Toyota Land Cruiser Sorunları

Land Cruiser, Toyota’nın olağanüstü performansıyla ikonik bir SUV’udur.

Down Under’dan Sahra’ya kadar her türlü arazide kullanılabilen güçlü bir araç olan Land Cruiser, off-road tutkunlarının ve geniş ailelerin sevdiği güvenilir bir insan taşıma aracıdır.

Toyota Land Cruiser Sorunları Özet:

Toyota Land Cruiser modelinde sıkça karşılaşılan arızalar ve problemler şunlar olabilir:

  1. Motor Problemleri: Toyota Land Cruiser’da motor sorunları yaşanabilir. Bu sorunlar arasında ateşleme bobini arızaları, yakıt enjektörü sorunları, egzoz sistemi sızıntıları veya motor yağı sızıntıları bulunabilir. Düzenli bakım ve periyodik kontroller ile bu tür sorunlar önlenebilir.
  2. Şanzıman Sorunları: Toyota Land Cruiser’da şanzıman sorunları yaşanabilir. Bu sorunlar arasında vites geçişlerinde zorluk, kayma veya sarsıntı gibi belirtiler bulunabilir. Şanzıman yağı değişimi veya şanzıman bileşenlerinin onarımı gerekebilir.
  3. Elektriksel Problemler: Toyota Land Cruiser’da elektriksel problemler yaşanabilir. Bu sorunlar arasında akü sorunları, kablo bağlantılarının gevşemesi, sigorta veya röle arızaları, far veya sinyal lambalarının yanmaması gibi sorunlar bulunabilir. Düşük voltaj veya kötü bağlantılar bu tür problemlere neden olabilir.
  4. Fren Sistemi Sorunları: Toyota Land Cruiser’da fren sistemi sorunları da görülebilir. Bu sorunlar arasında fren balatalarının aşınması, fren disklerinin yıpranması, fren hidroliği sızıntıları veya fren pompası arızaları bulunabilir. Düzenli bakım ve kontrol ile bu tür sorunlar önlenebilir.
  5. Süspansiyon Sorunları: Toyota Land Cruiser’ın süspansiyon sistemi bazen sorunlar yaşayabilir. Bu sorunlar arasında süspansiyon yaylarının sıkışması veya gevşemesi, amortisörlerin aşınması veya sızıntı yapması bulunabilir. Süspansiyon sistemi düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekli bakımlar yapılmalıdır.
  6. Klima Sorunları: Toyota Land Cruiser’ın klima sistemi bazen sorunlar yaşayabilir. Bu sorunlar arasında klima kompresörünün arızalanması, soğutma gazı sızıntıları veya klima fanının çalışmaması bulunabilir. Bu tür sorunlar için klima sistemi düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekli bakımlar yapılmalıdır.

Bu arızalar ve problemler genel olarak Toyota Land Cruiser modellerinde karşılaşılan sorunlardır. Ancak, her araçta yaşanabilecek sorunlar araçın yaşına, kilometre durumuna ve kullanım koşullarına bağlı olarak değişebilir. Düzenli bakım ve periyodik kontroller, aracın sağlığını korumak ve sorunları önlemek için önemlidir.

Toyota Land Cruiser Sorunları Nelerdir?

Popülerliğine rağmen Land Cruiser sahiplerinden bildirilen çok az sorun var.

Öyleyse, Land Cruiser’ın üç ana sorununu, sahiplerinin şikayetlerine dayanarak tartışalım.

1. İletim Sorunu

Bir aracın şanzımanı hiç şüphesiz bir aracın en önemli bileşenlerinden biridir.

Toyota araçlarında öne çıkan konuların başında şanzıman sorunu geliyor.

Car Complaint’e göre şanzıman sorunu son zamanlarda 2016 Land Cruiser model yılı arasında yaygın olarak görülüyor.

RepairPal, iletim sorununun daha ayrıntılı bir tanımını verir. Bu sorunun 125.000 ila 150.000 mil arasındaki daha yüksek kilometrelerde meydana geldiğini bildirdiler.

Sorun aynı zamanda 1990’dan 1999’a kadar olan model yıllarını da etkiliyor.

Land Cruiser’ın ana şanzıman sorunu, aracınızın düzgün hareketini etkileyen vites değiştirme sorunudur.

Olası Nedenler ve Çözümler

Çoğu Land Cruiser’da şaft sorununa neden olan iki ana sorun şunlardır:

  1. Gaz kelebeği konum sensörü ayarsız
  2. Vites değiştirme solenoidinin değiştirilmesi gerekiyor

Bu sorunların daha önce Toyota SUV’larda görüldüğünü de belirtmekte fayda var.

Gaz Kelebeği Konum Sensörü Ayar Dışı

Bir aracın sorunsuz çalışması için mükemmel bir hava ve yakıt karışımına ihtiyacı vardır. Yakıt pompası motora gerekli yakıtı sağlarken, hava emme sistemi motordaki hava miktarını kontrol eder.

İşte burada gaz kelebeği sistemi devreye giriyor. TPS, motorun hava girişini kontrol eden hayati bir bileşendir.

Gaz kelebeği gövdesindeki aşınma veya karbon birikmesi nedeniyle gaz kelebeği konum sensörünün ayarı bozulabilir.

Normalde gaz kelebeği konum sensörünün rölanti zamanlaması 30 derecenin altındadır ancak konumdaki hafif bir değişiklik, rölanti zamanlamasının 30 derecenin üzerine çıkmasına neden olacaktır.

Gaz kelebeği konum sensörü aşındığında ve zamanlamada doğru şekilde ilerlemediğinde, güç eksikliğine ve düşük yakıt ekonomisine neden olarak çok yüksek HC ve NO2 emisyonlarına yol açar.

Daha basit bir ifadeyle Toyota Land Cruiser’ınızdaki gaz kelebeği konum sensörü, sürücü gaz pedalına bastığında bilgileri motor bilgisayarına iletir.

Bu nedenle, sensör arızası aracın hızlanma oranını etkileyerek ya zayıf hızlanmaya ya da hızlanma olmamasına yol açacaktır. Aşırı durumlarda sorun, motor kontrol ışığının etkinleştirilmesine neden olabilir.

Gaz kelebeği konum sensörü aynı zamanda vites değiştirme işleminden de sorumludur.

Arızalı bir TPS’nin yaygın belirtileri şunlardır:

  • Motor durabilir veya tekleme yapabilir
  • Kötü motor performansı
  • Güç eksikliği
  • Sert vites geçişleri

Gaz kelebeği konum sensörü onarıldığında veya değiştirildiğinde aşağıdakilerin yapılması gerekir:

  • Minimum rölanti hızını fabrika spesifikasyonlarına sıfırlayın
  • Sorun kodlarını temizleyin
  • Yeni bir gaz kelebeği konum sensörü sabitlendiğinde yazılım güncellemesini kontrol edin

Vites Değiştirme Solenoidinin Değiştirilmesi Gerekiyor

Vites değiştirme solenoidi, vites yükseltme/vites küçültme için Şanzıman Kontrol Ünitesinden (TCM) gelen sinyalleri yürütür. Şanzımanın içinde solenoid, tel sarılı yay yüklü bir pistondur.

TCM bu tel bobinine bir elektrik yükü gönderdiğinde, pistonu açarak şanzıman sıvısının valf gövdesine akmasına ve kavramalara ve bantlara basınç uygulanmasına izin verir. Bu durumda şanzıman bir sonraki vitese geçer ve yolunuza devam edersiniz.

Bir şanzıman solenoidi iki ana sorun nedeniyle arızalanabilir:

  • Elektrik sorunları
  • Kirli sıvı

Bu sorunlar şanzıman yağı basıncını değiştirerek aşağıdaki gibi başka sorunlara yol açar:

Düzensiz Vites Değiştirme: Sorunlu bir şanzıman solenoidi, vites kutusunun vites yukarı ve aşağı atlamasına, vitesler arasında tekrar tekrar ileri geri geçiş yapmasına veya bir vitese takılıp vites değiştirmeyi reddetmesine neden olabilir.

Şanzıman Vites Küçülmüyor: Bu, vites değiştirme solenoidlerinden birinin açık/kapalı kalması durumunda meydana gelir ve doğru vitese basınç vermek için sıvının şanzıman valfi gövdesine girmesini engeller.

Gecikmeli Devreye Alma: Elektronik olarak kontrol edilen bir otomatik şanzımanın vites değiştirmesi için, solenoidin vitesi etkinleştirecek sıvı basıncını düzenleyebilmesi gerekir. Arızalı bir solenoid bu süreci etkileyerek devreye girmenin gecikmesine neden olur.

Ne yapalım

Çoğu durumda şanzımanın tamamen elden geçirilmesi gerekmez. Tamamlanması yaklaşık 2 ila 4 saat sürer ve tamirciler genellikle saat başına yaklaşık 60 ila 100 ABD Doları arasında fatura keser. Bir tanesini teşhis etmenin ve değiştirmenin ortalama maliyeti 150 ile 400 dolar arasındadır.

2. Toyota Land Cruiser Motorunun Aşırı Yağ Yakması

Yaptığımız araştırmalara göre Land Cruiser araçlarının en sık karşılaştığı sorunlardan biri motor yağı yakma problemidir.

Yüksek kilometreli Land Cruiser’larda her 1 veya 2 bin milde bir litre kadar aşırı yağ tüketimi olması çok yaygındır.

Toyota Land Cruiser Aşırı Yağ Yakma Belirtileri

Yağ yakmanın en yaygın belirtileri ve semptomları şunlardır:

Mavi Duman: Land Cruiser’ınızın fazla yağ yaktığının en yaygın ve bariz işareti egzozdan mavi duman çıkmasıdır. Mavi duman, motor yağının yanma odasına aktığının, yandığının ve egzozu maviye boyadığının bir işaretidir.

Yanık Kokusu: Egzozdan hoş bir koku gelmese de fazla yağ yakan motorun kendine has bir kokusu vardır. Bu koku genellikle mavi dumandan önce gelir ancak belirgin değildir ve çoğu insan bunu fark etmez.

Bujilerdeki Yağ: Yağ, valf contalarından sızıp bujinin üzerinde belirdiğinde, yüksek yağ kullanımına yol açan bir sızıntı vardır. Bujideki yağ, Land Cruiser’ınızın tekleme yapmasına neden olabilir çünkü buji artık temiz bir kıvılcım üretemez.

Bu arada, Toyota Land Cruiser’ın en iyi ve en kötü yıllarını da daha derinlemesine araştırmalısınız.

Olası Nedenler ve Çözümler

Toyota Land Cruiser’larda aşırı yağ yakımının en yaygın nedenleri piston segmanları veya supap kılavuzlarıdır.

Piston Segmanları: Piston segmanı, karter ile yanma odası arasındaki boşluğu kapatır. Yağın karterden çıkıp yanma odasına akmasını önler.

Land Cruiser’ınızın piston segmanı aşındığında veya arızalandığında yanma odasına yağ girer. Bu da mavi duman sorununa yol açıyor.

Valf Contası: Land Cruiser’ınızın motorundaki valfler, hava ve yakıtın yanma odasına nasıl girdiğini kontrol eder. Buji ateşlendiğinde valf kapanır, ardından egzozun dışarı çıkması için açılır. Supap gövdesi contası aşındığında, çatladığında veya kırıldığında, yağ yanma odasına girecek ve mavi duman çıkacaktır.

Ne yapalım

Land Cruiser’ınızın piston segmanı veya supap contası bozuksa en iyi çözüm, motorunuza yeni bir piston segmanı ve supap contası almaktır.

3. Land Cruiser Sürüş Sırasında Aniden Kapanıyor

Land Cruiser’ın son dönemdeki en büyük sorunlarından biri de sürüş esnasında motorun stop edebilmesidir. Bu, motorun aniden kapanmasına ve kaza riskinin artmasına neden olabilir.

Sorun genellikle yakıt deposu içindeki düşük basınçlı yakıt pompasının arızalanmasından kaynaklanır. Land Cruiser’ın motoru sert çalışmaya başlayabilir ve gösterge tablosu uyarı ışıkları görünebilir.

Yakıt pompasının işlevi, yakıt raylarına yüksek basınçlı yakıt göndermektir. Bu işlem engellenirse ve yakıt basıncı düşükse benzin düzgün şekilde atomize olmaz ve motor ölebilir.

Yakıt pompası arızası çok kritik bir konudur çünkü Toyota Land Cruiser’ınızın yüksek hızda çarpmasına neden olabilir. Bu durum 2013 ile 2019 arasındaki model yıllarında yaygındır ve çok az geri çağırmaya yol açmıştır.

Ne yapalım

Arızalı bir yakıt pompası için yukarıda tartışıldığı gibi en iyi çözüm yakıt pompasını değiştirmektir.

4. Toyota Land Cruiser Genel Artıları ve Eksileri

İşte Toyota Land Cruiser’ın bazı artıları ve eksileri:

Artıları

İşte Land Cruiser’ın satış noktalarından bazıları:

Efsanevi Güvenilirlik: Toyota Land Cruiser, birinci sınıf dayanıklılığıyla tanınır. Uygun bakım yapıldığı takdirde büyük sorunlar yaşamadan 400.000 mil yol kat edebilen az sayıdaki araçtan biridir. Üstelik Land Cruiser sorunlarının çoğu düşük kilometrede meydana geliyor.

Brawny V8 motor: Land Cruiser, günlük sürüş ve arazi gezileri için son derece uygun olan güçlü bir V8 motora sahiptir.

Mükemmel Yeniden Satış Değeri: En iyi tercih edilen SUV olmasının bir nedeni de budur. Land Cruiser’ınız 150.000’den fazla kilometre kat etmiş olsa da, onu satışa çıkarırsanız yine de iyi bir fiyata alabilirsiniz.

Konforlu Koltuklar: Hem sürücü hem de yolcu koltukları çok rahat olduğundan siz ve yolcunuz rahatlayabilir ve yolculuğun tadını çıkarabilirsiniz. Üçüncü sıranın bacak mesafesi sınırlı olsa da ilk iki sıra özellikle geniştir. İlginçtir ki, uzun yol yolculuklarını daha rahatlatıcı hale getiren destekleyici bir sürücü koltuğuna sahiptir.

Standart Güvenlik Teknolojileri: Toyota, Land Cruiser’ı hem sürücüler hem de yolcular için aracı güvenli kılan en son teknolojiyle donattı. Land Cruiser’ın en yeni modelleri, yaya tespitli çarpışma öncesi sistemi ve potansiyel darbe dedektörü gibi bazı olağanüstü işlevlere sahiptir.

Eksileri

  • Gaz konusunda pek iyi değil
  • Yakıt pompası arızası
  • Aşırı Yağ Yanması
  • İletim Sorunu

5. Eleştirmenler Ne Diyor?

“Ana akım bir otomobil üreticisinin neredeyse altı rakamlı bir fiyat etiketi çoğu kişi için şok edici olabilir, ancak Church of Land Cruiser’ın öğrencileri, iri SUV’un olağanüstü fiyat etiketini hak ettiğini biliyor”.

Cameron Rogers (edmunds.com)

“Toyota Land Cruiser, Toyota’nın SUV serisinin zirvesini temsil ediyor. Büyük Sequoia’dan boyutsal olarak daha küçük olmasına rağmen Land Cruiser’ın mirası ve off-road becerisi, Kuzey Amerika’da satılan en pahalı Toyota unvanını haklı çıkarıyor”.

Duncan Brady (motortrend.com)

Sıkça Sorulan Sorular?

  1. Toyota Land Cruiser’ın yakıt ekonomisi nasıldır?

    Toyota Land Cruiser, genellikle büyük bir SUV olduğu için yakıt ekonomisi konusunda ortalama bir performans sergiler. Yakıt tüketimi, motor seçeneklerine, sürüş koşullarına ve aracın yük durumuna bağlı olarak değişebilir. Genellikle şehir içi yakıt tüketimi 15-18 litre/100 km, şehir dışı yakıt tüketimi ise 12-15 litre/100 km arasında olabilir.

  2. Toyota Land Cruiser’ın off-road performansı nasıldır?

    Toyota Land Cruiser, off-road performansıyla ünlüdür. Dört tekerlekten çekiş sistemi, yüksek yerden yükseklik, güçlü motor seçenekleri ve off-road özellikleri sayesinde zorlu arazi koşullarında üstün bir performans sergiler. Land Cruiser, engelleri aşmak, dik yokuşları tırmanmak ve zorlu yollarda güvenli bir şekilde ilerlemek için tasarlanmıştır.

  3. Toyota Land Cruiser’ın iç mekanı nasıldır?

    Toyota Land Cruiser, genellikle geniş ve lüks bir iç mekana sahiptir. Yolcular için rahat bir oturma alanı sunar ve kaliteli malzemelerle donatılmıştır. Land Cruiser, genellikle 7 veya 8 kişilik oturma düzenine sahip olup, arka koltuklar geniş ve katlanabilir özelliktedir. Bu sayede bagaj alanı genişletilebilir.

  4. Toyota Land Cruiser’ın güvenlik özellikleri nelerdir?

    Toyota Land Cruiser, güvenlik konusunda birçok özellik sunar. Bunlar arasında çarpışma önleme sistemi, şerit takip asistanı, adaptif hız sabitleyici, arka görüş kamerası, park sensörleri, kör nokta uyarı sistemi, çapraz trafik uyarısı ve hava yastıkları gibi özellikler bulunabilir. Land Cruiser, güvenli bir sürüş deneyimi sağlamak için gelişmiş güvenlik teknolojilerine sahiptir.

  5. Toyota Land Cruiser’ın dayanıklılığı nasıldır?

    Toyota Land Cruiser, genellikle dayanıklı ve güvenilir bir araç olarak bilinir. Land Cruiser, sağlam bir şasi yapısına, dayanıklı malzemelere ve güçlü motorlara sahiptir. Bu nedenle, Land Cruiser zorlu koşullarda bile dayanıklılığını koruyabilir ve uzun ömürlü olabilir.

  6. Toyota Land Cruiser’ın bakım maliyetleri nasıldır?

    Toyota Land Cruiser’ın bakım maliyetleri genellikle ortalama bir SUV araç ile benzerdir. Düzenli bakımlar, yağ değişimleri, filtre değişimleri ve lastik rotasyonu gibi rutin işlemler yapılmalıdır. Bunun yanı sıra, aracın yaşına, kilometre durumuna ve kullanım koşullarına bağlı olarak ek maliyetler ortaya çıkabilir.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu