Çin Arabalarıyla İlgili Bazı Kronik Sorunlar
Neler Okuyacaksınız?
Çin’deki en büyük dört otomobil imalat şirketi Chang’an, Dongfeng, Geely ve SAIC Motor’dur. Çin’deki otomobil endüstrisi hızla genişliyor ve artık lüks segmenti hedefliyor.
Batı’daki çoğu tüketici sıklıkla Çin otomobillerinin diğer küresel markalarla rekabet edip edemeyeceğini soruyor. Çinli otomobil üreticilerinin dünyanın en büyük markalarından bazılarıyla ortak girişimleri olduğunu biliyoruz.
Bu makalede Çin arabalarında karşılaşabileceğiniz bazı genel sorunları tartışacağız.
Başlayalım.
Başlayamama
Çinli otomobil üreticisi Chery, araç sahiplerinin çalıştırılamayan otomobillerle ilgili şikayetleriyle boğuşuyor. Cherry J11 en çok şikayet alan listenin başında yer alıyor.
Chery J11 TX1, hem uygun fiyatlı hem de çok yönlü bir yarı kompakt SUV‘dur. Otomobil kendi segmenti için çekici görünüyor ve birkaç lüks dokunuş içeriyor.
Chery J11’in çoğu sahibi, arabanın çalıştırılamaması konusunda şikayetçi. Bu durum daha çok araç soğukken meydana geliyor.
Motoru çalıştırmak için anahtarı çevirdiğinizde motordan bir tıklama sesi duyulabilir. Bu, arızalı bir marş motoru veya zayıf akü durumunda duyacağınız türden bir sestir.
Maalesef Chery J11 sahipleri için sorun kolayca teşhis edilemedi ve uzman yardımına ihtiyaç duyuldu. Basit bir akü, kablolama ve sigorta teşhisi yeterli değildi çünkü sorunun çözümü o kadar kolay değildi.
Bu arabaların çoğunda, arızanın nedeni marş rölesinin arızalı olmasından kaynaklanıyordu . Marş rölesi, kontak anahtarını çevirdiğinizde marş motoruna güç göndermekten sorumludur.
Arabanın çalışmaması ve tıklama sesi gibi belirtiler doğrudan arızalı marş motoru rölesiyle bağlantılıdır. Rölede marş motoruna giden güç akışını etkileyen toz ve döküntü olduğunda bu durum meydana gelebilir.
Nitelikli bir tamirci, tam akü kullanarak ve bağlantı terminallerini kontrol ederek marş rölesini test edecektir. Düzeltme uygun bir seçenek değilse, marş rölesinin yenisiyle değiştirilmesi gerekecektir.
Cherry J11 için yeni bir röle size yaklaşık 100 $ geri getirecek. Buna hem parçalar hem de işçilik dahildir. Neyse ki, yedek marş motoru rölesi tekrar bozulmadan önce uzun bir süre dayanıyor.
Yakıt Kapağı Sorunları
Yakıt kapağı, yakıt deposuna erişim sağlar, böylece araca yakıt koyabilirsiniz. Bu kapağın bozulması halinde, yangınlara, döküntülerin veya suyun yakıt deposuna girmesine ve yakıta karışmasına neden olabilir.
2012 yılında Çin pazarına giren Changan CS35 SUV’da da tam olarak bu yaşandı. Changan, sorunu engellemek için ücretsiz yakıt kapağı değişimi sunarak sorunu çözmek zorunda kaldı.
Changan CS35 sahipleri, araçlarında yakıtın suya karışmasıyla ilgili bir sorun olduğunu bildirdi.
Sorunun Çin pazarındaki yaklaşık 12.000 aracı etkilediği tahmin ediliyor. Şirket, hükümet kurallarına göre geri çağırma yapmak zorunda kaldı.
Yakıt suyla karışmamalı, bu durumda motora ciddi zararlar verebilir. Changan, sorunun şu ana kadar yaklaşık üç modelini etkilediğini doğruladı.
Sorunun, arabanın karter havalandırma sistemi borularında hava yoğunlaşması olduğu belirlendi. Neyse ki şirket, sorunun ilk dile getirilmesinden iki hafta sonra etkilenen araçları geri çağırmaya başladı.
Yakıt deposuna su sızmasını sağlayan yakıt kapakları firma tarafından ücretsiz olarak değiştirildi. Yakıt deposu kapağını değiştirmemeye karar verirseniz, şirket garantinizi bir yıl veya 20.000 km süreyle uzatır.
Sorun nedeniyle motorları ölen sahiplere bildirilmedi. Bu sorun nedeniyle motor arızalandıktan sonra ne olacağını bilmiyoruz.
Arızalı Yakıt Pompası Desteği
Avustralya’ya gönderilen yaklaşık 1000 Chery J11 SUV, yakıt pompası arızası nedeniyle geri çağrıldı. Çinli otomobil üreticisi bu geri çağırma işlemini Avustralya Rekabet ve Tüketici Komisyonu’nun yardımıyla gerçekleştirdi.
Chery J11’in önceki üretimlerinde yangına yol açabilecek bir yakıt pompası sorunu vardı. Chery J11’in karşılaştığı sorunlar, otomobil üreticisinin Avustralya pazarına yavaş giriş yapmasına neden oldu.
Çatlak bir yakıt pompası desteği yakıt sızıntısına neden olabilir ve potansiyel olarak yangına yol açabilir. Bu nedenle Chery’nin etkilenen arabaları geri çağırması çok büyük bir sorundu.
Sorunu gören şirket, alternatif bir yakıt pompası desteğinin yeniden tasarlanması üzerinde çalışmaya başladı. Daha iyi bir sürüm yapıldı ve bu sorunu yaşayan sahipler bunu ücretsiz olarak değiştirebildi.
Şirket ayrıca etkilenen diğer parçaların da ücretsiz olarak sunulmasını sağladı. Buna, arızalı yakıt pompası desteğinden ciddi şekilde etkilenen parçalar veya bileşenler de dahildir.
Geri çağırmanın duyurulduğu sırada herhangi bir yangın bildirilmedi.
Düşük Çarpışma Testi Puanları
Geçtiğimiz birkaç yılda Çinli otomobil üreticileri yeterli ve mükemmel çarpışma testi puanları alıyor. Ancak yıllar boyunca durum her zaman böyle olmadı çünkü çeşitli Çin markaları testleri geçemedi.
Brilliance BS6, son zamanlarda korkunç önden çarpma testleri nedeniyle bir miktar geri tepme görmüş bir Çin arabasıdır.
Saatte 40 mil hızla çarpışma testi yapıldı ve arabanın çerçevesi ciddi şekilde saptı. Bu, arabanın çerçevesinde ve yapısında bir bütünlük eksikliğini kanıtladı.
Ne yazık ki otomobil üreticisi için yan darbe çarpışma testi puanları, ön test kadar kötüydü. Test aynı segmentteki diğer otomobillerle karşılaştırıldı ve bu kadar ciddi bir hasar göstermediler.
Brilliance BS6, ADAC Test Merkezi’nden alınan test puanlarında başarısız olan tek Çin arabası değildi. 2005 yılında aynı derecede kötü performans gösteren Jianling Landwind SUV’yi de test ettiler.
Chery J11 ayrıca yan darbe çarpışma testi puanlarının zayıf olması nedeniyle geri çağrıldı. Çin yapımı modele ANCAP tarafından 2 yıldızla kötü not verildi.
Chery, iç puanlarının çok daha yüksek olması nedeniyle düşük puan karşısında oldukça şaşırdıklarını ve hayal kırıklığına uğradıklarını bildirdi.
Şirket, test sonuçlarını iyileştirme sözü verdi ve bunun biraz zaman alabileceğini kabul etti.
Geely ve Great Wall gibi diğer Çinli otomobil üreticisi markalarının biraz daha yüksek puan alan modelleri vardı. Bu, Çin otomobil pazarının artık daha güvenli ve aynı zamanda uygun fiyatlı otomobillere doğru ilerlediği anlamına geliyor.
Düşük Kalite Sorunları
Dünyadaki her otomobil üreticisinin müşterilerine güvenli, güvenilir ve uygun fiyatlı otomobiller sunma yükümlülüğü vardır. Bazı üreticiler araçlarının maliyetini düşürmek için düşük kaliteli malzemeler kullanıyor.
Çin otomobillerinin diğer küresel üreticilere göre uygun fiyatlı seçenekler olduğu biliniyor. Bunun nedeni bazen modellerinin imalatında ucuz malzeme kullanmaları olabilir.
Araba yapımında kalitesiz malzemelerin kullanılması paslanma, düşük çarpışma testi puanları ve düşük performans gösteren motorlar gibi sorunlara yol açar. Küresel markalarla karşılaştırıldığında çoğu Çinli otomobil üreticisinin sıkıntı yaşadığı nokta burasıdır.
Otomobilin gövdesinde ince metal kullanılması korozyona ve gövdenin kolayca çizilmesine neden olur. Bu, otomobilin yeniden satış değerinin çoğunu kaybedeceği anlamına gelir.
Kötü bir motor tasarımı, otomobilin birden fazla bileşenden kaynaklanan periyodik sorunlarla karşılaşacağı anlamına gelir. Yakıt sistemi ve elektrik sistemi gibi kritik sistem ve bileşenler, sorunları erkenden gösterebilir.
Belki de Çin yapımı arabaların en büyük sorunu motor sorunlarıdır. Bunun nedeni, motorla ilgili sorunların düzeltilmesinin oldukça zor ve pahalı olmasıdır.
Tüm Çin arabalarının düşük kalite sorunlarıyla karşılaşmadığını belirtmek önemlidir, ancak bunun üreticilerin çoğunluğunda olduğunu söylemek kolaydır. Çin’de sektör büyüdükçe, yıllar içinde bazı gelişmeler de yaşandı.
Elektrikli Araçların Alev Alması
Bir süre önce elektrikli araçların ortaya çıkışından bu yana, arabaların alev aldığına dair çok sayıda rapor var. Bu sayı Çin elektrikli araç pazarında hızla arttı.
Çin, EV endüstrisindeki çeşitli büyük markalar için en büyük elektrikli otomobil aküsü tedarikçilerinden biridir.
Çin artık pazarı kasıp kavurmak amacıyla küçük ve uygun fiyatlı elektrikli arabalar üretmeye başladı. Ne yazık ki, bu arabalardan bazıları alev almaya eğilimlidir.
2018 yılında elektrikli otomobillerin pazara sunulmasıyla birlikte pazarda büyük bir patlama yaşandı. Arabalarda her şey yolundaydı ama piller yeterince iyi tasarlanmamıştı.
Çinli otomobil üreticilerinin çeşitli modellerinde elektrikli araç aküleri patlamaya ve alev almaya başladı. Piller aşırı ısınıyordu ve kabloları yanmıştı.
Araç sahipleri, kabloların yanması nedeniyle arabadan yanık kokusu geldiğini bildirdi. Aküler aşırı yüksek sıcaklıklara ulaşıyor ve arabanın içindeki kabloları yakıyor, bu da kötü bir koku oluşturuyordu.
Ünlü Markaların Kopyalanması
Çinli otomobil üreticilerinin ünlü otomobil markalarının otomobil tasarımlarını kopyaladığı biliniyor. Buna Mercedes Benz, Bentley, Porsche ve Volkswagen gibi markaların kopyaları da dahildir.
Pek çok Çin modeli, batı tasarımı ünlü araçlardan kopyalandı ve daha düşük fiyatlarla sunuldu. Son yıllarda açılan davalar ve eleştiriler sayesinde bu durum azaldı.
Kopyalanan modellerden bazılarına bakarsanız, bunların aslında orijinalin tam bir kopyası olduğunu söyleyebilirsiniz. Tasarımlar tamamen aynıydı ancak iç tasarımlar daha ucuz olduğundan fiyatlar daha ucuzdu.
Ünlü bir arabanın kopyası orijinaline benzeyebilir ancak motor tasarımını kopyalamak çok zordur. Motorun kopyalanması oldukça pahalıdır ve arabanın maliyetini artırır.
Landwind X7, Zotye SR8 ve K-One gibi Çin modellerinin tümü ünlü batı arabalarının kopyalarıydı. Bunlar sırasıyla Range Rover Evoque, Porsche Macan ve Mercedes-Benz GLA’nın kopyalarıydı.
Bu kopyalar orijinalleriyle hemen hemen aynı görünse de dahili bileşenler kopyalanamaz.
Bu kopyaların iç mekanları iyi tasarlanmamıştır ve genellikle uzun mesafeler için rahat değildir. Bu, kopyalanan arabaların başarıyla kopyalanamayan motoru ve gücü için de geçerlidir.
Kopyalanan tasarımlar çoğunlukla Batılı arabaların fiyatsız görünümünü beğenen Çinli tüketicileri hedef alıyordu. Taklit arabaların daha ucuz maliyeti, onları bazı tüketiciler için cazip hale getirdi.
Günümüzde, üreticilerin arabalarını sıfırdan tasarlamayı hedeflemesi nedeniyle Çin’deki taklit araba pazarı giderek azalıyor. Bu, tasarım özgürlüğüne olanak tanıyor ve markalar, arabalarını istedikleri kadar uygun fiyatlı hale getirebiliyor.
Çin Arabalarının Genel Artıları Ve Eksileri
İşte Çin arabalarının bazı genel artıları ve eksileri:
Artıları
- Uygun fiyatlı modeller
- Diğer ülkelerde mevcut
- Düşük bakım maliyetleri
- Modern teknolojiler
- Çok çeşitli modeller
Eksileri
- Başlayamama
- Arızalı Yakıt Pompası
- Yakıt Kapağı Sorunları
- Düşük çarpışma testi puanları
- Kötü kalite
- Elektrikli araçlar alev alıyor
- Ünlü Markaları Kopyalamak
- Arızalı Yakıt Pompası Desteği
Sıkça Sorulan Sorular?
Çin yapımı araçların Yakıt Kapakları sorun çıkartıyormu?
Cevap: Çin pazarına giren Changan CS35 SUV’da da tam olarak bu yaşandı. Changan, sorunu engellemek için ücretsiz yakıt kapağı değişimi sunarak sorunu çözmek zorunda kaldı..