Direksiyon Kutusu Kronik Sorunları
Neler Okuyacaksınız?
Direksiyon Kutusu Yapısı
Çoğu durumda, direksiyon kutusunun yeniden tamir edilmesi gerekir, çünkü o kadar gevşek hale gelmiştir ki, çok fazla sürekli düzeltme yapılmadan arabanın düz yolda ilerlemesini sağlamak zordur. Bu gevşekliğin nedenleri, yataklardaki veya dişli aşınma yüzeylerindeki aşırı boşluktan veya yatak ve dişli ağ ayarlarındaki boşluktan kaynaklanmaktadır. Bu gevşekliğe iki temel sorun neden oluyor; aşınma ve korozyon. Aşınma, yüksek kilometre performansı, zayıf yağlama ve yanlış ayarlamadan kaynaklanır. Korozyon, suyun kutunun içine girmesi ve kritik yüzeylerin çukurlaşması nedeniyle oluşur.
Direksiyon Kutularındaki Önemli Parçalar
Direksiyon kutusundaki en önemli üç parça Giriş Mili/Sonsuz Dişli, Kremayer Blok ve Sektör Milidir. Yeniden inşanın mümkün olup olmayacağını belirleyen şey bu üç parçanın durumudur. Her birinin, parçanın yeniden kullanılabilir olup olmadığını belirlemek için incelenmesi gereken kendi hassas alanları vardır.
Giriş Mili:
Giriş Mili direksiyon simidi tarafından döndürülür. 1968’den önce (büyük Ford’lar ve kamyonlar hariç) Giriş Mili, direksiyon simidine kadar uzanan uzun bir parçaydı. 1968’den itibaren Ford, direksiyon simidine giden diğer şaftı bağlayan bir kaplin içeren kısa Giriş Mili tasarımına geçti. Bunun nedeni katlanabilir tarzdaki direksiyon kolonunun uygulanmasıydı. Giriş Mili uzunluğuna bakılmaksızın direksiyon kutusunun içine giren uç Sonsuz Dişli olarak yapılmıştır. Devridaim yapan toplar bu bükülmüş dişli içinde hareket ederek Raf Bloğunu uzunluğu boyunca yukarı ve aşağı hareket ettirir.
Giriş Mili üzerinde incelenmesi gereken iki alan vardır.
Bu Giriş Şaftındaki sonsuz vida alanının yivli yüzeyi metal parçacıklarının aşınması nedeniyle çukurlaşmıştır. Bu tür hasar genellikle solucan alanının merkezinde, yani tüm sürüşün %99’unun yapıldığı yerde bulunur. Büyük olasılıkla bazı topların sert krom kaplaması dökülmüş veya bir veya daha fazla top kırılmış ve Sonsuz Dişli/Raf Blok alanı içinde parçalanmıştır. Bu sert metal, burada gördüğünüz gibi, Sonsuz Dişlinin içine gömülmüş ve çukurlaşmıştır. Bu Giriş Mili kullanılamaz. Devridaim yapan toplar pürüzlü yüzey nedeniyle taşlanacak ve sorun hızla büyüyecektir. Bu Giriş Milinin değiştirilmesi gerekecektir.
Bu Giriş Milinin sonsuz dişli alanının yivli yüzeyi korozyondan dolayı çukurlaşmıştır. Su kutunun içine girmiş, devridaim yapan topların çevresine yerleşmiş ve dişliyi paslamıştır. Yukarıdaki örnekte olduğu gibi bu Giriş Mili tekrar kullanılamaz. Pürüzlü yüzey yalnızca devridaim yapan topları yok edecek ve kilitlenene kadar ona daha fazla zarar verecektir.
Bu resim, alt Giriş Mili Yatağının hareket ettiği Giriş Mili ucunu göstermektedir. Sonsuz Dişlinin diğer ucunda da benzer bir alan bulunmaktadır. Yüzey korozyon nedeniyle çukurlaşmıştır. Bu çok yaygındır çünkü burası kutunun içindeki en alt kısımdır ve suyun sonunda yerleşeceği yerdir. Açıkçası, bir rulman bu yüzeyde düzgün bir şekilde hareket etmeyecek ve uygun bir rulman-yük ayarı yapılamaz.
Bu sonsuz dişlinin yivli yüzeyi yönlü bir görünüme sahiptir. Oluğun kenarlarında, tam da devridaim yapan topların yuvarlandığı yerde küçük düz alanlar vardır. Bu düzensiz aşınma modeli genellikle sonsuz dişlinin merkezinde bulunur. Bu desenin küçük bir miktarı genellikle zararlı değildir ancak daha hızlı aşınmaya neden olur. Çok fazla kullanılmayan bir arabada kullanılan direksiyon kutusu muhtemelen iyi olacaktır. Araç her gün kullanılacaksa veya çok fazla kilometre kat edilecekse, bu tür hasara sahip bir şaft değiştirilmelidir.
Raf Bloğu:
Raf Bloğu çift görev yapar. İç kısım Sonsuz Dişliye uyacak şekilde yivlidir. Devridaim yapan toplar Sonsuz Dişli ile Kremayer Blok arasında yuvarlanır. Raf Bloğunun dış tarafında da Sektör Şaftındaki dişlerle eşleşecek dört diş bulunur. Kremayer Blok Sonsuz Dişlide yukarı ve aşağı hareket ederken, bu dış dişler Sektör Şaftının bükülmesine neden olur, bu da direksiyon bağlantısını hareket ettirir ve arabayı döndürür. Raf Bloğunun iç oluklarının ve dış dişlerinin durumu kritiktir.
Soldaki bu Raf Bloğunun içindeki oluklar pürüzlüdür ancak çukurlu değildir. Bunun nedeni, devridaim yapan topların sert krom kaplamasının aşınarak giderek aşınması ve oluklarda bu aşınmaya neden olmasıdır. Bazen bu hasar kısmen giderilip blok yeniden kullanılabilir. Oluğun büyük bir kısmı bu şekilde hasar görürse, Raf Bloğunu değiştirmek en iyisidir.
Sağdaki bu Raf Bloğunun içindeki oluklar, metal kirliliği nedeniyle çukurlaşmıştır. Devridaim toplarından bazılarının sert krom kaplaması dökülmüş veya muhtemelen rafın içinde kırılmış olabilir. Sonsuz Mil üzerinde dönen bilyaların hareketi, parçaların oluklara yerleşmesine ve onlara zarar vermesine neden oldu. Bu Raf Bloğu yeniden kullanılamaz. Daha fazla kullanım, kalan topların parçalanmasına ve yüzeye daha fazla zarar vermesine neden olacaktır. Bu şekilde hasar görmüş bir Raf Bloğunun değiştirilmesi gerekir.
Direksiyon kutusunun yeniden inşası ile ilgili en kritik noktalardan biri ve tamirciler tarafından sıklıkla yanlış anlaşılan veya göz ardı edilen nokta, direksiyon kutusu hareketinin merkezindeki Dişli Kafes Yüküdür.
Direksiyon kutusu zamanının %99’unu düz sürüş yaparak geçirdiğinden, mühendisler merkezde “dar bir nokta”da tasarım yaptı. Bu, düz yolda giderken kutunun mümkün olan en az oynamasına neden olur. Bu merkez gerginliği olmasaydı, araba yolda gezinmek isterdi ve lastikler yol yüzeyinde bir şeyle karşılaştığında seğirerek çizgiyi iyi tutamazdı. Bu gevşekliği en aza indirmek için çoğu direksiyon kutusunun yeniden inşa edilmesinin nedeni budur. Bu dar nokta, Raf Bloğunun ortadaki iki dişi ve aralarındaki boşluğa yerleştirilmiştir. Sektör Şaftındaki dişler Raf Bloğunun bu bölümünde hareket ettikçe aralarındaki boşluklar tam merkezde ölçülebilir şekilde daralır. Bu merkez alanda Sektör Mili ile sıkı bir nokta oluşturamayacak kadar hasar görmüş veya aşınmış bir Raf Bloğu, yeniden kullanılamayacak kadar hasarlıdır ve değiştirilmesi gerekir.
Dişlerin yüzlerine bakın. Dişlerin yüzeyine kazınmış olarak gördüğünüz ince çizgiler, parçanın işlendiği zamana ait orijinal fabrika işleme işaretleridir. Bunlar özellikle dış dişlerin yüzeylerinde daha az aşınmaya maruz kaldıkları için belirgindir. Bu işleme izleri ne kadar çok olursa, dişlerde o kadar az aşınma olur ve dişler o kadar iyi olur. En önemlisi iki orta dişin iç yüzlerindeki aşınmadır. Soldaki Rafın ön yüzünde yalnızca hafif bir cilalama görülüyor ve alet izlerinin çoğu hala belirgin. Tırnağınızla işaretin düzgünlüğünü hissedebilirsiniz ancak oyma veya çukurlaşma hissetmezsiniz. Sağdaki Rafın diş yüzüne aşınmış, kolayca hissedebileceğiniz bariz sığ bir alanı vardır.
Soldaki Raf Bloğu , üzerinde çok fazla kilometre olmasına rağmen yeni kadar iyidir ve yeniden kullanılabilir. Sağdaki Raf Bloğunun merkezinde çok fazla boşluk olacak ve Sektör Mili ile iç içe geçtiğinde sıkı bir nokta oluşturmayacaktır. Tekrar kullanılamaz ve değiştirilmesi gerekir.
Raf Bloğunun merkez dişleri, yüzeyindeki bir oluğu veya alçak noktayı kolayca hissedebileceğiniz kadar aşınmışsa yeniden kullanılamaz. İç diş yüzeylerinden herhangi biri korozyondan dolayı oyulmuş veya çukurlaşmış bir Kremayer Blok yeniden kullanılamaz.
Sektör Mili:
Sektör Şaftının üst kısmında Raf Bloğuna geçen dişler vardır. Sektörün diğer ucu direksiyon kutusunun altından çıkar ve Pitman Kolu ile direksiyon bağlantısına bağlanır. 1963’ten önce kullanılan direksiyon kutularının çoğunda, Sektör Şaftı, bronz burçlar kullanılarak kasaya monte ediliyordu. Yaklaşık 1963 yılında bu burçların yerini daha sonra kullanılan iğneli rulmanlar aldı.
Tıpkı Raf Bloğunda olduğu gibi, Sektör Şaftının yeniden kullanılabilmesi için dişlerin, hareketin merkezinde sıkı bir nokta sağlayacak kadar iyi durumda olması gerekir. Sektör Şaftında bu, merkez dişin her iki yüzündeki durumdan oluşur.
Diş yüzeyinde yukarı ve aşağı uzanan ince çizgileri arayın. Bunlar orijinal fabrika işleme işaretleridir. Dış dişlerde bu izleri sıklıkla dişin kenarına kadar uzanan şekilde görebilirsiniz. Ortadaki diş en fazla aşınmaya maruz kaldığı için genellikle izler dişin dış kenarına doğru aşınır. İşaretlerin çoğu merkez dişin yüzeyinde aşınmışsa, Sektör Mili, Raf Bloğuyla birleştiğinde muhtemelen sıkı bir nokta oluşturmayacaktır ve bu nedenle değiştirilmesi gerekir.
Diş yüzlerinden herhangi biri korozyondan dolayı oyulmuş, çentiklenmiş veya çukurlaşmışsa, Sektör Mili değiştirilmelidir.
Bu resimler, iğneli rulmanlardan birinin hareket ettiği Sektör Şaftının bir bölümünü göstermektedir. Su kutunun içine girmiş ve iğnelerin yuvarlanması gereken Sektör Şaftının yüzeyini çukurlaştırmıştı. Bu tür hasarlar yeni rulmanlarda daha hızlı aşınmaya neden olur. Şaft yüzeyinin parlatılması yalnızca şaftın oturma yerinde aşırı boşluğa neden olur. Bu tür hasara sahip herhangi bir Sektör Şaftı değiştirilmelidir.
Önceki sayfalarda gördüğünüz gibi, yeniden yapılanma sırasında tipik bir direksiyon kutusunda karşılaşılabilecek birçok önemli sorun vardır. Deneyimlerimize göre, tüm yeniden yapılanmaların yaklaşık %90’ında Giriş Milinin baskı yatağı yüzeylerinin cilalanması gerekir, yaklaşık %50’sinde bunların işlenmesi gerekir. Yaklaşık %20’sinde Giriş Mili, Raf Bloğu, Sektör Mili veya bazılarının olması gerekir. aşırı aşınma veya metal kirlenmesi hasarı nedeniyle üçünün kombinasyonu değiştirildi. Yaklaşık %20’sinin korozyon hasarından dolayı bu parçaların bir kombinasyonunun değiştirilmesi gerekecektir.
Klasik bir otomobil satıcısından alınan tipik bir Yeniden Oluşturma Kiti, Giriş Mili Rulmanlarını, Sektör Mili Rulmanlarını ve Sektör Mili Keçesini içerir. Çoğunda Üst Plaka contası veya uygun bir talimat seti bulunmaz. Giriş Mili/Sonsuz Dişli, Kremayer Blok ve Sektör Mili mükemmel durumdaysa, diğer tüm parçalar yeniden kullanılabilirse ve uygulayacağınız iyi bir talimat setiniz varsa, muhtemelen kendi direksiyon kutunuzu yeniden inşa edebilirsiniz. Direksiyon kutunuzda herhangi bir şey eksikse, hasarlıysa veya makine çalışması gerektiriyorsa tek başınızasınız.
Ayar:
Kutu yeniden montaja hazır olduğunda, uzun ömür ve doğruluk sağlamak için yine de uygun şekilde ayarlanması gerekir.
Giriş Mili Rulman Yükü:
Giriş Milinin direksiyon kutusu içindeki ucu sonsuz dişli tasarıma sahiptir. Sonsuz vida bölümünün her iki ucunda, şaftı mahfazanın içinde sabitleyen ve şaftın serbestçe dönmesine izin veren bilyalı rulmanlar bulunur. Giriş milinin yüzeyi bu yatakların iç yatağı görevi görür. Giriş Mili Rulman Somunu kutunun içine doğru sıkılır ve bu rulmanları giriş miline sıkıştırır. Bu, yatakları sıkı olacak ve giriş milinin sonsuz dişli bölümünü güvenli bir şekilde tutacak şekilde yükler. Bu yatak yükü, giriş milindeki tüm hareketi ve gevşekliği gidermeye yeterli olmalı, ancak giriş mili döndürülürken yatakların aşırı derecede sıkışmasına veya aşınmasına neden olmayacak kadar da gevşek olmalıdır. Sektör şaftının yönlendirme hareketi ona karşı bir saptırma hareketi oluşturduğundan giriş şaftını yerinde tutmalıdırlar. Bu yatak yükü, giriş milinin döndürülmesiyle belirlenen yataklardaki sürtünmenin ölçülmesiyle belirlenir.
Dişli Dişleri Örgü Yükü:
Sektör Mili üzerindeki dişler , Giriş Mili Solucanına monte edilen Kremayer Bloktaki dişlerle birbirine geçer. Raf Bloğundaki merkez boşluğu diğer boşluklardan daha sıkı tasarlanmıştır, böylece Sektör Şaftındaki merkez diş onunla birleştiğinde daha sıkı bir uyum sağlar. Bu sıkılık kutunun merkezinde tasarlanmıştır çünkü bu, kutunun en sık bulunduğu konumdur; arabayı doğrudan yola doğru yönlendirmek. Ortadaki bu sıkılık, düz yolda giderken kutuyu daha sıkı tutar, böylece araba savrulmaz. Ağ yükü, direksiyon kutusunun tüm hareket mesafesi boyunca döndürülmesi ve hareketin merkezinde artan sürtünmenin ölçülmesiyle belirlenir.
Entegre olmayan tarzdaki bir direksiyon kutusunun montajında yapılması gereken iki ana ayar vardır.
Rulman Giriş Mili
Raf Bloğu Giriş Mili
Raf Blok Dişleriyle Örgülü Sektör Mili Dişleri
Direksiyon kutuları ile ilgili en sık karşılaşılan sorun ve şikayet, direksiyon simidindeki aşırı boşluk miktarıdır. Direksiyon simidinin, lastiklerin gerçekte dönmesine neden olmadan birkaç inç hareket etmesi olağandışı bir durum değildir. Bunun olmasının birçok nedeni olsa da, bu durum için en sık suçlanan kısım gevşek direksiyon kutusudur. Bu bölümde direksiyon kutusunun bu sorundaki rolü ve nasıl çözüleceği ele alınacaktır.
Direksiyon kutusundaki herhangi bir gevşeklik, direksiyon simidi ve direksiyon bağlantısında oynamalara neden olacaktır. Kutudaki küçük miktardaki aşırı oynama, başka yerlerde daha büyük hareketlere neden olacaktır. Direksiyon kutusunda oynamalara pek çok şey neden olabilir : aşınmış sektör mili iğne yatakları, sektör mili veya kremayer bloğundaki aşınmış dişler, devridaim tertibatındaki aşınmış bilyalar ve aşınmış sonsuz dişli kanalları. Zamanla kutunun içindeki rulmanlar da aşınır ve gevşer, bu da soruna katkıda bulunur. Dişli ağı kutunun gevşekliğine yalnızca küçük bir katkıda bulunsa da, kutunun içinde bulunan boşluğun çoğunu ortadan kaldıran şey bu ayarlamadır. Ancak bu düzenlemenin sıkılaştırılması tek başına yalnızca geçici bir düzeltme sağlayacak ve gelecekte sorunlara yol açabilecektir.
Giriş Mili Rulman Yükünün Ayarlanması
Rulman Yükü ve Dişli Meshinin Ölçülmesi
Giriş Mili Yatağı Ön Yükünü ve Dişli Kafes Yükünü düzgün ve doğru bir şekilde ayarlamanın tek yolu kadran tipi inç/pound tork anahtarı kullanmaktır. Her ölçüm, küçük artışlarla ölçülen ve “hissetme” ile değerlendirilemeyen dar bir aralıkta olmalıdır. Çok az olursa kutu gevşeyecek ve hızla gevşeyecektir. Çok sıkı olursa dişli dişleri çabuk aşınır veya kırılır.
Direksiyon Kutusu Arızalı Olduğunu Nasıl Anlarım?
Düzgün çalışan bir direksiyon kutusunun önemini ve direksiyon dişli kutusunun nasıl tamir edileceğini anlamadan önce, öncelikle direksiyon kutusunun ne olduğunu anlamanız gerekir.
Bu konuyu biraz daha derinlemesine inceleyelim ve direksiyon kutusunun ne olduğunu, kötü bir direksiyon kutusunun belirtilerini, direksiyon kutusunun doğru şekilde nasıl düzeltileceğini ve direksiyon kutusu değişim fiyatını öğrenelim.
Direksiyon Dişli Kutusu Nedir?
Direksiyon dişli kutusu, sürücünün direksiyon girdilerini bağlantıya iletmesine olanak tanıyan dişlileri ve tekerlekleri düzgün bir şekilde döndürerek doğru çalışmasını sağlayan mekanizmaları içerir. Ayar kutusu sürücünün direksiyon değişikliklerini çoğaltır, böylece aracın ön tarafındaki tekerlekler direksiyon simidinden daha fazla hareket edebilir.
Bugün piyasada üretilen arabaların çoğu, direksiyon mekanizmalarının bir pinyon dişlisini döndürdüğü, bir kremayer üzerinde hareket ederek ön tekerleği döndürdüğü kremayer ve pinyonlu direksiyon kullanıyor. Diğer araba türleri, ilgili mekaniğin bilyalı rulmanlara sahip olduğu dönen bilyalı sistemler kullanıyor. Bu iki sistem arasındaki farkları ve direksiyon kutusu kullanımını gösteren, “sonsuz” tipte bir direksiyon dişlisi üzerine monte edilmiştir.
Kötü Bir Direksiyon Kutusunun Belirtileri
Artık bildiğimiz gibi, günümüzde modern fabrikalarda üretilen her arabanın direksiyon sistemi esas olarak, aynı anda hareket eden birden fazla parçadan ve çeşitli bileşenlerden oluşan, kardan mafsalları, ana miller, ara miller ve en önemlisi de içeren kremayer ve pinyonlu direksiyon sistemidir. , direksiyon dişli kutusu veya direksiyon kutusu olarak da bilinen direksiyon rafı.
Bu merkezi ünite, direksiyon yönünden ve sürücüden gelen sinyallerden sorumludur. Bu direksiyon kutusu olmadan direksiyon hareket etmez. Bu merkezi ünite, her iki yönde de yumuşak, hızlı tepki veren, güvenli ve verimli dönüşler tamamlamak üzere yukarıda adı geçen direksiyon millerine mekanik bir sinyal göndermek üzere direksiyon simidini ve direksiyon kolonunu kullanarak girdileri alır.
Bununla birlikte, bir arabanın tüm parçalarında olduğu gibi, direksiyon kremayeri veya vites kutusu da aşınabilir; bu, direksiyon kutusunun iyi çalışmasını sağlamak için aracınızın onarımını ve değiştirilmesini bulmanız gerekeceği anlamına gelir. Hasar çok fazla büyümeden zamanında kullanılan hızlı servis, daha pahalı onarım ve değiştirmelerde paradan ve zamandan tasarruf etmeniz anlamına gelebilir. Bu, hızlı bir düzeltme ile direksiyon sisteminizin büyük bir revizyonu arasındaki farktır.
Direksiyon kremayeri, direksiyon sisteminin ana odağıdır ve arabanızı kontrol ederken direksiyon kutusunun önemini gösterir. Kutu zamanla aşınırsa, hasar görürse veya uzun süreli kullanımdan sonra tamamen kırılırsa direksiyon bozulabilir ve düzgün çalışmayabilir. Eğer bu, araç kullanırken uygunsuz bir zamanda meydana gelirse, oldukça tehlikeli olabilir. Uzun vadede zamandan, çarpışma potansiyelinden ve paradan tasarruf etmenizi sağlayacak kötü, arızalı veya hasarlı bir direksiyon kutusunun işaretlerini fark ederek bunu önleyebilirsiniz .
Hasarlı Direksiyon Kutusunun Belirtileri?
İşte şu anda sahip olduğunuz veya arabanızın direksiyon kutusunda oluşan potansiyel bir sorunu size bildirebilecek birkaç işaret.
Sıkı Direksiyon
İlk olarak, direksiyon simidiniz çok sıkı bir his verebilir veya arabanızı kontrol ederken düzgün veya yumuşak bir şekilde dönemeyebilir. Günümüzde modern otomobillerde kullanılan kremayer ve pinyon sistemleri, hidrolik basınç özelliğine sahip bir hidrolik direksiyon ünitesi tarafından tabanda desteklenerek otomobilinizin direksiyonunun duyarlı, yumuşak, verimli ve hızlı olmasını sağlar.
Direksiyonu çevirmenin daha zor olduğunu ve direksiyon kutusunun sıkılığını gösterdiğini fark ederseniz, bu durum birikme veya ısınmadan ya da kutuda sıkışmaya neden olan hidrolik basınç kaybından kaynaklanıyor olabilir. Sebebi ne olursa olsun, bu, kendi kendine ortadan kalkmayacağı için ele alınması ve düzeltilmesi gereken bir sorundur; bu, güvenli olmayan bir sürüş durumu yaratmadan önce sorunun yerine yenisini bulmanız veya soruna çözüm bulmanız gerektiği anlamına gelir. Bu sürüş direksiyon kutusu sorununun çözümü oldukça basit olabilir; bu, bunu yapmak için beklememeniz gerektiği anlamına gelir; burada sadece daha fazla hidrolik direksiyon sıvısı eklemeniz veya direksiyon mekanizmanızın ömrünü uzatmak için direksiyon kutusunu küçük bir şekilde ayarlamanız gerekir.
Servo Direksiyon Sıvısı Sızıntısı
İkincisi, sızan hidrolik direksiyon sıvısı vites kutunuzda sorunlara neden olabilir ve direksiyon simidinde sıkışmaya neden olabilir. Belirtildiği gibi, bazen sıkı direksiyon, düşük hidrolik direksiyon sıvısı anlamına gelir. Ancak çoğu durumda direksiyon kutusu hidrolik olarak çalıştırıldığından, direksiyon mekanizmanızın sisteminde bir sızıntı tespit etmediğiniz sürece sıvı seviyeleri düşmeyecektir. Direksiyon kutunuzdan hidrolik direksiyon sıvısı sızmaya başladığınızda, bu daha büyük bir sorun olduğu, gevşek oturan bir tekerlek veya kırık conta veya sızıntının tamir edilmeden önce mümkün olan en kısa sürede düzeltilmesi gerektiği anlamına gelen başka bir mekanik sorun olduğu anlamına gelir. daha kötüsü.
Sızıntıyı gidermemeye veya hidrolik direksiyon sıvısının sızıntısını gidermemeye karar verirseniz, bu, direksiyon kremayerinin, direksiyon kutusunun veya diğer parçaların ilave ısı üretmesine ve direksiyon mekanizmasının diğer bileşenlerinin kırılmasına neden olabilecek maliyetli bir hatadır. veya tehlikeli bir duruma ve potansiyel olarak bir kazaya yol açabilecek dişlilerin kırılması.
Peki hidrolik direksiyon sıvısının sızdırdığını nasıl anlarsınız? Servo direksiyon sıvısı ile arabanızdaki diğer sıvılar arasında önemli farklar vardır. Direksiyon kutusundan sızan direksiyon sıvısı, arabanızdaki diğer sıvılardan farklı, yanık kokusu olarak sınıflandırılan kokuyla diğer sıvılardan ayırt edilebilir. Direksiyon sıvısı genellikle kırmızı veya pembe renktedir ve motorunuzun arka kısmından çıkacaktır. Bir tamirciyi aradığınızdan veya arabanızı yakındaki bir otomotiv mağazasına getirdiğinizden emin olun, böylece sorunu profesyonelce çözebilirler ve direksiyon kutunuza daha fazla zarar vermeden sızıntıyı onarmak için sızıntıyı inceleyebilirler.
Arızalı Şanzıman
Üçüncüsü, kötü, hasarlı veya arızalı bir dişli kutusu genellikle uygun yağlama eksikliği, düzgün hareketin azalması ve onarım veya servis eksikliğinin sonucudur. Direksiyon kutusunun bakımını düzenli olarak kontrol etmezseniz, sürtünme sesi duyulabilir. Sürtünme, metalin metalle temasına neden olur, direksiyon simidini herhangi bir yöne çevirdiğinizde yüksek bir sürtünme sesi oluşturur ve yumuşak hareket için yağlamayı azaltır.
Bu normalde ne zaman olur? Genellikle engebeli arazilerde veya yoldaki tümseklerde. Otoyolda giderken bir çukura çarptığınızda bu sürtünme sesi belirgin hale gelebilir. Daha yüksek bir araba yoluna veya bir mağazanın girişine dönüyorsanız, tümseğin üzerinden geçerken sürtünme sesi oluşabilir.
Bu sese dikkat ettiniz mi? Direksiyon kutunuzun sürtünme sesi konusunda yardım almak için beklemeyin. Uzmanın sorunu hızlı ve doğru bir şekilde teşhis edebilmesi ve gerekirse direksiyon kutusunu değiştirebilmesi için hemen bir tamirciyle iletişime geçin.
Yanan Yağ Kokusu
Direksiyon kutusunu ve aracınızın kontrol kabiliyetini olumsuz yönde etkileyen sıkı direksiyon simidinin son belirtisi, yanan yağ kokusudur. Bildiğimiz gibi direksiyondan ve kutudan sızabilecek yağ pembe veya kırmızı renkte olup oldukça güçlü ve kendine özgü bir aromaya sahiptir. Direksiyon sıvısının kendisi sızıyorsa, direksiyon kutusu da çok sıcakken kesinlikle güçlü bir yanık yağ kokusu duyacaksınız.
Eğer bunun olduğunu hissediyorsanız, kesinlikle bunu tanıyabileceksiniz. Böyle bir durumda kenara çekebileceğiniz güvenli bir yer bulun ve sürüşü derhal bırakın. Sürüşe devam etmeye karar verirseniz, bu felaket olabilir, çünkü bu durumda bir kaza yaparsanız arabanız alev alabilir ve araba patlayabilir.
Direksiyon Kutusunda Hasar Nasıl Kontrol Edilir?
Arabanızı güvenli bir şekilde sürdüğünüzden emin olmak için direksiyon kutusundaki aşınmayı kontrol etmenin birçok yolu vardır. Öncelikle kremayer ve pinyon sisteminde aşınma olup olmadığını kontrol edin. Araç sabitken ve hareket etmiyorken direksiyon simidini çevirerek paly olup olmadığını kontrol edin veya verin. Tekerlekler dönmeye başlamadan önce tekerleği fiziksel olarak yaklaşık 75 mm’den fazla hareket ettirememelisiniz. Araba tekerleğinizin tam olarak ne kadar dönmesi gerektiğini belirlemek için kendi araba kılavuzunuzu kontrol ettiğinizden emin olun.
Direksiyon kutusunu kontrol etmek için, arabanın ön kısmını rampalardan kaldırın; bunu profesyonel bir serviste yapmanız gerekebilir. Bu şekilde ağırlığın tamamı ön iki tekerleğe aktarılabilir. El frenini çekin ve arka tekerleklerin arkasına takozlar koyun, direksiyon simidinin kenarında bir alanı tebeşir işaretiyle veya geçici bir kalemle işaretleyin, böylece direksiyon simidinin ne kadar hareket ettiğini belirleyebilirsiniz.
Direksiyon kutusundaki hasarı kontrol etmenin diğer yolu, pinyon milinin gevşek veya sallantılı olmadığını belirleyerek pinyon milini ve yivli mafsalı kontrol etmektir. Kamalı bağlantının şaftta gevşek olup olmadığını görmek için şaftı itip çekin ve ardından bağlantının bağlantısını kesin. Daha sonra pinyon milini her iki yönde de içeri ve dışarı hareket ettirmeye çalışın; eğer hareket varsa, bu direksiyon kutusunun hasarlı olduğunun işaretidir. Sıkıştırma cıvatasını sıkarak gevşek bir yivli bağlantıyı sabitleyebilirsiniz.
Direksiyon Rafı ve Direksiyon Kutusunun Değiştirilmesi?
Direksiyon rafınızı onarmaya veya değiştirmeye çalıştığınızda, işlemin, sorunu kapsamlı bir şekilde çözmek için doğru ve profesyonel bir şekilde kullanılması gereken ağır ve bazen pahalı ve karmaşık ekipmanlar gerektirdiğini unutmayın. Aracınızın altında bulunan miller, mafsallar ve direksiyon mekanizmaları gibi bu büyük ve ağır parçaların çoğu zamanla ve uzun süreli kullanımdan sonra aşınabilir.
Direksiyonunuzun söylediğimiz gibi sıkı olduğunu düşünüyorsanız, büyük ihtimalle rafınız iyidir. Ancak direksiyonun özensiz olduğunu görüyorsanız, hidrolik direksiyon sıvınız sızıyorsa, o zaman arabanızı hızlı ve hemen bir tamirciye muayeneye götürmelisiniz.
Peki tamir ve değişim nasıl yapılıyor? Tamircinin aracı kaldırması ve aracı kriko üzerinde desteklemesi gerekecek, böylece onarımı yapabilir ve ihtiyaç duydukları her şeyi görebilirler. Daha sonra lastikler çıkarılır ve bağlantı çubukları ile direksiyon dişlisinin sistemle bağlantısı kesilir. Daha sonra direksiyon kremayeri ve direksiyon kutusu değiştirilir; bunun maliyetinin de ne kadar olduğunu ele alacağız. Daha sonra sisteme yeni sıvı verilir ve lastikler takılır. Son olarak araç kriko standlarından indirilir ve gitmeye hazırsınız.
Sıkça Sorulan Sorular?
Direksiyon kutusu arızası belirtileri nelerdir?
Cevap:
Direksiyon kutusu arızası belirtileri şunlar olabilir:
1. Direksiyonun zor dönmesi: Direksiyon kutusu arızası durumunda, direksiyonun normalden daha zor döndüğünü hissedebilirsiniz. Direksiyonun dönmesi için daha fazla güç uygulamanız gerekebilir.
2. Direksiyonun gevşek olması: Direksiyon kutusu arızası sonucunda direksiyonun gevşek hissedebilirsiniz. Direksiyonun hareketi sırasında gevşeklik veya oynama hissi oluşabilir.
3. Titreme veya sallanma: Direksiyon kutusu arızası, direksiyonun titremesine veya sallanmasına neden olabilir. Özellikle hızlanırken veya virajlarda bu belirtiler daha belirgin olabilir.
4. Sertlik veya sıvı sızıntısı: Direksiyon kutusu arızası durumunda, direksiyonun sertleşmesi veya sıvı sızıntısı gözlemlenebilir. Direksiyon hareketleri sırasında sertlik hissi veya direksiyon kutusundan sızıntı gözlemleyebilirsiniz.
5. Sesler: Direksiyon kutusu arızası durumunda, direksiyon hareketleri sırasında anormal sesler duyabilirsiniz. Özellikle tıkırtı, gıcırtı veya vurma sesleri gibi sesler belirgin olabilir.
Bu belirtiler, direksiyon kutusu arızasının olası belirtileridir. Eğer bu belirtileri yaşıyorsanız, bir uzmana başvurmanız ve aracınızı kontrol ettirmeniz önemlidir.