Hibrit Elektrikli Arabalar Nasıl Çalışır?

Hibrit elektrikli araçlar, içten yanmalı bir motor ve pillerde depolanan enerjiyi kullanan bir veya daha fazla elektrik motoruyla çalışır . Aküyü şarj etmek için bir hibrit elektrikli araç takılamaz. Bunun yerine akü, rejeneratif frenleme ve içten yanmalı motor tarafından şarj edilir.

Elektrik motorunun sağladığı ekstra güç potansiyel olarak daha küçük bir motora izin verebilir. Akü ayrıca yardımcı yüklere güç sağlayabilir ve durduğunda motor rölantisini azaltabilir. Bu özellikler birlikte, performanstan ödün vermeden daha iyi yakıt ekonomisi sağlar.

Hibrit Elektrikli Otomobilin Temel Bileşenleri

  • Akü (yardımcı): Elektrikli tahrikli bir araçta, düşük voltajlı yardımcı akü, çekiş aküsü devreye girmeden önce arabayı çalıştırmak için elektrik sağlar; aynı zamanda araç aksesuarlarına da güç sağlar.
  • DC/DC dönüştürücü: Bu cihaz, çekiş akü paketinden gelen yüksek voltajlı DC gücünü, araç aksesuarlarını çalıştırmak ve yardımcı aküyü yeniden şarj etmek için gereken düşük voltajlı DC gücüne dönüştürür.
  • Elektrik jeneratörü: Frenleme sırasında dönen tekerleklerden elektrik üretir ve bu enerjiyi çekiş akü paketine geri aktarır. Bazı araçlar, hem sürüş hem de yenileme işlevlerini gerçekleştiren motor jeneratörleri kullanır.
  • Elektrikli çekiş motoru: Bu motor, çekiş akü paketinden gelen gücü kullanarak aracın tekerleklerini hareket ettirir. Bazı araçlar, hem sürüş hem de yenileme işlevlerini gerçekleştiren motor jeneratörleri kullanır.
  • Egzoz sistemi: Egzoz sistemi , motordan çıkan egzoz gazlarını egzoz borusundan dışarıya yönlendirir. Egzoz sistemi içindeki motor çıkışı emisyonlarını azaltmak için üç yollu bir katalizör tasarlanmıştır.
  • Yakıt doldurucu: Bir yakıt dağıtıcısından gelen bir ağızlık, depoyu doldurmak için araçtaki yuvaya takılır.
  • Yakıt deposu (benzin): Bu depo, motor tarafından ihtiyaç duyulana kadar araçta benzin depolar.
  • İçten yanmalı motor (kıvılcımla ateşlemeli): Bu konfigürasyonda, yakıt hava ile birleştiği emme manifolduna veya yanma odasına enjekte edilir ve hava/yakıt karışımı bir bujiden çıkan kıvılcımla ateşlenir.
  • Güç elektroniği denetleyicisi: Bu ünite, elektrikli çekiş motorunun hızını ve ürettiği torku kontrol ederek, çekiş aküsü tarafından iletilen elektrik enerjisinin akışını yönetir.
  • Termal sistem (soğutma): Bu sistem motor, elektrik motoru, güç elektroniği ve diğer bileşenlerin uygun çalışma sıcaklığı aralığını korur.
  • Çekiş akü paketi: Elektrikli çekiş motorunun kullanması için elektriği depolar.
  • Şanzıman: Şanzıman , tekerlekleri tahrik etmek için motordan ve/veya elektrikli çekiş motorundan gelen mekanik gücü aktarır.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu