Elektrikli Scooter Pil Yangınları Nasıl Önlenir?

Elektrikli scooter pili yangınlarını nasıl önleyeceğinizi ve durduracağınızı öğrenin. Elektrikli scooter pili yangınına neyin neden olabileceğini, pil hasarını nasıl belirleyeceğinizi ve daha fazlasını öğrenin!

Temel olarak, herkes pillerin ne olduğuna aşinadır. Piller, cep telefonlarından elektrikli araçlara ve elektrikli scooterlara kadar her şeye güç sağlayan günlük yaşamımız için çok önemlidir. İnanılmaz derecede kullanışlı ve güvenilir olmalarına rağmen, piller doğru kullanılmadığında tehlikeli de olabilir. Bu durumun ne kadar korkutucu olabileceğini görmek için çevrimiçi olarak pil arızası videolarını aramanız yeterlidir. Akü yangınları çok gerçek bir tehlikedir ve ciddi mal hasarına ve hatta can kaybına neden olabilir.

Piller yaygın olarak bulunur ve en popüler olanı lityum bazlı pillerdir. Lityum bazlı pillerin bu kadar popüler olmasının nedeni, küçük bir pakette yüksek enerji yoğunluğu sunmalarıdır. Bu, minimum yer kapladıkları, minimum ağırlık ekledikleri ve yine de bu cihazlarda kilit nokta olan yüksek güç çıkışları sağladıklarından elektrikli scooter gibi bir dizi taşınabilir cihazda kullanım için ideal hale getirir. Bunun dışında, diğer birçok pil türünden daha çevre dostudurlar ve birden çok kez şarj edilebilirler.

Bununla birlikte, kullanılan lityum oldukça yanıcı olan çok reaktif bir alkalin metal olduğundan, pillerde lityum kullanımı da bir güvenlik tehlikesi oluşturur. Lityum-iyon piller serbest lityum metal içermese de, risk oluşturabilecek lityum-iyon ve diğer yanıcı elektrolitler içerir.

Kapalı bir alanda büyük miktarda enerji depoladığınızda, kontrolsüz veya şiddetli bir şekilde serbest kalma potansiyeli olduğunu unutmamak da önemlidir. Bu, ısı, duman ve hatta yangın oluşumuna yol açabilir, bu nedenle pillerin kullanım ömrünü dikkatli bir şekilde yönetmek ve güvenlik ile yangın/patlama konularına özel dikkat göstermek çok önemlidir.

Lityum pil yangınları nispeten nadir olsa da, meydana geldiklerinde son derece tehlikeli olabilirler. Batarya yangınlarını önlemek için, bu bataryaların nasıl çalıştığını, yangın olayını neyin tetikleyebileceğini ve yangın çıkması durumunda önleme ve yangını durdurmanın yollarını anlamak önemlidir.

Lityum piller en güvenli seçeneklerden biri olarak değerlendiriliyor, peki neden pil yangınlarından bahsediyoruz? Bu piller genellikle güvenli kabul edilirken, bazı münferit yangın ve aşırı ısınma raporları var. Bazı kanıtlara bakalım.

2018’de ABD Tüketici Ürün Güvenliği Komisyonu , beş yıllık bir süre içinde lityumla çalışan ürünlerle ilgili yangın veya aşırı ısınma riskinden dolayı 4.232.808’den fazla ürünün geri çağrılmasını ayrıntılandıran bir rapor yayınladı. Bu, 2012 ile 2017 yılları arasında geri çağrılan 500.000 hoverboard ve birkaç elektrikli scooter ile elektrikli scooter’lardan dizüstü bilgisayarlara kadar değişen 483 tür ürünü içeriyordu.

Apple Inc.’in 2019 MacBook Pro’yu geri çağırması gibi, pil yangınlarıyla ilgili birkaç yüksek profilli olay da yaşandı. Bu geri çağırmada, pil yangını riski nedeniyle 432.000’den fazla MacBook Pro dizüstü bilgisayarı geri çağrıldı. 2017’de Samsung, çok sayıda pil yangını raporu nedeniyle Galaxy Note 7 akıllı telefonunu (dünya genelinde 2,5 milyon cihaz) geri çağırdı.

Olayların sayısı, kullanımda olan milyonlarca lityumla çalışan ürünle karşılaştırıldığında nispeten az olsa da, pille çalışan herhangi bir ürünü kullanırken potansiyel risklerin farkında olmak ve dikkatli olmak yine de önemlidir. Neyse ki, üreticiler bu pilleri tasarlamanın ve üretmenin daha iyi yollarını benimsedikçe, son yıllarda geri çağırma ve olayların sayısı da düşüyor.

Elektrikli Scooterların Çoğunda Ne Tür Piller Vardır?

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 3

Piyasadaki çoğu elektrikli scooter, lityum iyon piller veya kurşun asit piller kullanır. Her iki pil türünün de kendi artıları ve eksileri olsa da, lityum iyon piller genellikle daha iyi bir seçenek olarak kabul edilir.

İki pil arasındaki bariz fark, kullanılan malzeme ve teknolojidir. Lityum pil, kurşun-asit pillere göre daha pahalı, daha verimli ve daha yüksek enerji yoğunluğuna sahiptir (250-670 Wh/L – 80-90 Wh/L ). Bu, lityum pilden kurşun asit pilden daha fazla güç alabileceğiniz anlamına gelir ve bu da onu daha iyi bir seçim haline getirir. Bunun dışında, lityum piller kurşun muadillerinin üzerinde şu özellikleriyle parlar:

  • Daha düşük şarj süresine sahip olmak
  • Kurşun asitli akülerin %4-6’sına kıyasla ayda yaklaşık %1,5-2’lik daha düşük kendi kendine deşarj oranı
  • Kurşun asitli akülerden çok daha uzun kullanım ömrü
  • Kurşun asitli aküler ayrıca lityum iyon akülerden daha fazla bakım gerektirir. Pil ömrünü korumak için düzenli olarak çevrilmeleri (deşarj edilmeleri ve yeniden şarj edilmeleri) gerekir.
  • Daha küçüktürler ve daha hafiftirler. Boyutların ve ağırlığın minimumda tutulması gerektiğinden, bu elektrikli scooterlar için büyük bir avantajdır.

Bununla birlikte, hangi pilin galip geldiği açık: Lityum-İyon Pil. Bununla birlikte, Razor gibi şirketler hala kurşun-asit pilleri kullanmaya daha fazla eğiliyor ve bu da alternatif, yani daha düşük maliyet için hala bir durum olduğunu kanıtlıyor.

Bununla birlikte, scooterlarda li-ion pil kullanmanın bazı dezavantajları vardır. Birincisi, sıcaklığa karşı son derece hassas olmaları ve doğal olarak yanıcı olmalarıdır. Bu, lityum iyon pillerin aşırı sıcak veya soğuk sıcaklıklara maruz kaldıklarında çok daha hızlı bozulma eğiliminde oldukları anlamına gelir. Çalışma koşulları dışındaki sıcaklıklara maruz kalmak lityum pilin arızalanmasına neden olabilir ve ayrıca yangın güvenliği tehlikeleri oluşturabilir.

Bu yangınların nasıl meydana geldiğini tam olarak kavramak için öncelikle pillerin nasıl çalıştığını anlamanız gerekir.

Lityum İyon Piller Nasıl Çalışır?

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 4

Lityum-iyon piller, bir modülde bir araya yığılmış ayrı ayrı hücrelerden oluşur. Her hücre şunları içerir:

  •  Çoğunlukla grafitten yapılmış bir anot
  • Bir lityum oksitten, çoğunlukla lityum kobalt oksitten (LCO) yapılmış bir katot
  •  Anot ve katot içeriğini ayıran ve içinden sadece lityum iyonlarının akışına izin veren mikro geçirgen bir ayırıcı.
  • Lityum iyonlarını anottan katoda ve tam tersi şekilde ayırıcı aracılığıyla taşıyan lityum bazlı bir tuz olan bir elektrolit.

Layman’ın terimleriyle, lityum-iyon piller, ayırıcı ve dış devre boyunca pozitif ve negatif elektrotlar arasında lityum iyonları ve elektronları ileri geri hareket ettirerek çalışır. İyonların ve elektronların bu hareketi, elektronik cihazlara güç sağlamak için kullanılabilecek bir elektrik akımı oluşturur.

Pozitif elektrot, pil şarj olurken lityum iyonlarının bir kısmını serbest bırakır. Bu iyonlar elektrolitten (ayırıcıda bulunur) negatif elektrota doğru hareket eder. İyonlar tüm şarj işlemi boyunca orada kalır.

Aynı zamanda, lityum-iyon oluşumu sırasında üretilen elektronlar, pozitif elektrottan negatif elektrota doğru akar. Ancak, ayırıcı elektronların içinden geçmesine izin veremediği için dış devre etrafında daha uzun bir yol izlerler. Elektronlar ve iyonlar daha sonra negatif elektrotta birleşerek lityumlu karbon oluşturur.

Daha fazla iyon akışı olmadığında, pilin tamamen şarj olduğu kabul edilir.

Boşaltma sırasında, biriken lityum metaline sahip olan anot (negatif terminal), onu elektrolit yoluyla katoda (pozitif terminal) göç eden iyonlar şeklinde serbest bırakır. Elektronlar da katoda geri döner, ancak ayırıcıdan geçemedikleri için, bunu alternatif bir yoldan, yani bir dış devreden (bu durumda, scooter’ın elektrik devresi) yapmak zorundadırlar. İyonların ve elektronların bu hareketi, elektrikli scooter’a güç veren şeydir. Pil, tüm iyonlar başarıyla katoda geçene kadar çalışmaya devam edecektir. Bu noktada pilin tamamen boşaldığı ve şarj edilmesi gerekeceği söyleniyor.

Gördüğünüz gibi bu, birkaç farklı kimyasal reaksiyonu içeren ve herhangi bir müdahale ve arıza olmaksızın kontrollü bir ortamda yapılması gereken bir işlemdir. Çalışma koşullarındaki herhangi bir değişiklik, reaksiyonları değiştirebilir ve bu da istenmeyen olaylara yol açabilir.

Artık bir pilin nasıl çalıştığını bildiğimize göre, nasıl yangına neden olabileceğine geçebiliriz.

Elektrikli Scooter Akünün Alev Almasına Neden Olan Nedir?

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 5

Elektrokimyasal reaksiyonlar, bir lityum-iyon pilde elektrik enerjisi üretir ve depolar. Elektrolit ayırıcının delinmesi veya hasar görmesi gibi durumlarda pilin yapısının bozulduğunu varsayalım. Bu durumda, farklı kimyasallar karışabilir ve elektronların ve iyonların katot ve anot arasında serbestçe hareket etmesine izin verir, yani bir kıvılcım veya aşırı ısı oluşturan bir kısa devre. Alev kontrol altına alınmazsa veya ısı üretimden daha hızlı dağılırsa, lityum piller alev alır.

Bu, lityum pillerde kullanılan kimyasalların kendi kendine yangını sürdürebilmesi gerçeğiyle daha da kötüleşiyor.

Elektrolit, oldukça yanıcı olan ve yangın riski oluşturan lityum tuzları ve organik çözücüler içerir. Ek olarak, katot ayrıca bir lityum oksitten yapılmıştır, yani belirli stres faktörlerine maruz kaldığında oksijenin bir yan ürün olarak salınma olasılığı yüksektir.

Kısacası, çoğu pil yangını, pil yapısındaki kusurlardan ve kötü şarj etme uygulamalarından kaynaklanır. İşte birkaç örnek:

  • Elektriksel kısa devreler
  • Aşırı şarj
  • Üretici kusurları ve tasarım kusurları
  • Pilin anormal veya yanlış kullanımı
  • hızlı deşarj
  • Pilde düşük kaliteli bileşenlerin kullanılması
  • Mekanik hasar
  • Diğerlerinin yanı sıra şarj cihazı sorunları

Yangının tutuşma sürecine Termal Kaçak denir ve bunun ne anlama geldiğini aşağıda açıklayacağız.

Termal Kaçak Nedir?

Termal kaçak, pil aşırı ısındığında oluşan ve pilin iç basıncının ve sıcaklığının dağılabileceğinden daha hızlı yükselmesine neden olan bir zincirleme reaksiyondur. Pil hücrelerinin sıcaklığı, kontrolsüz bir şekilde kendi kendine tutuşabilecekleri bir noktaya kadar yükselebilir.

Pilde kısa devre veya termal arıza gibi bir tür arıza olduğunda termal kaçak meydana gelebilir. Pil bir kez termal bir kaçağa girdiğinde, iç sıcaklıklar saniyeden çok daha kısa bir sürede yükselir ve depolanan enerji kontrolsüz bir şekilde serbest bırakılır. Isı, pildeki kimyasalların parçalanmasına neden olur ve bu da daha fazla ısı açığa çıkarır. Bu, sıcaklığı artırır ve sonunda pil alev alabilir/kendi kendine tutuşabilir. Termal kaçak ayrıca zehirli gazların, dumanın ve diğer partiküllerin şiddetli bir şekilde dışarı atılmasına neden olabilir.

Elektrikli Scooter Akünün Hasarlı Olduğunu Nasıl Anlarım?

Lityum iyon pilinizin zarar görmüş olabileceğinden endişe ediyorsanız dikkat etmeniz gereken birkaç işaret vardır:

  • Aşırı Isı: Lityum pillerin çalışırken veya şarj olurken ısı üretmesi normaldir. Ama eğer scooter’ınızın aküsü sık sık aşırı ısınıyorsa, arızalı olma ihtimali yüksektir.
  • Koku: Pilinizden kötü bir koku (hafif bir yanık kokusu) geldiğini fark ederseniz, bu pilin kötüye gittiğinin iyi bir göstergesidir. Koku, pilin içinde gerçekleşen istenmeyen kimyasal reaksiyonların bir yan ürünü olan basınçlı gazların salınmasından kaynaklanır.
  • Görünür sızıntı: Bir pilden gözle görülür sızıntı, hemen ele alınması gereken ciddi bir sorundur. Önlem alınmadığı takdirde, sızan elektrolitler scooter’ın hem elektrik sisteminde hem de gövdesinde büyük hasara neden olabilir. Ayrıca, sızan içerikler oldukça aşındırıcıdır ve metali, boyayı ve plastiği yiyebilir.
  • Şişlik: Başka bir işaret şişkinliktir. Pil gözle görülür şekilde şişmişse, büyük olasılıkla hasar görmüştür ve değiştirilmesi gerekir.
  • Gürültü: Pil çalışırken garip tıslama ve patlama sesleri çıkarıyorsa, bu pilin arızalandığını gösteren bir işaret olabilir.

Bu işaretlerden herhangi birini fark ederseniz, pili kullanmayı bırakmanız ve mümkün olan en kısa sürede değiştirmeniz önemlidir. Hasarlı bir lityum pili kullanmaya devam etmek tehlikeli olabilir ve yangına veya patlamaya yol açabilir.

Elektrikli Scooter Aküsü Yangınını Nasıl Önlersiniz? 

Mesleki Güvenlik ve Sağlık İdaresi (OSHA) ve Ulusal Yangından Korunma Derneği’ne (NFPA) göre, yangınları önlemenin birkaç yolu vardır:

Uygun Şarj Uygulamalarını Gözlemlemek

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 6

  • İlk olarak, pilleri kullanırken veya şarj ederken daima üreticinin kullanım kılavuzunda bulunan talimatlarına uyun. Bu, pili güvenli ve doğru bir şekilde kullanmanızı sağlamaya yardımcı olacaktır.
  • Yalnızca cihazınızla birlikte gelen şarj cihazını kullanın. Bazı satış sonrası şarj cihazları güvenli olmayabilir ve uygun güvenlik standartlarını karşılamayabilir. Her pilin, uyulması gereken belirli bir şarj voltajı vardır.
  • Daima saygın üreticilerin ve perakendecilerin şarj edilebilir lityum pillerini kullanın. Sahte veya sahte piller, orijinal pillerle aynı görünebilir, ancak genellikle aynı güvenlik standartlarını karşılamazlar. Örneğin, aşırı ısınmaya ve yangına yol açabilecek daha düşük kaliteli malzemelere sahip olabilirler.
  • Şarj, 40°F- 110°F (4°C- 43°C ) arasındaki bir sıcaklıkta yapılmalıdır; bundan daha düşük veya daha yüksek bir sıcaklıkta şarj etmek, pil hücrelerinde bazı istenmeyen kimyasal reaksiyonları tetikleyerek yangına veya patlamaya neden olabilir.
  • Şarj edilebilir pillerinizi asla aşırı şarj etmeyin; sadece üretici tarafından belirtilen süre kadar şarj edin. Piller aşırı şarj edildiğinde kolayca ısınabilir ve alev alabilir. Bu nedenle, tamamen şarj olduklarında pilleri prizden çıkardığınızdan emin olun. Neyse ki çoğu elektrikli scooter pili, lityum pil yangınlarını önlemek için bir Pil Yönetim Sistemine sahiptir.
  • Elektrikli scooter’ınızı şarj olurken asla gözetimsiz bırakmayın. Çoğu pil yangını, insanlar cihazlarını uzun süre fişe takılı ve gözetimsiz bıraktıklarında meydana gelir. Pilleriniz şarj olurken evden çıkmanız veya uyumanız gerekiyorsa, önce pillerin fişini çektiğinizden emin olun.
  • Elektrikli scooter’ınızı nerede şarj ettiğinize dikkat edin. Akünün arızalanması durumunda kolayca tutuşabilecek yanıcı yüzeylerden uzak olmalıdır. Buna kağıt, kumaş ve vinil ahşap gibi şeyler dahildir. Mümkünse, pili yangına dayanıklı bir şarj çantasında şarj etmeyi deneyin.
  • Şarj işlemleri sırasında sağlıklı bir pilin biraz ısınması normaldir. Ancak, pilin aşırı ısındığını, duman çıkardığını veya koku yaydığını fark ederseniz derhal güç kaynağından ayırın. Bu işaretler, pilin aşırı ısındığını ve potansiyel olarak alev alabileceğini gösterebilir.

Kullanımdayken

  • Pili aşırı yüklemeyin. Pil aşırı yüklendiğinde aşırı ısınabilir ve alev alabilir. Scooterınıza herhangi bir satış sonrası eklenti eklemeden önce, cihazın pilin güvenli bir şekilde sağlayabileceğinden daha fazla güce ihtiyaç duymadığından emin olmak için üreticinin talimatlarını kontrol etmek önemlidir.
  • Bataryayı suya ve diğer sıvılara maruz bırakmaktan kaçının, çünkü bunlar hücrelerin hassas iç bileşenlerinde korozyona veya hasara neden olabilir ve bu da sonunda bir lityum pil yangınını tetikleyebilir. IP derecesi yoksa scooter’ınızı ıslak koşullarda kullanmaktan kaçının.
  • Belirgin hasar belirtileri olan bir pili kullanmaktan kaçının. Pili hemen değiştirin.
  • Pili yalnızca üreticinin tavsiye ettiği çalışma sıcaklığında kullanın.

Piller, düzgün çalışabilmeleri için belirli bir sıcaklık aralığında çalışacak şekilde tasarlanmıştır. Çoğu üretici, 4°F ila 140°F (-20°C ila 60°C) arasında bir çalışma sıcaklığı aralığı önerir. Ancak gerçekçi olursak, -20°C/ 4°F sıcaklıkta sürüş yapmak rahat bile değil. Pili bu aralığın dışında kullanmak ömrünü kısaltabilir, performansını düşürebilir ve pilin arızalanma olasılığını artırabilir.

Depolama Uygulamaları

  • Skuterinizi nispeten yüksek sıcaklıklara ve yüksek neme sahip alanlarda saklamaktan kaçının. Scooter pillerini daima doğrudan güneş ışığından uzak, serin ve kuru bir yerde saklayın. Önerilen depolama sıcaklığı yaklaşık 59°F (15°C) ve ideal aralık 32°F(0°C) ila 86°F (30°C) arasındadır. Yüksek sıcaklıkların pilin kendiliğinden boşalma oranını ve yangına yol açabilecek bir arıza olasılığını artırması muhtemeldir. Scooter aküsünü asla 60 °C’den yüksek bir sıcaklıkta saklamayın, çünkü bu bir termal kaçağı tetikleyebilir.
  • Scooter akünüzü her türlü tehlikeli ve yanıcı malzemeden uzakta özel bir alanda saklayın.

Bakım ve İmha Uygulamaları

  • Elektrikli scooter’ınızın pillerini herhangi bir hasar belirtisine karşı düzenli olarak kontrol ettiğinizden emin olun. Şişme, sızıntı veya renk solması gibi olağandışı bir şey fark ederseniz, hemen kullanmayı bırakın ve pili değiştirin.
  • Lityum bazlı pillerinizi uygun şekilde geri dönüştürdüğünüzden emin olun. Birçok toplulukta bu pillerin geri dönüşümü için özel toplama tesisleri vardır. Alternatif olarak, bazı elektrikli arabalarda olduğu gibi bir geri alma programı sunup sunmadıklarını öğrenmek için cihaz üreticinizle iletişime geçebilirsiniz.
  • Lityum iyon pilleri asla ateşe atmayın.

Son olarak, bir yangın durumunda olabildiğince erken uyarı alabilmeniz için evinizde çalışan duman alarmlarının olması önemlidir.

Elektrikli Scooter Aküsü Yangınını Nasıl Durdurursunuz?

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 7

Daha önce bir evde yangın yaşadıysanız, ne kadar çabuk kontrolden çıkabileceğini bilirsiniz. Bir pil yangını farklı değildir. Aslında, içerdikleri yanıcı kimyasallar nedeniyle daha da tehlikeli olabilirler. Peki, pil yangınını nasıl durdurursunuz?

Cihazınızın alev alacağını düşünüyorsanız, yapılacak en iyi şey kendinizi ve başkalarını ondan uzak tutmaktır. Patlama veya zehirli duman riski olabilir, bu nedenle mümkün olduğunca uzakta olmak önemlidir. Yakınlarda herhangi bir yanıcı madde varsa, yangının yayılma şansı olmaması için bunların uzaklaştırılması da önemlidir. Yangın zaten kontrolden çıkmışsa, kendi başınıza söndürmeye çalışmayın. Kendinizi ve başkalarını güvenli bir yere götürmeye odaklanmak daha önemlidir. Acil servisler yangınla daha etkin bir şekilde mücadele edebilecek.

Bununla birlikte, yangın küçük ve yönetilebilir ise, onu söndürmenin en iyi yolu standart bir ABC veya BC kuru kimyasal yangın söndürücü kullanmaktır. Bu söndürücüler çoğu hırdavatçıda bulunabilir. B Sınıfı bir yangın söndürücünüz yoksa, yangını su, kum veya toprakla söndürmeyi deneyebilirsiniz, ancak bunu yalnızca temel yangınla mücadele teknikleri konusunda resmi olarak eğitim almışsanız deneyin.

Lityum-iyon pil yangınları, yanıcı bir elektrolitin yanmasını içerdiğinden, B Sınıfı yanıcı sıvı yangınları olarak sınıflandırılır. Lityum-iyon piller gerçek lityum metalleri içermediğinden D sınıfı yangın (yanıcı metaller) olarak etiketlenemez; dolayısıyla D sınıfı bir söndürücü böyle bir durumda etkili olmayacaktır.

Lityum-iyon pil yangınlarını söndürmek için su kullanmak, birçok düşünce ekolünde oldukça tartışmalı bir konudur. Lityum çok reaktif bir metaldir ve su ile şiddetli reaksiyona girer. Bununla birlikte, insanların düşündüğünün aksine, lityum-iyon piller, özellikle küçük yangınlarla uğraşırken büyük bir şiddetli reaksiyonu tetikleyemeyen gerçekten küçük elementel lityum izleri içerir.

Küçük yangınlar için bataryayı suyla doldurmanın etkili bir yöntem olduğu kanıtlanmıştır. Ancak, tedbiri elden bırakmamak adına, bu tür yangınlar için belirlenmiş yangın söndürücünün kullanılması tavsiye edilir.

Büyük pil yangınları genellikle su ile söndürülür. Su, lityum tuzlarının sıcaklığını alt tutuşma aralıklarına (500°C’nin altına) soğutarak tekrar tutuşmalarını engeller. Lityum tuzları kendi kendini oksitler ve oksijenden yoksun bırakılamaz, bu nedenle bazı geleneksel yangın söndürme yöntemleri işe yaramaz.

Scooter Akü Yangınları Ne Kadar Yaygındır?

Elektrikli Scooter Pil Yanginlari Nasil Onlenir 1

Alev alan bir pil, özellikle kayda alınırsa haber değeri taşır. Tek bir yangın, internet çapında bir sansasyona neden olabilir ve pil yangınlarının yaygın bir olay olduğu izlenimini verebilir. Onlar değil. İnternetteki görünüşte çok sayıda video, yeniden paylaşım ağı aracılığıyla orantısız bir şekilde patlayan ve durumu olduğundan daha vahim gösteren münferit vakalardır.

Buna iyi bir örnek, herkesin telefonların kızgın yağda patlamamış patlamış mısır hızında patladığını düşünmesine neden olan Galaxy Note 7 yangınıdır. Çoğu pil yönetim sistemleriyle donatılmış olarak geldiği için, scooterlar için istatistikler daha da düşüktür. Bu nedenle, meydana gelmelerine rağmen, lityum pil yangınları o kadar yaygın değildir ve belki de her 10 milyonda 1’dir.

Sıkça Sorulan Sorular?

Lityum iyon piller hava koşullarından etkilenirmi?

Cevap: lityum iyon pillerin aşırı sıcak veya soğuk sıcaklıklara maruz kaldıklarında çok daha hızlı bozulma eğiliminde oldukları anlamına gelir.Çalışma koşulları dışındaki sıcaklıklara maruz kalmak lityum pilin arızalanmasına neden olabilir ve ayrıca yangın güvenliği tehlikeleri oluşturabilir.

Scooter’ınızın aküsü sık sık aşırı ısınıyorsa arızalı olabilirmi?

Cevap: Scooter’ınızın aküsü sık sık aşırı ısınıyorsa, arızalı olma ihtimali yüksektir.

Pilinizden kötü bir koku geliyorsa bu neyin göstergesidir?

Cevap: Pilinizden kötü bir koku (hafif bir yanık kokusu) geldiğini fark ederseniz, bu pilin kötüye gittiğinin iyi bir göstergesidir.

Pil gözle görülür şekilde şişmişse ne yapılmalı?

Cevap: Pil gözle görülür şekilde şişmişse, büyük olasılıkla hasar görmüştür ve değiştirilmesi gerekir.

Pil çalışırken garip tıslama ve patlama sesleri çıkarıyorsa ne yapılmalı?

Cevap: Pil çalışırken garip tıslama ve patlama sesleri çıkarıyorsa, bu pilin arızalandığını gösteren bir işaret olabilir.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu