoru aynı anda şanzımanı çevirebilir ve şanzıman daha sonra tekerlekleri döndürür.

Aşağıdaki animasyon, tipik bir paralel hibriti göstermektedir. Yakıt deposu ve gaz motorunun şanzımana bağlandığını fark edeceksiniz. Piller ve elektrik motoru da şanzımana bağımsız olarak bağlanır. Sonuç olarak, paralel bir hibritte hem elektrik motoru hem de gaz motoru itme gücü sağlayabilir.

Buna karşılık, bir seri hibritte (aşağıda), benzinli motor bir jeneratörü döndürür ve jeneratör ya pilleri şarj edebilir ya da şanzımanı çalıştıran bir elektrik motoruna güç sağlayabilir. Bu nedenle, benzinli motor hiçbir zaman araca doğrudan güç sağlamaz.

Yakıt deposundan başlayarak seri hibritin şemasına bir göz atın ve tüm bileşenlerin sonunda şanzımana bağlanan bir hat oluşturduğunu göreceksiniz.

Hibrit bir arabanın yapısı, verimliliği artırmak ve çoğumuzun bir araçta aradığı performansı sağlamak için iki güç kaynağından yararlanır. Bir sonraki bölümde, bunu nasıl başardığını göreceğiz.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu