Dinamik Dört Tekerden Yönlendirme Sistemi Nedir?

Direksiyon mekanizmasının işlevi, aracı hız aralığında çok fazla çaba harcamadan güvenli bir şekilde etkili bir şekilde yönlendirmektir. Ayrıca direksiyon sisteminin temel görevi aracı düz bir şekilde yönlendirmek ve bu konumda tutmaktır. Aracı, fazla çaba sarf etmeden sürücünün isteğine göre döndürmelidir. Hareket halindeki aracın her zaman sürücünün kontrolünde olması da gereklidir. Dinamik tüm tekerleklerden yönlendirme bunu daha da geliştirir. O da aracın elektronik süspansiyon platformu (ESP) tarafından kontrol ediliyor.

Dinamik Dort Tekerden Yonlendirme Sistemi Nedir 1
Tüm Tekerleklerden Direksiyon

Ayrıca, dinamik dört tekerlekten direksiyon sistemi, direksiyon açısını ve yön dengesini ayrı konular olarak ele alır. Düşük hızlarda ve keskin virajlarda, sistem direksiyona harcanan eforu önemli ölçüde azaltır. Ama asla rahatsız etmez. Yüksek hızda ani şerit değiştirme , aracı sallamaz bile. Sürücü her zaman odaklanmış hisseder ve yoldan gelen geri bildirimi yalıtır.

Bileşenler:

  1. Elektromekanik ön aks direksiyonu
  2. Aktif süperpozisyon direksiyonu
  3. Elektromekanik arka aks direksiyonu

Ayrıca, dinamik tüm tekerleklerden direksiyon, iki farklı yüksek teknoloji direksiyon sisteminden oluşur. Ön aks gerinim dalgası dişlisini içerir. Bunda oran, hızın bir fonksiyonu olarak değişir. Bununla birlikte, düşük hızlarda, arka tekerlekler bir mil tahriki ve iki rot kolu ile direksiyon yönünün tersine beş dereceye kadar döner. Bu, manevra yapmayı kolaylaştırır ve dönüş dairesini yaklaşık bir metre azaltarak 11,8 metreye düşürür.

Dinamik Dort Tekerden Yonlendirme Sistemi Nedir 2
Bileşenler – Tüm tekerleklerden yönlendirme

Orta ve yüksek hızlarda, dinamik dört tekerlekten direksiyon sistemi tekerlekleri direksiyon yönünde iki dereceye kadar döndürür. Bu stabiliteyi artırır. Sistem direksiyon oranını sürüş durumuna en iyi şekilde uyarlar. Oranı 9,5 ila 17 aralığında ayarlar. Sistem, kaygan yüzeylerde yine ön ve arka akslardaki direksiyonu hareket ettirerek aracı dengeler.

Dinamik Dört Tekerden Yönlendirme İşlemi:

Konvansiyonel bir kremayer direksiyon mekanizmasında , sürücü sağa dönüş yaptığında,

  • Hem direksiyon simidi hem de direksiyon borusu saat yönünde döner. Bu, pinyonun dönmesine ve ardından direksiyon kremayerini hareket ettirmesine neden olur.
  • Bu hareket rafı yana doğru hareket ettirir ve rot kolunu iter.
  • Rot kolu, sol direksiyon mafsalını ve sol ön tekerleği sola doğru iter.
  • Sağ rot kolu direksiyon mafsalını ve sağ ön tekerleği sola çeker.
  • Bununla birlikte, dinamik dört tekerlekten yönlendirme mekanizması da her iki arka tekerleği de hafifçe sağa doğru hareket ettirir.
  • Bu, kompakt alanlarda düşük hızlarda dönüş kolaylığı ve manevra kabiliyeti sağlar.

Avantajlar:

Dinamik dört tekerlekten direksiyon sisteminin birçok avantajı vardır. Bu mekanizmayı araçlarda kullanmanın avantajları aşağıdadır.

  1. Aynı yönde daha fazla direksiyon stabilitesi. Araç düz bir çizgide giderken, tüm tekerleklerden yönlendirme daha fazla denge ve kararlılık sağlar.  
  2. Optimize edilmiş direksiyon geri bildirimi: Dinamik dört tekerlekten direksiyon mekanizması, direksiyon simidinde gözle görülür yol yüzeyi değişikliklerine izin verir. Böylece sürücü yol yüzeyini daha iyi hisseder.
  3. Hızlı ve keskin direksiyon tepkisi: Bu sistem, sürücüye keskin direksiyon tepkisi sağlar. Bu, sürücünün aracın kontrolünü kaybetmeden engellerden hızla uzaklaşmasını sağlar.
  4. Ayrıca, ters yönde yönlendirilerek geliştirilmiş yol tutuşu.
  5. Park etme kolaylığı: Dinamik dört tekerlekten direksiyon mekanizması, direksiyon kabiliyeti kolaylığı sunar; bu sayede park kolaylığı sağlar.
  6. Ayrıca, dönüş dairesi yarıçapını/çapını da yaklaşık en az bir metre azaltır. Böylece araç dönmek için daha az alana ihtiyaç duyar. Aracınızı kompakt alanlara rahatlıkla park edebilirsiniz. Bu, özellikle daha küçük eski şehirlerde park etme ve manevra yapmanın göz korkutucu bir görev olduğu sıkışık şehirlerde kullanışlıdır.
  7. Dinamik dört tekerlekten yönlendirme aynı zamanda dengeyi de artırır. Orta ve yüksek hızlarda, dengeyi artırmak için tekerlekleri direksiyon yönünde iki dereceye kadar döndürür. Ayrıca direksiyon oranını sürüş durumuna en uygun şekilde ayarlar ve 9,5 ila 17 aralığında ayarlar.

Sonuç olarak, dinamik tüm tekerleklerden direksiyon, arabanın tüm tekerleklerinde direksiyon kullanan gelişmiş bir direksiyon dişli mekanizması türüdür. Bu, araçlarda bugüne kadarki en dinamik sürüş teknolojisidir.

Dinamik Dört Tekerden Yönlendirme sistemini çalışırken buradan izleyin:

Sıkça Sorulan Sorular?

Dinamik Dört Tekerden Yönlendirme Sistemi amacı nedir?

Cevap: Direksiyon mekanizmasının işlevi, aracı hız aralığında çok fazla çaba harcamadan güvenli bir şekilde etkili bir şekilde yönlendirmektir. Ayrıca direksiyon sisteminin temel görevi aracı düz bir şekilde yönlendirmek ve bu konumda tutmaktır.

Dinamik dört tekerlekten direksiyon sistemi parçaları nelerdir?

Cevap: Elektromekanik ön aks direksiyonu, Aktif süperpozisyon direksiyonu, Elektromekanik arka aks direksiyonu

Dinamik dört tekerlekten direksiyon mekanizması ile araç park etme kolaylaşırmı?

Cevap: Dinamik dört tekerlekten direksiyon mekanizması, direksiyon kabiliyeti kolaylığı sunar; bu sayede park kolaylığı sağlar.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu