Hibrit SUV’lerle İlgili Sorunlar

Hibrit SUV’lar popülaritesinde bir artış gördü. Hibrit araçlar çevre dostudur ve uygun maliyetli olabilir, bu da onları cazip bir seçenek haline getirir.

Bununla birlikte, bir araç satın almadan önce hibrit SUV’ların sorunlarının farkında olmalısınız.

Pilin Bakımı Zor Olabilir

Hibrit bir SUV’un içinde, gücünü bir aküden alan bir içten yanmalı motor (ICE) ve bir elektrik motoru bulacaksınız.

Bu kurulum gazdan tasarruf etmenize yardımcı olabilirken, aynı zamanda aküye de çok fazla yük bindirir. 

Hibrit SUV aküleri, standart araçlardaki akülere göre daha çabuk yıpranır.

Çoğu hibrit akü, yaklaşık 80.000 ila 100.000 mil sürüş için garantilidir. Bununla birlikte, hibrit sahiplerinin yakıttan tasarruf etmek için içten yanmalı motor yerine aracın elektrik motorunu kullanması yaygın bir durumdur. Bu, pilin çok daha hızlı bozulmasına neden olabilir.

Akü arızalanırsa, araç değiştirilene kadar çalışmaz, bu da hibrit SUV sahiplerinin bozulmuş akü belirtilerine dikkat etmesi gerektiği anlamına gelir.

Arızalı bir pilin belirtileri şunları içerir:

  • Şarj ışığı göstergesi artık pilin tamamen şarj olduğunu göstermiyor
  • Galon başına daha az mil alıyorsunuz
  • Araç çalıştırılır çalıştırılmaz gaz motoru ateşlenir
  • Gaz motoru aniden açılıyor veya kapanıyor
  • Motorunuzdan garip sesler geliyor

Bazı Hibrit SUV’lerin Kullanımı Zordur

Hibrit SUV’lar birden çok motorla donatıldıklarından, standart arabalardan daha fazla makineye ihtiyaç duyarlar. Üreticiler, araçları makul bir ağırlıkta tutmak için daha küçük motorlar ve piller kullanır.

Bu küçültme, hibrit SUV’lerin süspansiyon ve gövde için güç ve destekten yoksun olduğu anlamına gelir.

Hangi modeli seçerseniz seçin, hibrit bir SUV, bir spor arabadan alabileceğiniz aynı hızlı yol tutuşunu sunmayacaktır. Bu sorunlar, sürekli değişken şanzımana (CVT) sahip araçlarda daha belirgin olabilir.

Birçok kişi, CVT şanzımanlı SUV’larda yalpalama veya gecikmeli hızlanma gibi yol tutuş sorunları bildiriyor.

Bu, hibrit SUV’lar için yaygın bir sorun olsa da, evrensel bir sorun değildir. Piyasadaki en popüler hibrit SUV’lardan biri olan Hyundai Tuscon, CVT şanzıman kullanmıyor.

Hibrit SUV’lar genellikle sportif olarak tanımlanmaz, ancak doğru modeli seçerseniz yol tutuş sorunlarıyla karşılaşmayabilirsiniz.

Katalitik Konvertörlerin Başarısız Olma Olasılığı Daha Fazla

Herhangi bir araçta katalitik konvertör sorunları olabilir, ancak bu sorunlar hibrit SUV’lerde daha yaygındır. Standart bir araçta, konvertörün tekrar ısınmadan önce soğuma şansı vardır.

Hibrit bir araçta parça daha uzun süre sıcak kalır ve bu da daha fazla aşınma ve yıpranmaya neden olabilir.

Hasarı azaltmak için bazı hibrit SUV’ler ek değerli metaller kullanır.

Bu, aşınma ve yıpranmayı önlemeye yardımcı olurken, hırsızlık riskini de artırır. Diğer araçlar iki katalitik konvertörle donatılabilir, bu da her iki parçanın da potansiyel olarak arızalanabileceği anlamına gelir.

Katalitik konvertörlerin, yüksek kilometreli eski araçlarda arızalanma olasılığı daha yüksektir. Arızalı bir katalitik konvertörün belirtileri arasında hızlanmada azalma ve araç performansında düşüş yer alır.

Araca daha fazla zarar gelmesini önlemek için katalitik konvertörleri hızlı bir şekilde onarmak en iyisidir.

İki Güç Aktarma Sistemi Sorunların İki Katına Eşittir

Hibrit bir SUV’un iki aktarma organı vardır: bir ICE ve bir elektrik motoru.

Her motorun kendi bakım gereksinimleri olmakla kalmaz, her bileşen grubunun da kendi sorunları olabilir. Bu, onarımları önemli ölçüde daha karmaşık hale getirebilir.

Bazı sürücüler bir motoru diğerine tercih eder. 

Bir aktarma organını uzun süre rölantide bırakırsanız, motor bileşenlerinin bozulmasına neden olabilir.

Ayrıca aracın verimliliğine de müdahale edebilir.

Çoğu elektrik motorunun yalnızca iki büyük hareketli parçası vardır:

  • Bir rotor
  • ve bir stator.

Bu basit tasarım, sorun riskini azaltmaya yardımcı olur.

Bununla birlikte, hibrit araçlar karmaşıktır ve özellikle ICE’yi nadiren kullanıyorsanız, arabanızı kullanırken bazı şeyler ters gidebilir.

Otoyolda Yakıt Verimliliği Zayıf Olabilir

Hibrit bir SUV kullanırken, aracınızı her frenlediğinizde akünüz biraz şarj olur.

Rejeneratif kırılma olarak bilinen bu işlem, frenlemeden gelen enerjiyi pilinize aktarılan elektrik enerjisine dönüştürebilir.

Uzun bir süre araç kullanıyorsanız, muhtemelen ICE’nize geçmek zorunda kalacaksınız. SUV modelinize bağlı olarak, yakıt tüketiminiz standart bir SUV’a eşdeğer veya daha yüksek olabilir.

Hibrit SUV’lerin en büyük avantajlarından biri yakıt verimliliğidir, ancak bu avantaj, yüksek hızlarda uzun mesafeler kat ettiğinizde geçerli olmayabilir. 

Bir hibrite yatırım yapmadan önce, sürüş alışkanlıklarınızı ve ne sıklıkta fren yaptığınızı düşünmelisiniz.

Sürüşünüzün çoğunu otoyolda yapıyorsanız, hibrit ihtiyaçlarınız için pek uygun olmayabilir.

Parçaları Değiştirmek Her Zaman Kolay Değildir

Tedarik zinciri sorunları, onarıma ihtiyaç duyan araçlar için yedek parça tedarik etmeyi zorlaştırdı. Ne yazık ki, bu hibrit SUV’lar için büyük bir sorun olabilir.

Aslında  bazı raporlar, hibrit araçlarda tedarik zinciri sorunlarının ortaya çıkma olasılığının iki kat daha fazla olduğunu gösteriyor .

Hibrit bir SUV’un tamir edilmesi daha pahalı olmayabilir, ancak ihtiyacınız olan parçaları almanız daha uzun sürebilir. Onarımlar karmaşık olabilir ve tamamlanması uzun zaman alabilir. Bu, düzenli bakımı daha da önemli hale getirir.

Parçaları tedarik etmek zor olabileceğinden, SUV’nizin düzenli muayene ve bakım yaptırdığından emin olmanız gerekir.

Sıvıları kontrol etmek, filtreleri değiştirmek ve diğer temel bakım görevleri, daha sonra maliyetli onarımlardan kaçınmanıza yardımcı olabilir.

Hibrit SUV’lerin Artıları ve Eksileri

Hibrit SUV’lerin bazı dezavantajları olsa da, birçok avantaj da sunarlar ve tipik olarak yüksek sahip memnuniyet derecelerine sahiptirler.

Hibritlerin yalnızca çevresel faydaları olmakla kalmaz, aynı zamanda finansal ikramiyeler de sunarlar. 

Hibrit bir SUV’un sizin için doğru olup olmadığına karar verirken hem artıları hem de eksileri tartmak isteyeceksiniz.

Hibrit SUV’lerin Artıları:

Azaltılmış emisyonlar: 

Hibrit araçlar hâlâ biraz emisyon üretse de, kısa yolculuklar için elektrik motorunuza güvenebilirsiniz. Bu, daha az emisyon üreteceğiniz ve çevreye verilen zararı en aza indireceğiniz anlamına gelir.

Daha düşük yakıt maliyetleri: 

Hibrit bir SUV size iki güç kaynağı sağlar, bu da genel olarak daha az yakıt kullanacağınız anlamına gelir. Akünüz fren yaptığınızda bile şarj olur!

Rölantide motor yok:

Rölantide çalışan bir motor gaz kullanabilir ve emisyonları havaya salabilir. Hibrit bir aracı durdurduğunuzda benzin motoru durur, yani motorunuz neredeyse hiç rölantide çalışmaz.

Hızla hızlanırlar:

Gaz motorlarının devrini yükseltmek için zamana ihtiyacı vardır, ancak elektrik motorları için durum böyle değildir. Bu, hızlanmanıza ve maksimum tork değerinize hemen ulaşmanıza olanak tanır.

Vergi teşvikleri tasarruf etmenize yardımcı olabilir:

Yeni bir hibrit SUV satın almak, sizi 7.500 $’a kadar federal gelir vergisi kredisi almaya hak kazanabilir.

Bazı eyaletler ek vergi teşvikleri sunmaktadır.

Yüksek yeniden satış değeri:

Hibrit araçlara olan talep yüksektir ve bu nedenle birçok hibrit SUV modeli ortalamanın üzerinde bir ikinci el satış değerine sahiptir.

Hibrit SUV’lerin Eksileri:

  • Pilin bakımı zor olabilir
  • Bazı hibrit SUV’ların kullanımı zordur
  • Katalitik konvertörlerin arızalanma olasılığı daha yüksektir
  • İki aktarma organı, sorunların iki katına eşittir
  • Otoyolda yakıt verimliliği zayıf olabilir

Yorumlar Ne Diyor?

Bilinen bazı sorunlara rağmen, hibrit SUV’ler sürekli olarak olumlu eleştiriler alıyor.

Piyasada en çok satan hibrit SUV’lardan biri olan Hyundai Tuscon Hybrid, çoğu mağaza tarafından övgü yağmuruna tutuldu.

US News & World Report, “Şevkli bir aktarma organı, konforlu bir sürüş ve bazı lüks SUV’lara rakip olan bir iç kalite seviyesi ile Tucson Hybrid her cephede sunuyor” diyor.

kaynak: usnews.com

Kia Sorrento Hybrid gibi diğer önde gelen hibrit SUV’ler de harika geri bildirimler aldı. Kelley Blue Book, “Kia Sorento Hybrid, tartışmasız mükemmel bir performans ve verimlilik dengesi sağlayacak şekilde tasarlandı” diyor.

kaynak: kbb.com

Satış Fiyatları

Birçok Hibrit SUV, standart SUV’lardan daha yavaş bir amortisman oranına sahiptir.
Bir aracın 5 yıl içinde değerinin yaklaşık yarısını kaybetmesi normal olsa da, zaman içinde daha fazla değer koruyan bazı hibrit SUV’lar vardır.
Aşağıda, piyasadaki en iyi hibrit SUV’lardan bazıları için makul yurt dışı piyasa aralığı fiyatlarını bulacaksınız.

AraçYılKilometreFiyat
Hyundai Tucson Hibrit SEL Kolaylığı202215.441$29,022-$33,661
Toyota Highlander Hybrid LE Sport Utility202214.533$38,017-$42,453
Ford Escape SE Hibrit Spor Programı202131.062$23,902-$28,558
Kia Sorento Hibrit S Sport Utility202128.185$30,097-$33,208
Toyota RAV4 Hibrit LE Spor Programı202128.058$33,319-$34,842
Subaru Crosstrek Hibrit Spor Programı202131.06229.404-32 dolar,

Son düşünceler

Pek çok sürücü için hibrit SUV’lerin faydaları, dezavantajlarından daha ağır basacaktır.

Hibrit araçlar, şehir içi ve düşük hızlı sürüş için olağanüstü yakıt verimliliği sunarak zaman içinde tasarruf sağlar.

Ancak, sürüşünüzün çoğu otoyolda ise, standart bir SUV’un ihtiyaçlarınız için daha uygun olduğunu görebilirsiniz.

Kaynak: motorandwheels.com/problems-hybrid-suvs/

Sıkça Sorulan Sorular?

Arızalı bataryanın belirtileri nelerdir?

Cevap: Arızalı bir pilin belirtileri şunları içerir:
Şarj ışığı göstergesi artık pilin tamamen şarj olduğunu göstermiyor
Galon başına daha az mil alıyorsunuz
Araç çalıştırılır çalıştırılmaz gaz motoru ateşlenir
Gaz motoru aniden açılıyor veya kapanıyor
Motorunuzdan garip sesler geliyor

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu