Honda CB125R Sorunları

Honda CB125R Sorunları: Bilinen 3 Sorun (Açıklandı)

Honda CB125R Sorunları: Honda CB125R piyasadaki en iyi görünümlü öğrenci bisikleti olabilir; Modern Klasik Cafe tarzıyla.

En küçük CB, efsanevi büyük kardeşlerinden birine benziyor, gerçek bir neo cafe şaheseri, hâlâ öğrenci dostu, dik bir sürüş deneyimi sunuyor.

Honda CB125R Sorunları Özet:

Honda CB125R, yeni başlayanlar ve deneyimli sürücüler arasında popüler olan sağlam ve kullanımı kolay bir motosiklettir.

Ancak, tüm motorlar gibi zamanla bazı arızalar ve sorunlar ortaya çıkabilir. İşte CB125R’de en sık karşılaşılan problemlerden bazıları:

Motor:

  • Yağ Sızıntıları: Conta ve keçeler zamanla aşınabilir ve yağ sızıntılarına neden olabilir. Düzenli bakım ve kontrol önemlidir.
  • Valf Tıkırtısı: Valf aralıklarının ayarlanmaması veya aşınma sonucu ortaya çıkan tıkırtı sesidir. Vaktinde ayarlanmazsa motor hasarına yol açabilir.
  • Buji Arızaları: Bujiler zamanla aşınabilir veya kirlenebilir ve ateşleme problemlerine neden olabilir.
  • Karbüratör Sorunları: Eski modellerde bulunan karbüratörlerde tıkanıklık gibi sorunlar yaşanabilir.

Transmisyon:

  • Debriyaj Kayması: Debriyaj diski aşınmış veya yağlanmışsa kavrama yeteneğini kaybeder. Vites geçişlerinde kayma hissedilebilir.
  • Vites Atlama: Vites değiştirici veya dişlilerde aşınma olması durumunda vites atlama sorunu ortaya çıkabilir.

Elektrik:

  • Akü Arızaları: Aküler zamanla zayıflar ve değiştirilmesi gerekir.
  • Sigorta Atması: Elektrik sisteminde bir sorun olduğunu gösteren bir durumdur.
  • Işık Arızaları: Ampuller, lambalar ve kablolar zamanla arızalanabilir.

Diğer:

  • Süspansiyon Arızaları: Süspansiyon bileşenleri zamanla aşınabilir veya arızalanabilir.
  • Fren Aşınması: Fren balataları ve diskleri düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.
  • Lastik Aşınması: Düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.

Önemli Notlar:

  • Bu liste kapsamlı değildir ve CB125R’de görülebilecek tüm arızaları içermez.
  • Motosikletinizin size uzun yıllar hizmet verebilmesi için düzenli bakım yaptırmak ve kullanıcı el kitabına uymak önemlidir.
  • Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, bir motosiklet tamircisine danışmanız gerekir.

Ek Bilgi:

  • CB125R forumları ve internet sitelerinde kullanıcıların yaşadığı sorunlar ve çözümleri hakkında bilgi bulabilirsiniz. Bu size potansiyel sorunlara karşı hazırlıklı olma imkanı sağlar.
  • Özellikle motosikletinizin yılına göre bilinen kronik sorunları araştırmak faydalı olabilir.
  • Ayrıca, yetkili Honda servislerinden de güncel bilgiler ve destek alabilirsiniz.

Honda CB125R Sorunları Detayları

B125R, sıvı soğutmalı, tek silindirli, dört zamanlı bir motorla çalıştırılır. Honda’nın daha az güçlü ama daha verimli ve güvenilir olma geleneğine sadık kalarak hiçbir motosiklet mükemmel değildir; Honda 125R’nin ortak sorunları nelerdir?

1. Birinci Vites Seçiminde Sorun (Kullanıcı Hatası)

Ne yazık ki Honda CB125R ile ilgili en yaygın sorunlardan biri kullanıcı hatasıdır. Bununla birlikte, çeşitli sorun giderme konularının konusu olduğundan, duruma biraz ışık tutacağımızı düşünüyoruz. 

Honda CB125R ile ilgili olarak karşılaştığımız en yaygın şikayetlerden biri, boş vitesten birinci vitese geçmenin zor olmasıdır.  

Bu yazıların birçoğunu forumlarda gördük; işte gerçek hayattan bir örnek:

Yakın zamanda yeni bir CB125R satın aldım, motosikletlerde yeni olduğumdan, yukarı çıkmadan önce 125’e biraz mil kat etmeyi düşündüm.

Seçimimden çok memnunum, 125 dolara biraz pahalı (yine de uygun bir fiyat bulabilirsiniz), ama sürülüyor ve harika görünüyor ve yapım kalitesi birinci sınıf. Benim yaşadığım yerde zaten saatte 50 milin üzerine çıkma şansınız pek yok ve oraya kadar diğer trafiğe ayak uydurmak sorun değil.

Merhemde sadece bir sinek var. Araç dururken birinci vitese almak oldukça zor, bunun sadece benim makinemde olduğunu tahmin ediyorum – benzer sorunlar var mı? Temel olarak CBR125 ile aynı motor olmalıdır.

Hareket ederken sorun yok, yukarı aşağı, asla kaçırmıyor. Ancak bir saniye içinde durursam, çoğu zaman sadece nötr konuma iner. Daha sonra debriyajı bırakıyorum, biraz gaz veriyorum ve biraz dirençle devreye giriyor, büyük bir sorun değil. Örneğin daha sert bir frenlemeden sonra daha yüksek bir viteste (3./4.) durursam bazen vites boşa bile inmiyor. Sonra bulduğum çözüm, bisikleti kapatıp tekrar açmaktı, bu da daha sonra onun boşta kalmasına izin verme eğilimindeydi, sonra bir gaz kelebeği, sonra ilk önce o devreye giriyor. Bu çok büyük bir sorun değil, çok sık olmuyor çünkü fren yaparken vites küçültme eğilimindeyim. Ancak, kısa bir süreliğine de olsa trafikte durdurulup hareket edememek biraz utanç verici ve bunun gelişebilecek daha büyük bir sorunun işareti olmadığından emin olmak istiyorum.

Belirtildiği gibi motosiklet konusunda çok yeniyim ama bunun pek normal olmadığını düşünüyorum. Benzer sorunları yaşayan var mı? Bunun nasıl sıralanacağına dair herhangi bir ipucu/fikir var mı?

Buna kullanıcı hatası diyoruz çünkü burada sert olmak istemem; bu durumların çoğunda sorun sürücüdedir. 

Motosiklet üzerinde vites değiştirmeyi öğrenmek, zamanla kendi kendine çözülen bir öğrenme eğrisidir. Bununla birlikte, denge unsuruyla bağlantılı olarak bisiklet sürmeyi öğrenmenin en zor iki kısmından biri olduğunu kabul etmek önemlidir. 

Bir motosikletin vites değiştirmesini öğrenmek karmaşıktır ve CB125R bir öğrenci bisikletidir; bu gönderiler çoğunlukla bisiklet değiştirmeye alışmakta zorluk çeken yeni sürücüler tarafından yapılıyor. Boş vitesten birinci vitese geçmenin ilk başta zor olması 125R’nin hatası değil. 

  • Sürücüler genellikle manuel şanzımanlı bir arabada deneyimleri varsa vites değiştirme konusunda uzman olduklarını düşünürler, ancak bisikletler tamamen farklı bir oyundur. 
  • Birincisi, CB 125R geleneksel bir bisiklet düzenidir; manuel bir arabada vites değiştirmenin tam tersi, sürücüler sol kolla debriyajı bırakır ve sol ayakla vites değiştirir.
  • Birinciye ulaşmak için vitesi boştan aşağı kaydırın. Daha sonra ikinci vitese geçmek için ayak kumanda kolunu yukarı kaydırırsınız ve bu böyle devam eder. 
  • Otomobillerden farklı olarak CB 125R’de, dururken ve rölantideyken en yüksek vitesten en düşük vitese geçebilecek bir vites kutusu yoktur. Bisiklette vitesleri tek tek geçmeniz gerekiyor. 

Yüksek devirlerde çizgiyi aşan daha büyük bisikletlerde bile bu şekilde sürüş yapmamanız gerekiyor.

En iyi yöntem, motoru durdurmadan motosikleti ileri doğru hareket ettirecek kadar debriyajı serbest bırakmak, hareket etmeye başlar başlamaz debriyajı devre dışı bırakmaktır.

Şimdi tekrar deneyin. İlk oraya geçebilmelisiniz; Az önce motosiklet sürme kitabındaki en eski numaralardan birini öğrendin. 

Ancak birinciden ikinciye veya ikinciden üçüncüye geçişte sorun yaşıyorsanız, başka bir sorun var demektir. 

CB125R’nizde vites değiştirmede sorun yaşıyorsanız aşağıdakileri inceleyin:

  • Motor yağı durumu
  • Vites değiştirme kolu konumu ve yağlama
  • Debriyaj kolunun ayarlanması ve yağlanması
  • Volan ve debriyaj plakasının durumu

Ayrıca CB125R’nizin kılavuzuna bakın; Honda, vites değiştirmeden önce ulaşılması gereken bir devir aralığı ve her viteste korunan bir hız aralığı önerir. 

Vites değiştirmeyi öğrenmek, binmeyi öğrenmenin zor bir parçasıdır. Sonunda hissederek geçiş yapmayı bilirsiniz. Bununla birlikte, ne CB125R’nizde, ne de manuel şanzımanla donatılmış herhangi bir motosiklette, tamamen dururken asla vites küçültemezsiniz. 

Bu nedenle, kırmızı ışığa yaklaşırken vites küçültmeyi, motor frenini, vites küçültmeyi, motor frenini, vites küçültmeyi, motor frenini öğrenmeniz ve bunu, ilk viteste olacak şekilde zamanlamayı öğrenmeniz çok önemlidir. frene bas ve ayaklarını yere koy.

  • CB125R’nizi doğru bir şekilde frenlediğinizden eminseniz ve hala vites değiştirmekte zorluk yaşıyorsanız, özellikle de birinci vitesten boş vitese geçmede sorun yaşıyorsanız, bunun sorumlusu kötü bir debriyaj ayarı olabilir.
  • Yetkili bir ev tamircisi veya Honda teknisyeni (yeni sürücüler için önerilir) olarak siz, motosikletin gevşekliğini kontrol ederek kullanım kılavuzundaki teknik özelliklere uygun olduğundan emin olmanız ve gerektiği gibi ayarlamanız gerekir.

Motosikletinizi yeni almış olsanız bile, tüm bisikletlerin aynı şekilde monte edilmediğini unutmayın. 

Kısacası, boş vitesten birinci vitese geçmekte sorun yaşıyorsanız, duraklarınıza giderken önerilen RPM’ler sırasında vites küçülttüğünüzden emin olun. İlk durumdan boş konuma geçmekte zorluk yaşıyorsanız, debriyajınızın serbest boşluğunun teknik özelliklere uygun olduğundan emin olun!

2. Motorda Güç Eksikliği (Yükseltme Yoluyla Çözülür)

Honda CB125R’nin başlıca şikayetlerinden biri motorunun gücünün yetersiz olmasıdır. 

Açıkça söylemek gerekirse bu, 125cc’lik küçük bir motora sahip giriş seviyesi bir motosiklettir. Bazı eyaletlerde 125’lik bisiklet kullanmak için lisansa bile gerek yok.

Şikayet bununla bitmiyor, korkuyoruz. Bisikletiyle ilgili bir sorun dile getiren gerçek hayattaki bir CB125R sürücüsüne bir göz atalım:

[Benim] Honda CBR 125 güç kaybetti ve hızlanırken garip bir ses çıkarıyor. Gürültü, derin bir böğürmeye benzeyen sestir. Rölanti iğnesi 8000-1000 devir arasında sallanıyor. Sıcaklık göstergesinin iğnesi de soğuktan yarı sıcaklığa kadar sallanıyor. Ve artık 90mph hıza ulaşamıyorum, şimdi 60mph’yi geçmek için çabalıyorum. Lütfen yardım et.

https://www.fixya.com/motorcycles/t19693924-honda_cbr_125_lost_power_making_strange

Gücünde veya performansında düşüş yaşayan eski bir CB125R’de yapılacak ilk şey, motosikletin yağını ve yakıt filtresini değiştirmek ve hava girişinizi temizlemektir. 

Yukarıda alıntılanan spesifik sorguya yanıt olarak, sıcaklık göstergesiyle ilgili semptomlar nedeniyle statorun ve regülatör/doğrultucunun durumunu kontrol etmenin yanı sıra bunun bir güç sorunu olabileceğini söyleyebilirim. 

  • Ne yazık ki, CB125R’nin güç eksikliğine ilişkin daha genel şikayet, piyasadaki diğer 125’lerin bazıları kadar tork veya devir yapmamasıdır.  
  • Bu bisikletin ruhu, 125cc 2v tek silindirli SOHC sıvı soğutmalı motorudur. Honda’nın beygir gücü canavarı değil, verimli ve güvenilir olma alışkanlıklarına sadık. 
  • Ayrıca CB126R, 125 motorla öğrenme kolaylığını korurken tam boyutlu bir kafeye benzeyecek şekilde üretilmiştir; hareket ettirecek daha fazla bisikletiniz vardır. 

Honda CB125R her zaman işini yapmak için fazlasıyla yeterli güce sahipti; yalnızca diğer modellerle karşılaştırıldığında eksikti.

Yine de Honda bu ipucunu dikkate aldı ve 2021’de rekabetçi pazarı yatıştırmak için giriş seviyesi CB’nin 125cc motorunu yükseltti. Sorun çözüldü.

3. Satış Sonrası Aksesuarların Eksikliği

CB 125R express’in sahiplerinin bisikletle ilgili bir başka tanıdık sorunu da, 125R için daha büyük kardeşleri kadar çok aksesuar veya OEM yükseltmesinin mevcut olmamasıdır. 

Satış sonrası moto parça markaları her yeni model yılıyla birlikte daha fazla seçenek üretiyor. 

Bununla birlikte, satış sonrası marka parçaların takılması garantiyi geçersiz kılabileceğinden, birçok CB125R sahibi Honda’nın yükseltme eksikliğini sorunlu bulmaktadır. 

Basit gerçek şu ki, CB125R, sahibinin muhtemelen mezun olacağı bir öğrenci olmayı amaçlayan giriş seviyesi bir bisiklettir. Öğrenci bisikletine performans yükseltmeleri yüklemek en ekonomik karar değildir. CB tarzından hoşlanıyorlarsa ve daha fazla güce veya depolama kapasitesine vb. ihtiyaç duydukları için yükseltme yapmak istiyorlarsa, orta veya tam boyutlu bir Honda CB’ye bakmanın zamanı gelmiş olabilir. 

Honda CB125R’nin Genel Artıları ve Eksileri Nelerdir?

İşte Honda CB125R’nin bazı artıları ve eksileri:

Artıları

  • Öğrenmek için harika bir başlangıç ​​bisikleti
  • Şık – başlangıç ​​sınıfındaki diğer bisikletlerden daha olgun görünüyor
  • Sürüşü kolay
  • Sorunsuz kullanım ve manevra kabiliyeti
  • Güvenilir
  • Giriş seviyesi bir bisiklet için uzun süre dayanır

Eksileri

  • Birinci Vites Seçme Sorunu (Çözüldü)
  • Motorda Güç Yok (Yükseltme Yoluyla Çözüldü)
  • Satış Sonrası Aksesuarların Eksikliği

İncelemeler Ne Diyor?

Sıvı soğutmalı, tek silindirli, dört zamanlı motoru, sınıfının en güçlüsü olmasa da makul bir performans sergiliyor. Bir Honda olarak CB125R iyi inşa edilmiştir, aynı zamanda rahat ve sürüşü kolaydır, dayanıklılık ve güvenilirlik konusunda bir üne sahiptir ve harika bir bayi ağından faydalanır. Tüm bunlara ek olarak – ve ‘kaliteli bir Honda’ olduğu göz önüne alındığında şaşırtıcı derecede öyle – CB125R, piyasaya sürülmesinden bu yana fiyatlar artmış olmasına rağmen etkileyici derecede uygun fiyatlı.

Tüm bunların toplamı, CB125R’yi tüm A1 sınıfı öğrenci makineleri arasında en çekici ve popüler olanlardan biri haline getiriyor. Bununla birlikte, hatasız da değil: Biraz daha düşük güce sahip orijinal motor, 2021 için tamamen yeni, artık 14,8 bg’lik bir motorla önemli bir güncellemeye yol açtı; oldukça yüksek olan 816 mm’lik koltuk yüksekliği ise birçok rakibinden daha uzun ve belki de daha yüksek. kısa boylu acemiler için itici olabilir.

Etkileyici teknik özelliklerine rağmen CB’nin ön freninin biraz kavrama eksikliği de ara sıra ortaya çıkan bir şikayettir. Ama bunlar sadece ufak tefek şeyler. Bu, hiç kimsenin hayal kırıklığına uğramayacağı, ilk kez binecekler için harika bir bisiklet.

2021’de  CB125R için motosiklete yeni bir motor ve 41 mm Showa Büyük Pistonlu çatalların verildiği birgüncelleme duyuruldu. Yeni modeli kullanmak için sabırsızlanıyoruz, bu yüzden yakında gelecek olan 2021 Honda CB125R incelemesini takip edin. 

https://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/honda/cb125r/2018/

Sıkça Sorulan Sorular?

  1. Honda CB125R Ne Kadar Güçlü?

    Honda CB125R, 124,7 cc tek silindirli, hava soğutmalı bir motora sahiptir ve 9,6 beygir gücü ve 10,4 Nm tork üretir. Bu, yeni başlayanlar için ideal olan, kullanımı kolay ve yeterli bir güç sunar.

  2. Honda CB125R Ne Kadar Yakıt Tüketir?

    Honda CB125R, oldukça ekonomik bir motosiklettir. Ortalama yakıt tüketimi 100 km’de yaklaşık 2,5 litredir. Bu, şehir içi ve şehir dışı sürüşler için idealdir.

  3. Honda CB125R Ne Kadar Hızlı?

    Honda CB125R’nin en yüksek hızı yaklaşık 100 km/saat’tir. Bu, şehir içi sürüşler için ideal bir hızdır ve uzun yolculuklarda da yeterlidir.

  4. Honda CB125R Ne Kadar Rahat?

    Honda CB125R, geniş bir sele ve ergonomik bir sürüş pozisyonu ile oldukça rahat bir motosiklettir. Şehir içi ve şehir dışı sürüşlerde uzun süreli konfor sunar.

  5. Honda CB125R Alınır mı?

    Honda CB125R, yeni başlayanlar için ideal bir motosiklettir. Kullanımı kolay, ekonomik ve rahat bir sürüş deneyimi sunar. Ayrıca şehir içi ve şehir dışı sürüşler için de oldukça uygundur. Fiyat-performans açısından da oldukça iyi bir motosiklettir.

Not: Bu bilgiler genel niteliktedir ve her motosiklet için geçerli olmayabilir. Motosiklet satın almadan önce detaylı araştırma yapmanız ve bir uzmana danışmanız önemlidir.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu