Honda Shadow 750 Sorunları
Honda Shadow 750 Sorunları: Bilinen 10 Sorun (Açıklandı)
Neler Okuyacaksınız?
- 1 Honda Shadow 750 Kronik Sorunları Özet:
- 2 Honda Shadow 750 Kronik Sorunları Maddeler Halinde:
- 3 1. Yetersiz Motor
- 4 2. Çekvalfın Yeniden Oluşturulması (Geri Çağırıldı)
- 5 3. Marş Anahtarı Dışarı Çıkıyor
- 6 4. Rahatsız Koltuk
- 7 5. Karbüratör Blokajı Sorunları
- 8 6. Yatış Açısı Sensörünün Geri Çağırılması (2010-2016)
- 9 7. Şanzıman Sorunları
- 10 8. Akü Sorunları
- 11 9. Süspansiyon ve Fren Sorunları
- 12 10. Yakıt Sistemi Zorlukları
- 13 Honda Shadow 750 Genel Artıları ve Eksileri
- 14 İncelemeler Ne Diyor?
- 15 Son Düşünceler
- 16 Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Shadow 750 yeni sürücüler arasında popüler bir seçimdir. Kullanımı kolaydır, güvenilirdir, yakıt ekonomisi yüksektir ve satın alınması ucuzdur.
Bu bisiklet yeni başlayanlar arasında popüler olmasına rağmen, sahipliğiniz sırasında birkaç sorunla karşılaşabilirsiniz.
Honda Shadow 750 Kronik Sorunları Özet:
- Yağ sızıntıları: Honda Shadow 750’lerde en yaygın arızalardan biri yağ sızıntılarıdır. Sızıntılar genellikle conta ve contalardan kaynaklanır.
- Valf tıkırtısı: Valf tıkırtısı, valflerin açıklığı doğru şekilde ayarlanmamışsa veya aşınmışsa ortaya çıkabilir.
- Stator arızası: Stator, motosikletin elektrik sisteminin önemli bir bileşenidir. Arızalanırsa motosiklet çalışmaz.
- Ateşleme sistemi arızaları: Bujiler, bobinler ve ateşleme kabloları gibi ateşleme sistemi bileşenleri zamanla arızalanabilir.
Transmisyon:
- Debriyaj kayması: Debriyaj diski aşınmışsa veya yağlanmışsa kaymaya başlayabilir.
- Vites atlama: Vites atlama, vites değiştirici veya vites dişlilerinde bir sorun olduğunu gösterebilir.
- Kardan mili arızası: Kardan mili, motor gücünü arka tekerleğe ileten bir bileşendir. Arızalanırsa motosiklet çalışmaz.
Elektrik:
- Akü arızaları: Aküler zamanla zayıflar ve değiştirilmesi gerekir.
- Sigorta atması: Bir sigorta atarsa, elektrik sisteminde bir sorun olduğunu gösterir.
- Işık arızaları: Ampuller, lambalar ve kablolar zamanla arızalanabilir.
Diğer:
- Lastik aşınması: Lastikler zamanla aşınır ve değiştirilmesi gerekir.
- Fren aşınması: Fren balataları ve diskleri zamanla aşınır ve değiştirilmesi gerekir.
- Süspansiyon arızaları: Süspansiyon bileşenleri zamanla aşınabilir veya arızalanabilir.
Özet:
Honda Shadow 750, nispeten güvenilir bir motosiklettir. Ancak, tüm motosikletler gibi, zamanla arızalanabilecek bileşenlere sahiptir. Yukarıda listelenen arızalara dikkat ederek ve motosikletinizi düzenli olarak bakım yaptırıyorsanız, arızalanma riskini azaltabilirsiniz.
Not: Bu sadece bir özettir ve tüm olası arızaları kapsamaz. Motosikletinizle ilgili herhangi bir sorun yaşarsanız, bir motosiklet tamircisine danışmanız önemlidir.
Honda Shadow 750 Kronik Sorunları Maddeler Halinde:
Aşağıda Honda Shadow 750 motosikleti hakkında sahiplerinin bildirdiği en yaygın sorunların bir listesi bulunmaktadır.
1. Yetersiz Motor
Honda Shadow 750, 745cc’lik bir motorla güçlendirilmiştir. Bu orta sınıf motor boyutu size otoyollarda güvenli bir şekilde sürüş yapmanıza yetecek kadar güç sağlar, ancak başınızı (çok fazla) belaya sokmaya yetmez.
Shadow sürücüleri arasında en yaygın şikayetlerden biri, bisikletin zaman zaman yetersiz hissettirmesidir. Bunun nedeni bisikletin ağırlığı ve dişli oranıdır.
Bazı Honda Shadow’ların zincir ve zincir dişlisiyle birlikte geldiğini, böylece sahiplerinin motosikleti otoyolda sürüşe daha uygun hale getirebileceğini, ancak bazılarının şaftla tahrik edildiğini ve bu da herhangi bir modifikasyonun mevcut olmadığı anlamına geldiğini unutmayın.
Modelinizin zincir ve dişliyle mi yoksa şaft tahrikli mi olduğundan emin değilseniz bayinize danışabilirsiniz.
CBR600 gibi daha küçük bir motora sahip, daha küçük motor hacmine sahip ancak daha fazla güç üreten çok sayıda bisiklet var.
CBR 600 gibi bisikletler, fiziksel boyutlarına rağmen hızlı ve güçlü olacak şekilde tasarlanmıştır. Aslında bu bisikletlerin daha fazla güce sahip olduklarını hissettiren şey, küçük boyutlarıdır.
Shadow, çevik CBR600RR ile karşılaştırıldığında daha ağır bir bisiklettir ve otoyolda orta hızda ilerlemek için tasarlanmıştır.
Bisiklet otoyol hızlarını rahatça tutabilir. Ancak bisiklet ekstra ağırlıkla (bagaj veya yolcu) yüklüyse veya ekstra güce sahip olma hissini istiyorsanız, yetersiz güç hissi yaşayabilirsiniz.
Ancak bazı meraklılar daha fazla güç üretmek için viteslerini değiştirdiler veya değiştirdiler. Bu yöntem yalnızca böyle bir değişikliği gerçekleştirebilecek teknik becerilere sahip ileri düzey sürücüler için önerilir.
Ayrıca şunu da unutmamak gerekir ki vites değişikliği sadece vitesle çalışan bisikletler için yapılabilir. Honda Shadow 750’nin şaftla çalışan birkaç çeşidi vardır ve bu tür değişikliklerin yapılmasını imkansız hale getirir.
2. Çekvalfın Yeniden Oluşturulması (Geri Çağırıldı)
Bisiklet uzun süre kullanılmamışsa, yakıt vanasını ve karbüratörü yeniden onarmaya hazır olun.
Honda Shadow 750 sorunlu bir petcock’la ünlüdür. Sorun, yakıt valfindeki diyaframın arızalı olması ve yakıtın dışarı sızmasından kaynaklanmaktadır.
Bu birkaç nedenden dolayı kötüdür. Yakıtı normalden daha hızlı kaybedebileceğiniz açıktır ancak yakıt sızıntısının en tehlikeli sorunu, yangın olasılığıdır. Bu nedenle Honda, 2007 ve 2008 Shadow 750’lerin yakıt valfi diyaframını geri çağırdı.
Shadow 750’nin karbüratörlü bir modelini kullanıyorsanız veya yeni satın aldıysanız, onu yetkili bir Honda Powersports bayisine götürün ve servis departmanından geri çağırma için VIN’i kontrol etmesini isteyin.
Neyse ki bu sorun, üretimi 2009’da durdurulan Shadow 750’nin karbüratörlü modelleriyle sınırlı. 2010’da Honda, elektrikli yakıt enjeksiyonlu Shadow 750’yi piyasaya sürdü ve böylece geleneksel yakıt valfini geçersiz kıldı.
3. Marş Anahtarı Dışarı Çıkıyor
Bazı Honda Shadow sahipleri, gidon kontrollerindeki düğmelerde, özellikle de marş anahtarında sorunlar olduğunu bildirdi.
Sorun çoğunlukla bisiklet uzun süre hareketsiz kaldığında ve düğmelerin altında kir ve toz toplandığında ortaya çıkar. Bu, marş düğmesinin ve anahtarların yerine oturmasına neden olur.
Bazı sürücüler temizlemek ve incelemek için kumandayı sökmek zorunda kaldıklarını bildirdi. Bazen sorunu çözmek için yeni bir marş motoru satın almak gerekiyordu.
Ancak marş anahtarı grubunu temizlemeden veya değiştirmeden önce uygun başlatma protokolünü izleyin:
- Öldürme anahtarını kapalı konuma getirin.
- Motosikleti boşa alın.
- Anahtarı “açık” konuma getirin.
- Yakıt anahtarının açık olup olmadığını kontrol edin.
- Yan ayağı kaldırın.
- Debriyaj kolunu çekin.
- Çalıştırma anahtarına basarak motoru çalıştırın.
4. Rahatsız Koltuk
Honda Shadow 750 sürücülerinin bir diğer şikayeti de sürücü koltuğu. Dar ve sert olduğu, sürücülerin uzun yolculuklarda sırtlarını dinlendirmek için sık sık durmalarına yol açtığı belirtiliyor.
Bazı yeni sürücüler, tek başlarına veya bir partnerle uzun sürüşler yapmaktan hoşlandıklarını ancak bunu Shadow 750’nin küçük şasisi üzerinde rahatça yapamadıklarını fark ediyorlar. Bu, daha maceracı sürücüleri daha büyük, daha konforlu bisikletlere geçmeye teşvik etti.
Rahatsız bir koltuktan rahatsız olduğunuzu düşünüyorsanız, satış sonrası satıcılardan çok sayıda koltuk yükseltme seçeneği bulunmaktadır. Mustang koltukları Shadow 750’deki standart koltuğa popüler bir alternatif olmuştur.
Rahatsız bir koltuğun yanı sıra bagaj için de yer sıkıntısı var.
5. Karbüratör Blokajı Sorunları
İkinci el Honda Shadow’ların çoğu minimum kilometreye ve makul fiyatlara sahip olsa da tüketiciler, motosikletin hareketsizliğinden kaynaklanan potansiyel arızalara karşı dikkatli olmalıdır. Bunlardan biri karbüratör sorunlarıdır.
Sorun sıklıkla, stabilize edilmezse bozulabilen eski gazdan kaynaklanır.
Bu, özellikle eski benzinden zarar görebilecek karbüratörlü motorlara sahip, 2011’den önce üretilmiş VT750’ler için önemlidir.
Benzindeki bozulma, karbüratörde, özellikle de jetlerinde tortu birikmesine neden olarak yakıtın motora düzgün akışını etkileyebilir.
Neyse ki, bu sorunun giderilmesi genellikle bir karbüratör tamir seti kullanılmasını ve benzin deposunun yenisiyle değiştirilmesini gerektirir.
Potansiyel Honda Shadow alıcıları kapsamlı bir sürüşe çıkmalı ve tüm viteslerden geçtiğinden emin olmalıdır. Karbüratörlerin, motorun devir aralığında farklı yerlerde açılan ayrı jetleri olduğu göz önüne alındığında, motosikleti hızlandırmak ve motoru en az bir kez kırmızı çizgiye yakın bir yere itmek kritik öneme sahiptir.
Bu, güç kaybı veya motorun tıkanması şeklinde ortaya çıkabilecek olası yakıt besleme zorluklarının tespit edilmesine yardımcı olur.
2011 sonrası yakıt enjeksiyonlu Shadow’larda bile, altta yatan yakıt sistemi arızalarını ortaya çıkarmak için kapsamlı bir test sürüşü yapılması gerekmektedir.
6. Yatış Açısı Sensörünün Geri Çağırılması (2010-2016)
Yatış açısı sensörü, motosikletin devrilmesi durumunda motorun kapatılmasında önemli bir rol oynar. Bununla birlikte, sensör hiçbir şey olmadığı halde yanlışlıkla devrilmeyi tespit ederse, motorun istenmeden kapanmasıyla sonuçlanabilir.
Sonuç olarak Honda, 2010 ile 2016 yılları arasında üretilen motosikletleri geri çağırma kararı aldı.
Sürüş sırasında motor, yatış açısı sensörü kablosu ile kablo demeti bağlantı konnektörü arasında potansiyel temasa yol açacak titreşimler yaşayabilir. Bu temas daha sonra birbirine sürtünerek sensör sinyalinin kaybına neden olur. Bu, sürüş sırasında durma riskini artırır ve dolayısıyla kaza olasılığını artırır.
Honda, bu geri çağırmayla yatış açısı sensörünü onarmayı ve bağlantı konnektörünü sürtünmeden kaynaklanan aşınmayı ortadan kaldıracak şekilde ayarlamayı hedefliyor. Değişiklik, sensör arızası olasılığını ortadan kaldırmaya çalışır.
7. Şanzıman Sorunları
Honda Shadow bisikletleri, genel performansı olumsuz etkileyebilecek şanzıman ve debriyaj sorunlarına eğilimlidir.
Motosikletin motoru şanzımana bağlayan debriyajı zamanla aşınabilir veya hasar görebilir.
Belirtiler şunları içerir:
- Zor vites değişiklikleri
- Kısmi ayrılma
- Kayar veya sıkışmış kavramalar
- Titreşimler
- Azalan güç
Bu endişeler yaş, aşınma, ayarlama zorlukları ve kirlenme gibi faktörler nedeniyle daha da kötüleşiyor.
Honda Shadow vites değiştirme sorunu, vites değiştirmede zorluk, sürtünme sesleri veya hızlanma sırasında viteslerin kayması olarak ortaya çıkıyor. Aşınmış debriyajlar, vites kutusu sorunları ve vites bağlantısı kusurlarının tümü bu zorluklara katkıda bulunur.
Şanzıman kayması, motor açık olmasına rağmen motosikletin hızı koruyamaması durumunda meydana gelen başka bir tipik sorundur.
Debriyaj plakalarının aşınması, düşük şanzıman yağı, kırık şanzıman kayışları veya şanzıman dişlileri veya vites çatallarındaki kusurların tümü olası nedenlerdir. Elektrik kesintileri, yanık kokuları veya vites değiştirme zorlukları gibi göstergelerin tanınması, hızlı teşhis için kritik öneme sahiptir.
Sertifikalı tamirciler, kaymayı ve diğer sorunları önlemek için dişli kutusu sıvısının düzenli olarak değiştirilmesi de dahil olmak üzere düzenli bakımın önemini vurgulayarak bu endişelerin üstesinden gelmelidir.
8. Akü Sorunları
Motorun çalıştırılması ve farlar ile korna dahil olmak üzere farklı elektrikli bileşenlere güç verilmesi için gerekli olan boşalmış akü, Honda Shadow motosikletlerinde yaygın bir elektrik sorunudur.
Pilin bitmesi, ışıkların açık bırakılmasından, uzun süre kullanılmamasından veya hatalı şarj sisteminden kaynaklanabilir.
İşte Honda Shadow’unuzdaki bitmiş pilin bazı belirtileri:
Çalıştırma Zorluğu: Motoru çalıştırmaya çalışırsanız ve tepki almazsanız akünüz bitmiş olabilir. Marş motoru, akü bittiğinde mevcut olmayan yeterli elektrik gücüne ihtiyaç duyar.
Işıkların Karartılması: Honda Shadow’unuzdaki loş veya titreyen ışıklar, pilin zayıf veya arızalı olduğunu gösterir. Pil tam parlaklığını koruyamıyor.
Tıklama Sesi: Motor çalıştırıldığında alışılagelmiş marş sesi yerine bir tıklama sesi akünün bittiğini gösterir. Yetersiz güç, marş motorunun motoru çalıştırmasını durdurur.
Yavaş Motor Krankı: Motor yavaş çalışıyorsa veya normalden daha uzun sürüyorsa, bu durum akünün arızalı veya zayıf olduğunun işareti olabilir. Bu durumda akü, ortalama marş hızı için gereken güce sahip değildir.
Pil sorunlarının önlenmesi, şarjlı ve sağlıklı bir pilin korunmasını gerektirir. Bitmiş bir pille çalıştırma sorunlarıyla karşılaşacağınız açıktır.
9. Süspansiyon ve Fren Sorunları
Honda Shadow’un süspansiyon sistemi yumuşak bir sürüş ve iyi yol dengesi sağlar, ancak amortisörler ve çatal contaları gibi unsurlar zamanla aşınabilir.
Aşırı sıçrama, artan titreşim ve engebeli sürüşün tümü aşınma belirtileridir ve stabilitenin azalmasına ve diğer süspansiyon bileşenlerinin daha hızlı aşınmasına neden olur.
Fren balatası aşınması, Honda Shadow da dahil olmak üzere birçok bisikletin karşılaştığı başka bir sorundur. Fren balataları zamanla aşındığında durdurma verimliliği düşer ve bu da bir güvenlik riski oluşturur.
Gıcırtı ve frenleme gücünün azalması gibi sorunları çözmek için aşınmış fren balatalarını düzenli olarak inceleyin ve değiştirin.
Hasarlı hatlar, aşınmış contalar veya piston sızıntılarının tümü Honda Shadow’un fren sisteminde de fren hidroliği sızıntısına neden olabilir. Yumuşak bir fren pedalı, azalan fren performansı ve motosikletin altında sıvı birikmesi, aramanız gereken belirtilerdir.
10. Yakıt Sistemi Zorlukları
Honda Shadow bisikletleri, motora yeterli yakıt sağlamak için yakıt enjektörlerine güvenir. Yakıt sistemindeki yabancı maddeler veya kalıntılar zamanla enjektörleri tıkayarak çeşitli sorunlara neden olabilir.
Düşük yakıt verimliliği, azalan güç çıkışı, zorlu rölanti ve motorun teklemesi tüm belirtilerdir.
Tıkalı enjektörler rölantide zorlanmaya, düşük hızlarda dengesizliğe, stop etmeye ve motorun gecikmeli çalışmasına neden olabilir. Azalan yakıt ekonomisi nedeniyle bisikletin tek depo benzinle daha az yakıt menzili olabilir, bu da emisyonla ilgili sorunlara yol açabilir.
Yakıt enjektörlerinin tıkanmasını önlemek için yüksek kaliteli benzin kullanın ve yakıt filtresini düzenli olarak değiştirin.
Yakıt katkı maddeleri sistemin temizlenmesine ve enjektör tortularının önlenmesine yardımcı olabilir. Enjektörler zaten tıkalıysa profesyonelce temizlenmeli veya bir uzman tarafından değiştirilmelidir.
Öte yandan egzoz sistemi sızıntıları da Honda Shadow sahipleri için düzenli bir endişe kaynağıdır.
Çevreye maruz kalma veya sürekli kullanımdan kaynaklanan aşınma ve yıpranmanın yanı sıra korozyon, egzoz sistemi bileşenlerinde çatlaklar veya delikler oluşturarak sızıntılara neden olabilir.
Çoğunlukla cıvata veya kelepçelerle yerinde tutulan gevşek bağlantılar da sızıntılara yol açarak performansın düşmesine ve egzoz gürültüsünün artmasına neden olabilir.
Bağlantıları kapatmak için kullanılan contalar hasar gördüğünde sızıntılar meydana gelebilir.
Honda Shadow 750 Genel Artıları ve Eksileri
Aşağıda Honda Shadow’un avantajlarını ve dezavantajlarını özetledim:
Artıları | Eksi |
Düşük Ağırlık Merkezi | Yetersiz motor |
– Yeni veya küçük sürücüler için kolay kullanım– Destek ayağından çekerken daha hafif hissettirir– Dönüşlerde daha kolay eğilme | – Bazı sürücülerin tercihleri için yeterli güce sahip olmayabilir |
Düşük maliyetli | Sızdıran çekvalf |
– Uygun fiyat, genellikle 5.000$ civarında- Fiyatına göre iyi durumda– Yeni sürücüler için bütçe dostu | – Yakıt sızıntısına yol açan olası yakıt sistemi sorunu |
İyi Gaz Kilometresi | Arızalı başlatma anahtarı |
– galon başına 45-50 mil– Öğrenciler ve işe gidip gelenler için uygun maliyetli– Sürüş koşullarına bağlı olarak değişen kilometre | – Olası başlatma sorunları– Olası güvenilirlik endişeleri |
Güvenilir ve Uzun Ömürlü | |
– Honda’nın güvenilirlik konusundaki itibarı– Sınırlı kozmetik ve mekanik problemler – Tamir için kolayca erişilebilen parçalar |
İncelemeler Ne Diyor?
“Düşük sele yüksekliği, yönetilebilir güç özellikleri ve dost canlısı yol tutuşu bu motosikleti sürüşü kolaylaştırıyor ve coşkulu motoru güzel bir gülümseme sağlıyor.”
-motorcyclecruiser.com
“İster hafta sonu gezileri için şık bir sürüş arıyor olun, ister pratik, sürüşü eğlenceli bir işe gidip gelme makinesi, ister harika motosiklet sporuna başlamanıza veya yeniden başlamanıza yardımcı olacak kullanıcı dostu bir bisiklet, Shadow kanıtlanmış bir kazanan.”
-Road Runner dergisi
Son Düşünceler
Honda Shadow her seviyedeki sürücü için mükemmel bir motosiklettir. Yeni başlayanlara daha büyük, daha güçlü bisikletlere geçme konusunda güven veren harika bir yol tutuşu vardır.
Shadow aynı zamanda çeviktir ve harika yakıt tüketimi sağlar, bu da onu kentsel alanlar için harika bir banliyö bisikleti haline getirir.
Ancak her araç gibi onun da kusurları yok değil. Sızdıran valf muslukları ve yapışan marş anahtarları gibi kusurlu tuhaflıklar bu bisikletin en rahatsız edici sorunlarıdır.
Kaynak: motorandwheels-com.translate.goog/problems-honda-shadow-750/?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=tr&_x_tr_hl=tr
Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Shadow 750 Ne Kadar Güçlü?
2004-2007 yılları arasında üretilen Honda Shadow 750, 52 beygir gücü ve 65 Nm tork üreten 749 cc V-twin motora sahiptir. Bu, motosikleti hem yeni başlayanlar hem de deneyimli sürücüler için ideal kılar.
Honda Shadow 750 Ne Kadar Yakıt Tüketir?
Honda Shadow 750’nin ortalama yakıt tüketimi 100 km’de yaklaşık 5,5 litredir. Bu, onu oldukça ekonomik bir motosiklet yapar.
Honda Shadow 750 Ne Kadar Hızlı?
Honda Shadow 750’nin en yüksek hızı yaklaşık 170 km/saat’tir. Bu, şehir içi ve şehir dışı sürüş için ideal bir hızdır.
Honda Shadow 750 Ne Kadar Rahat?
Honda Shadow 750, geniş bir sele ve ergonomik bir sürüş pozisyonu ile oldukça rahat bir motosiklettir. Uzun yolculuklar için bile idealdir.
Honda Shadow 750 Alınır mı?
Honda Shadow 750, yeni başlayanlar için bile ideal olan güvenilir, güçlü ve ekonomik bir motosiklettir. Rahat sürüş pozisyonu ve geniş sele ile uzun yolculuklar için de idealdir. Fiyat-performans açısından oldukça iyi bir motosiklettir.
Not: Bu bilgiler genel niteliktedir ve her motosiklet için geçerli olmayabilir. Motosiklet satın almadan önce detaylı araştırma yapmanız ve bir uzmana danışmanız önemlidir.