Ford Edge Kronik Sorunları
Neler Okuyacaksınız?
Ford Edge Sorunları: Bilinen 9 Sorun (Açıklandı)
Ford Edge, ilk kez 2007’de tanıtılan orta boy bir SUV’dur. Aile dostu pek çok özelliğe sahip olan Edge, genellikle aile SUV’si olarak adlandırılır.
Kargo ve yolcu alanı, güvenlik ve iyi güvenilirliğin saygın birleşimi nedeniyle çok beğeniliyor.
Bunlara rağmen Edge’in hala sorunları var. Bu yazımızda en sık karşılaşılan Ford Edge sorunlarını tartışacağız.
Elektrik Sorunları
Elektrik sorunları Ford Edge sahiplerinin yaşadığı en yaygın sorunlardır. En yaygın Edge elektrik arızasının onarım maliyeti 300 $’dır ve 100.000 km den sonra meydana gelir.
Carcomplaints.com’daki müşteri şikayetlerine göre Ford Edge’in hem en büyük hem de en kötü ikinci genel arızaları elektrik kategorisinde yer alıyor.
Elektrik sorunları açısından en kötü model yılları 2011, 2012 ve 2013 modelleridir.
En sık karşılaşılan sorun, kapı kapatıldıktan sonra bile sönmeyen “kapı aralık” uyarı ışığıdır.
Kapı aralık ışığının amacı aracınızın kapısının açık olduğunu göstermektir. Sensör, aracınızdaki bir kapının açık olduğunu algılar ve aracınızın ECU’sunu veya elektronik kontrol ünitesini uyarır.
Tüm kapılar kapalıysa ve ışık hala yanıyorsa bu zor bir sorun olabilir.
Bu soruna yol açabilecek bazı yaygın elektrik arızaları şunlardır:
- Açıkta kalan teller
- Tavan ışığında kısa devre
- “Açık” konumda sıkışmış bir kapı anahtarı
- Hırsızlık önleme sisteminde kısa devre
- Kapı anahtarlarından herhangi birinde kısa devre
Kapatmayı reddeden Kapı Aralık ışığı aşağıdaki sorunlara neden olabilir:
- Aküyü boşaltın: Kapı aralık ışığı yandığında iç kubbe ışıklarını açık bırakır, bu da akünün boşalmasına yol açabilir
- Kapıları açık bırakın: Hareket halindeyken bu çok tehlikelidir. Araçtaki tüm yolcular için son derece güvensizdir
- Anahtarlığı işe yaramaz hale getirin: Anahtarlığın aracı kilitlemesini engelleyebilir, bu da aracın gözden uzak bir yere paketlenmesini güvensiz hale getirebilir.
Bu sorunu yaşıyorsanız sensörü kontrol ettirin. Ayrıca elektrik sistemindeki bileşenleri de onarmanız gerekebilir. Doğru teşhis ve onarım için bir profesyonel tutmanızı öneririz.
İletim Sorunu
Ford Edge’in bir diğer ciddi sorunu da şanzımanla ilgili. Caruyumlus.com’dan alınan bilgiler, bu sorunun ortalama 80.850 mil kilometrede meydana geldiğini ve onarım maliyetinin ortalama 2.870 ABD doları olduğunu gösteriyor.
Bu sorun farklı yıllara ait modellerde görülür, ancak 2008 bu sorunla ünlüdür.
Aracınızın önemli bir parçası olan aracın, uzun süreli çalışmasını sağlamak için uygun bakım ve bakıma ihtiyacı vardır.
Sorun | Nedenler | Çözümler |
Şanzıman Kayması | Aşınmış Ford şanzıman menzil sensörü/TR sensörü.Şanzıman bileşenlerinde genel aşınma ve yıpranma.Düşük şanzıman sıvısı. | Düzeltmek için yeni bir Ford şanzıman menzil sensörü/TR sensörü takın. |
Titreme/Titreşim ve Tıklama Gürültüsü | PTU arızası nedeniyle hatalı iletim sistemi.64 KM/saatin (40 mil/saat) altında sürüş.Yokuş yukarı sürüş.Ağır hızlanma altında çekme. | Düzgün şekilde yeniden üretilmiş bir Güç Aktarım Biriminin (PTU) basitleştirilmiş bir aktarım kutusunu takın |
İletim Arızası Nedeniyle Araç Durdu | Arızaya yol açan kalıcı iletim sorunları.Ele geçirilen iletim.Güç kaybı nedeniyle sarsıntılı ve beklenmedik durma. | İletim sistemini değiştirin |
Ford Edge şanzımanla ilgili diğer yaygın sorunlar şunlardır:
- Gecikmeli devreye alma ve birinci veya ikinci vitese geçmeyi reddetme
- Sorun kodları / Kontrol panelindeki Motor Işığını Kontrol Edin
- Sıvı sızıntısı / Düşük sıvı
- Yanık kokusu
- Tork konvertörü sorunları
- Nötr konumda şanzıman gürültülü
- Debriyajı sürüklemek
Kısa İpucu – Dayanıklılık, güvenilirlik ve uzun ömürlülük arıyorsanız, 1.000 mil dayanabilen yeniden üretilmiş bir şanzıman sistemine yatırım yapın.
Arızalı Fren Takviyesi
Arızalı fren servosu, özellikle 2007’den 2015’e kadar olan model yıllarına sahip Ford Edge sahipleri için de bir sorundur.
Arızalı bir fren servosu için bazı işaretler ve çözümler şunlardır:
Sorun | Nedenler | Çözümler |
Sert Fren Pedalı Hareketi | Fren servosunun arızalanması, fren pedalındaki kuvvet artışının kaybına neden olur.Ana silindir üzerindeki basınç azaltılarak fren hidroliğindeki hidrolik basınç azaltılırFreni uygulamak için artan basınç gerekir. | Sertifikalı bir tamirci tarafından anında inceleme.Fren hatlarındaki havayı çıkarmak için fren sisteminin havasının alınması.Gerekirse hortum gibi bileşenlerin değiştirilmesi. |
Artırılmış Fren Mesafesi | Aracın durma verimliliğini etkileyen arızalı fren güçlendirici.Aracı hızlı bir şekilde durdurma yeteneğinde azalma. | Sertifikalı bir tamirci tarafından anında inceleme.Soruna neden olan spesifik sorunu belirleyin ve buna göre çözün. |
Tıslama sesi | Vakum yükselticinin diyaframında veya gövdesinde sızıntı veya çatlak.Fren uygulaması sırasında tıslama sesine neden olan vakum kaybı. | Sertifikalı bir tamirci tarafından anında inceleme.Vakum yükseltici diyaframının veya muhafazasının onarılması veya değiştirilmesi. |
Frenler Çalışmayı Durduruyor | Fren sistemi arızasına yol açan tam fren güçlendirici arızası.Fren sisteminin işlevselliğinde ciddi bozulma. | Sertifikalı bir tamirci tarafından anında inceleme.Ciddiyete bağlı olarak ya fren sisteminin havasını alın, belirli bileşenleri değiştirin ya da fren servosunun tamamen değiştirilmesini tercih edin. |
Yakıt Deposu Arızası
2009-2010 Ford Edge modellerindeki Yakıt Deposu Arızaları, müdahale edilmediği takdirde yangına yol açabilecek yaygın bir sorundur.
Sorun, yakıt deposunun elementlere maruz kalmanın neden olduğu korozyona karşı hassasiyetinden kaynaklanmaktadır. Korozyon, montaj takviye braketlerinin altına yerleştirilen yakıt deposu dikiş kaynağında sızıntılara neden olur.
Ford, bu konuyu ele almak için Ekim 2015’te bir geri çağırma yayınladı ve sahiplerine, arabalarını incelenmek üzere bir bayiye götürmelerini tavsiye etti.
Herhangi bir sızıntı belirtisi yoksa, yakıt deposunun iyice temizlendiğinden ve korozyon önleyici bir kimyasalla işlendiğinden emin olun.
Korozyonun yeterince ilerlediği durumlarda Ford, aracın güvenliğini sağlamak amacıyla depoyu ücretsiz olarak onaracaktır.
Arızalı Hava Yastıkları
Ford Edge 2017 ve 2016 modelleri, hava yastığı sorunları nedeniyle Şubat 2017’de geri çağrılmıştı.
Sürücü hava yastığı açılma sırasında tam olarak açılmayabilir veya hava yastığı sisteminden ayrılamaz, bu da yaralanma riskini artırır. Bu kusurlar, Federal Motorlu Taşıt Güvenlik Standartlarına (FMVSS) uyulmamasına neden olarak etkilenen Edge ünitelerinin çalışmasını tehlikeli hale getirir.
Sorunu çözmek için Ford, sahiplerine ücretsiz hava yastığı değişimi için herhangi bir satıcıyla iletişime geçmelerini tavsiye etti.
Ayrıca Ocak 2017’de Ford Edge 2007-2009 modelleri, yolcu ön hava yastığı komplesindeki arızalı hava yastığı şişiricileri nedeniyle geri çağrılmıştı.
2010 modelinde de benzer bir geri çağırma yaşandı. Bu, aynı yılın modeliyle Mayıs 2016’da, Ocak 2018’de ve yine Ocak 2019’da gerçekleşti.
Nem ve sıcaklık değişimleri göz önüne alındığında, şişiricilerdeki itici gaz bozulabilir ve potansiyel olarak patlamalara yol açabilir. Bu, metal kalıntılarının etrafa uçuşmasına neden olarak araçtakileri tehlikeye atabilir.
İlgili araçların sahiplerinden, ücretsiz değişim için bunları herhangi bir bayiye götürmeleri istendi.
Ön Cam Komplikasyonları
Ford Edge 2007-2011’de ön cam contasını takmak için kullanılan yapıştırıcının arızalanmaya eğilimli olduğu ve contanın yerinden kaymasına neden olduğu keşfedildi.
Bazı sahiplerin sorunu bayi onarımları yoluyla çözme girişimlerine rağmen, tekrarlanma kaydedildi.
Ciddi durumlarda, arızalı ön cam contası yağmurun aracın içine sızmasına, zeminin ve diğer iç aksesuarların ıslanmasına neden olabilir.
Sorunu çözmek için köpük contanın onarılmasına olanak sağlamak üzere ön camın çıkarılması gerekir.
Tekerlek Alanı Tıklama Sesi
Bazı 2007-2014 Ford Edge arabalarının tekerlek alanında genellikle 75.000 mil sonra ortaya çıkan tıklama sesleri çıkardığı bildirildi.
Bu sorunu yaşayan araç sahipleri, tekerleklerini sık sık kontrol etmişler ve herhangi bir belirgin arızaya rastlamamışlardır. Olay ön yolcu tarafındaki tekerlekte daha sık görülüyor ancak arka tekerleğin yakınında da fark edildi.
Tıklama sesi, tekerlek ile plastik kaplaması arasında çok fazla boşluk olmasından kaynaklanabilir. Bu nedenle, özellikle gevşemişse plastik kaplamanın değiştirilmesi bu sorunu çözmek için gereklidir.
Bu tür belirtileri fark ederseniz, profesyonel bir inceleme yaptırarak sorunu en kısa sürede ele almanız en doğrusudur.
Esnek Plaka Sorunları
Ford Edge ile ilgili esnek plaka sorunlarına ilişkin çok sayıda rapor var. Aracın aniden durmasına neden olabilir.
Bunu metalin metale sürtünmesine benzeyen bir takırtı sesiyle anlayacaksınız.
Bu sorunlar Ford şirketine karşı bir dizi davaya yol açtı ve asıl sorunlar 2015-2018 yılları arasında Edge modellerinin esnek plakaları ve volanlarıyla ilgiliydi.
Sorun aynı zamanda sorunlara ve kötü yakıt tüketimine de yol açabilir.
Klima Sistemi Sorunları
2011 Ford Edge’in klima sistemi (A/C) aşırı ısınmaya eğilimlidir.
Sıcak havalarda araç sahipleri, özellikle araç yaklaşık 190.000 km yol kat ettiğinde klimanın sıcak hava üflediğini veya çalışmayı tamamen durdurduğunu iddia etti.
Bazı hesaplara göre bu sorunun çözümü için soğutma fanının ve triger kayışının değiştirilmesi gerekebilir. Ancak bileşen fiyatlarına ve işçiliğe bağlı olarak bu çözüm pahalı olabilir ve toplam maliyeti 1.700 doları aşabilir.
Repair Pal’e göre, soğutucu sızıntısı, elektrikli klima kontrol sorunu veya klima kompresöründeki bir arıza, Ford Edge klima arızasının en tipik nedenleridir.
İşte AC sorunlarıyla ilgili bazı yararlı istatistikler:
- Bu, vakaların %37’sinde AC Soğutucu Akışkan Sızıntısıdır.
- Bu, %21 oranında İklim Kontrolüyle İlgili Elektrik Sorunudur.
- Bu, vakaların %12’sinde bir AC Kompresör problemidir.
- %30 oranında başka bir şeye atfedilir.
Genel Artıları Ve Eksileri
İşte Ford Edge’in bazı artıları ve eksileri:
Artıları | Eksileri |
Enerjik Turboşarjlı Motor Seçimler Birçok Standart Güvenlik Özelliği Geniş İç Mekan Teknoloji Bilgisine Sahip İç Mekan Sağlam performans | Çok sayıda Elektrik Sorunu İletim ArızasıEndişeler 3. Sıra Oturma Seçeneği Yok Çoklu Geri Çağırma |
İncelemeler Ne Diyor?
Ford Edge, lüks beklentilere sahip, geniş, gündelik orta boy bir SUV‘dur. Bu, herhangi bir off-road sürüşünden daha çok asfaltlama amaçlıdır, ancak AWD ile elde edilebilir. İlk olarak 2007 yılında tanıtılan ikinci nesil Edge, 2015 yılında satışa sunuldu ve en son yenilemesini 2019 yılında aldı.
2021 Ford Edge, orta boy SUV sınıfının alt yarısından kaçamaz. Edge’in geniş oturma alanı, esnek motor performansı ve iyi bir güvenlik puanı var ancak iç mekan kalitesi, onu bu segmentteki zorlu rekabete karşı dezavantajlı konuma getiriyor.
Kaynak: motorandwheels.com
Sıkça Sorulan Sorular?
Ford Edge elektrik sorunları kaç km den sonra çıkıyor?
Cevap: Elektrik sorunları Ford Edge sahiplerinin yaşadığı en yaygın sorunlar, genelde 100.000 Km den sonra görülmeye başlanıyor.