Radyatör
Bir arabanın motoru çalışırken, yakıtın yanması ve parçaların hareket etmesi nedeniyle aşırı derecede ısınır. Radyatörün günü kurtarmak için devreye girdiği yer burasıdır. Radyatör, motorun kişisel soğutma sistemi gibidir. Bu sıvı soğutucu, hortumlar, bir fan ve bir termostat hepsi birlikte çalışıyor.
İşleyiş şu şekildedir: Soğutma sıvısı, radyatörden bu hortumlar aracılığıyla motora akar ve tüm ekstra ısıyı emer. Daha sonra radyatöre geri döner. Artık radyatörde, sıvı içlerinden geçerken ısıyı soğutucudan dışarıdaki havaya salan bu ince metal kanatçıklar bulunuyor.
Ama durun, dahası da var! Soğuk hava, arabanın ön ızgarasından radyatöre sızarak bu süreçte kendi rolünü oynuyor. Araç soğuduğunda, örneğin kırmızı ışıkta oturduğunuzda, sistemin fanı hava üflemek ve ısınan soğutma sıvısını soğutmak için devreye girer. Ayrıca sıcak havanın arabadan dışarı atılmasına da yardımcı olur.
Soğutma sıvısı radyatör macerasını tamamladıktan sonra bir tur daha motora geri döner. Bu, motorun mükemmel sıcaklıkta kalmasını ve bir yanardağ gibi aşırı ısınmamasını sağlayarak sürekli olarak devam eder. Harika, değil mi?”