Araba Kablosuz Şarjı Nasıl Çalışır?

Arabalar için kablosuz şarj sistemi nedir?

Dünya, arabaların tamamen elektrifikasyonuna doğru ilerliyor. Yeni elektrikli araçlar yollara çıkıyor ve bunların şarj edilmesi gerekiyor. Araç kablosuz şarjı, hareket halindeyken şarj etmede çok önemli bir rol oynayacaktır.

akıllı park sistemleri

Ayrıca mevcut şarj sistemi, elektrikli aracı şarj etmek için çeşitli şarj cihazları ve kablolar içeriyor. Ancak, araç kablosuz şarjı için kablo gerekmez. Bunun yerine kablosuz çalışır ve endüktif şarj teknolojisini kullanır. Bu teknolojinin nasıl çalıştığını ve EV’leri şarj etme zorluklarını nasıl ortadan kaldırdığını ayrıntılı olarak açıklayacağız.

Genel Bakış

Aracın kablosuz şarjı, kablo ihtiyacını tamamen ortadan kaldırıyor. Bu nedenle, sistem evde veya işte elektrikli arabaları şarj etmek için faydalı ve uygundur. Ayrıca, aracınızı belirlenmiş bir kablosuz şarj konumuna park edebilirsiniz.

Ayrıca akıllı park sistemlerine sahip mevcut araçlar , aracı otomatik olarak yönlendirebilmektedir. Böylece, park etme zorluğunu ortadan kaldırır. Yeni gelişmiş park yardımı ve EV kablosuz şarj, yanlış park etme hizasını azaltmak için bir araya getirildi.

Ek olarak, endüktif şarj, elektrikli araçların genel şarj verimliliğini artırır. Böylece aynı anda hem park etme hem de şarj etme olanağından yararlanabilirsiniz.

Gelişmiş park sistemi, arabaların kablosuz olarak şarj edilmesinde çok önemli bir rol oynuyor. Sistem, aracın direksiyonunu otomatik olarak çalıştırır ve aracı belirlenen şarj noktasına yönlendirir. Ekrandaki yönlendirme, ekrandaki kılavuza göre sadece gaza basıp frene basarak sürücüye park etme konusunda da yardımcı olur.

Araba kablosuz şarjı nasıl çalışır?

Sistem bobinlerden oluşmakta ve manyetik akı prensibi ile çalışmaktadır. Toprak iletim ünitesi akım taşıyan bir bobinden oluşur. Akım birincil bobinden geçtiğinde bobin dikey manyetik akı üretir. Bobinin konumu, belirlenmiş bir park yerinden başka bir şey değildir.

Ayrıca, arabadaki ikincil bobin zemindeki birincil bobinle örtüştüğünde elektrik basıncı oluşturur. Sonuçta, arabadaki ikincil bobin elektromanyetik indüksiyon nedeniyle akım taşır. Bu nedenle, elektrik akımı arabadaki birincil bobinden zeminden ikincil bobine akar. Sonuç olarak, arabanız kablosuz olarak elektriği alır ve aküyü şarj etmek için akım sağlar.

Araçların şarj edilmesinin benzersiz yolu %80-90 verimlilik sağlıyor ve bu neredeyse kabloyla şarj etmeye eşdeğer. Ayrıca, gelişmiş park yardımcıları 360 derecelik kameralar kullanır ve çevredeki durumu anlar. Ardından, endüktif şarj ünitesinin etrafındaki hedef konumu ayarlar. Son olarak sistem, otoparkın kendisini park etmesine kadar olan tüm işlemleri hesaplar ve tamamlar.

Navigasyonu şarj etmek için park yardımı.

Sonuç olarak, aracın kablosuz şarjı ve ileri park asistanı, EV’yi aynı anda park etme ve şarj etme zorluğunu ortadan kaldırır. Süreci zahmetsiz hale getirmek.

Araç kablosuz şarjını çalışırken izleyin:

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu