Honda Dream 305 Sorunları
Honda Dream Sorunları: Bilinen 3 Sorun (Açıklandı)
Neler Okuyacaksınız?
- 1 Honda Dream Sorunları Özet:
- 2 Honda Dream 305 Sorunları Nelerdir?
- 3 1. Sallanma; Salıncak Kolu Rulmanlarının Değiştirilmesi Gerekiyor
- 4 2. Ön Çatal Sıkışıyor
- 5 3. Karbonhidrat Sorunu: Ayarlama veya Yeniden Oluşturma Gerekli
- 6 Honda Dream 305’in Genel Artıları ve Eksileri
- 7 İncelemeler Ne Diyor?
- 8 Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Dream 305 Sorunları: Honda Dream 305 yıllar içinde birden fazla modele atıfta bulunabilir.
En çok aranan vintage bisikletlerden biri, dünyanın ilk Woot motosikletinin yeniden tasarlanmış versiyonu olan Honda Dream 305’tir.
Honda Dream Sorunları Özet:
Honda Dream 305, yıllar boyunca üretilmiş ve birçok farklı model sunulmuştur. Bu nedenle, tüm Dream 305 modelleri için kapsamlı bir arıza ve sorun listesi vermek zordur.
Ancak, genel olarak Honda Dream 305 modellerinde görülebilecek bazı yaygın arızalar ve sorunlar şunlardır:
- Yağ Sızıntıları: Conta ve keçeler zamanla aşınabilir ve yağ sızıntılarına neden olabilir. Düzenli bakım ve kontrol önemlidir.
- Valf Tıkırtısı: Valf aralıklarının ayarlanmaması veya aşınma sonucu ortaya çıkan tıkırtı sesidir. Vaktinde ayarlanmazsa motor hasarına yol açabilir.
- Karbüratör Sorunları: Eski modellerde bulunan karbüratörlerde tıkanıklık gibi sorunlar yaşanabilir.
- Buji Arızaları: Bujiler zamanla aşınabilir veya kirlenebilir ve ateşleme problemlerine neden olabilir.
Transmisyon:
- Debriyaj Kayması: Debriyaj diski aşınmış veya yağlanmışsa kavrama yeteneğini kaybeder. Vites geçişlerinde kayma hissedilebilir.
- Vites Atlama: Vites değiştirici veya dişlilerde aşınma olması durumunda vites atlama sorunu ortaya çıkabilir.
Elektrik:
- Akü Arızaları: Aküler zamanla zayıflar ve değiştirilmesi gerekir.
- Sigorta Atması: Elektrik sisteminde bir sorun olduğunu gösteren bir durumdur.
- Işık Arızaları: Ampuller, lambalar ve kablolar zamanla arızalanabilir.
Diğer:
- Süspansiyon Arızaları: Süspansiyon bileşenleri zamanla aşınabilir veya arızalanabilir.
- Fren Aşınması: Fren balataları ve diskleri düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.
- Lastik Aşınması: Düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.
Önemli Notlar:
- Bu liste kapsamlı değildir ve Honda Dream modellerinde görülebilecek tüm arızaları içermez.
- Motosikletinizin size uzun yıllar hizmet verebilmesi için düzenli bakım yaptırmak ve kullanıcı el kitabına uymak önemlidir.
- Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, bir motosiklet tamircisine danışmanız gerekir.
Ek Bilgi:
- Hangi Dream 305 modeline sahip olduğunuzu ve hangi yıl üretildiğini belirtirseniz, size daha özel bilgi verebilirim.
- Dream modelleri ile ilgili forumları ve internet sitelerini inceleyerek kullanıcıların yaşadığı sorunlar ve çözümleri hakkında bilgi edinebilirsiniz.
- Ayrıca, yetkili Honda servislerinden de güncel bilgiler ve destek alabilirsiniz.
Honda Dream 305 Sorunları Nelerdir?
Honda Dream 305, 1960 ile 1969 yılları arasında üretildi; Biz motosiklet tutkunlarından birçoğumuz, bunun Modern Classic türüne giden merdivende çok önemli bir adım olduğunu düşünüyoruz. Dream, ıslak çökmeli motor tasarımı ve 12v elektrik sistemiyle çalışan elektrikli marş sistemiyle zamanının ilerisindeydi.
Ama tüm eski bisikletlerin sorunları yok mu? Okumaya devam etmek; Sizi Honda Dream 305 ile ilgili en yaygın üç sorunla tanıştıracağız!
1. Sallanma; Salıncak Kolu Rulmanlarının Değiştirilmesi Gerekiyor
Dream 305 sürücüleri, sert çerçeve ve hızdaki sallantıların ne kadar rahatsız edici olduğu hakkında epeyce sohbet ediyor. Yeterince gündeme getirilmeyen şey suçludur.
Bu her durumda geçerli olmayabilir; özellikle ön uçta sallanmaya neden olabilecek çatal sorunu için okumaya devam edin.
Bununla birlikte, forumlarda karşılaştığım birkaç Honda Dreamer’dan fazlası, yalpalamayı aşınmış salıncak kolu yataklarına kadar takip ederek sürüşlerinin kalitesini artırmayı başardı.
Honda Dream’iniz bir yalpalama sergiliyorsa, özellikle de durumun daha da kötüleştiğini hissediyorsanız, salınım kolu yatağını kontrol etmek mantıklı bir ilk adımdır.
- Arka tekerleği yerden yüksekte tutmak için bir orta sehpaya veya kaldırıcıya ihtiyacınız olacaktır. Not: Salınım kolunu yerinde tutmayan bir asansör veya stand kullanın.
- Dream 305’in salınım kolunun uçlarını tutun ve yukarı, aşağı, ileri geri sallayın.
- Salınım kolunu sallarken, net bir taşıma direnci hissini hissedin.
- Şimdi salınım kolunun direnç olmadan hareket edip etmediğini görmek için bisikletin arkasını yukarı ve aşağı sallayın.
- Salınım kolu yataklarınızın orada aşınmış olduğundan şüpheleniyorsanız, salınım kolunun nasıl hareket ettiğini hissetmek için gerçek tekerleği ve amortisörü çıkarmanız gerekir.
Açık olmak gerekirse, bu mutlaka Dream’in tasarımındaki herhangi bir kusurun göstergesi değildir; Salınım kolu yatakları hiçbir bisiklette sonsuza kadar dayanmaz ve sonuçta burada 1969’da piyasaya sürülen bir dizi bisikletten bahsediyoruz.
Bununla birlikte, sahibinin bakımı ve sürüş alışkanlıkları salınım kolu yatakları gibi parçaların ömrünü önemli ölçüde etkiler.
Önceki sahibi bisikleti aylarca yağmur altında saklasaydı, yepyeni rulmanlar bile bir yıl dayanmazdı.
Kısacası, salınım kolu yataklarınızı değiştirmek ve Dream’in yalpalamasının ortadan kalkmasını ummak yeterli değildir. Honda’nın önerdiği servis aralıklarına göre rutin bakım yapmanız gerekir; buna Dream’inizin salınım kolu yataklarının yağlanması ve incelenmesi de dahildir.
Muhtemelen değiştirilmelerinden bu yana bir süre geçmiştir. Salınım kolu yatağı hasarının başlıca nedeni su korozyonudur; Rulmanları gresli tutun, Hayalinizi temiz tutun ve zorlu hava koşullarından koruyun; yeni rulmanlarınız bisikletiniz yüz yaşına gelene kadar dayanabilir, kim bilir!
2. Ön Çatal Sıkışıyor
Yukarıda bahsettiğim gibi, ön çatal sorunu Dream sürücüsü tarafından özellikle ön uçta bildirilen bir başka yalpalama nedenidir.
Honda Dream 305 benzersiz bir çatal tasarımına sahiptir; Bisiklete baktığınızda ilk fark ettiğiniz şeylerden biri bu. Maalesef alüminyum borulardaki korozyon nedeniyle Honda Dream 305’teki borular alt çataldaki üçlü ağaç kelepçelere sıkışma eğilimindedir.
Honda Dream’de Sıkışan Ön Çatal Nasıl Serbest Bırakılır:
- Alt çatalın ve üçlü ağaç kelepçesinin üzerine ağır hizmet tipi delici yağ veya yağlayıcı sürün.
- Çatal tüpünün kelepçeye cıvatalandığı boşluğa düz uçlu bir tornavida veya benzer bir merak potansiyeline sahip bir şey sıkıştırın. Eğer o vantuzu oraya sıkıştırmak için biraz kuvvet uygulamanız gerekiyorsa, bunu dikkatli ve hafif bir hızda yapın.
- Köprü için üst alüminyumu çıkarın.
- Kelepçe ve çatal yağ kapağını ve vidalarını çıkarın. Uzun bir 10 mm’lik cıvatayı borunun içine kaydırın ve çatal borusunu aşağı ve kelepçeden dışarı itmek için cıvatanın kafasına lastik bir tokmakla vurun; Borunun içinden geçmek için ekstra tutuşa ihtiyacınız varsa oynatıcıyı kullanın. Bununla birlikte, boruya çok fazla güç uygulamayın ve deformasyona neden olma riskiniz olduğundan çatal borusunun kaydığı yerde herhangi bir kavrama aleti kullanmayın.
- Bununla birlikte, bir Dream home tamircisi, üçlü ağaç kelepçesinin çatal tüpüyle buluştuğu yerin hemen altındaki bir kelepçenin veya kanal kilitlerinin etkili olabileceğini yineliyor.
- Çatal borusunu tekrar takmadan önce boruyu serbest bıraktıktan sonra borudaki tüm pas ve korozyonu temizleyin ve hem borudaki hem de çataldaki tüm çıkıntıları parlatın.
- Çatal kaydırıcının hasar görmesini önlemek için çatalı, özellikle tahliye deliğine özel cıvata uzunluklarını kullanarak yeniden takın.
- Alt çatal aks tutucusu, her biri 2 cıvata, kilit ve düz rondela ile sabitlenmiştir. Uzun kısmın öne bakmasını istiyorsunuz. Önce çatalın her iki tarafındaki ön cıvatayı sıkın, ardından kısa ucu yerine oturuncaya kadar sıkın. Aksın artık tamamen yerine sabitlenmesi gerekir.
Tüm bu korozyonu temizlemenizin bir nedeni var; Honda Dream’deki çatal sıkışması sorununun nedeni bu. Çatal yağı 60’lı yıllardan bu yana çok yol kat etti; Çatallarınızı söküp temizledikten sonra, çatalın kaymasını ve paslanmasını önlemek için Honda tarafından önerilen yüksek kaliteli çatal yağı kullanın.
3. Karbonhidrat Sorunu: Ayarlama veya Yeniden Oluşturma Gerekli
Vintage bir bisiklet sürmenin bir başka talihsiz yan ürünü de, Honda Dream olsa bile karbüratör sorunlarıdır. Basit gerçek şu ki, karbonhidrat bakımı, piyasadaki en eski yarış bisikletlerinden biri gibi eski ama altın olanlar için bir mülkiyet gerçeğidir. O halde daha fazla tereddüt etmeden;
Honda Dream 305’te Karbonhidrat Nasıl Ayarlanır:
- Dream’inizin hava/yakıt oranı üç bileşen tarafından düzenlenir: hava jeti vidası, jet iğnesi (ve ilgili konumu) ve ana karbonhidrat jeti. İlk olarak, bu ana jetlerin daha yüksek irtifalarda değiştirilmesi gerekir; bu, eğer Honda Dream ile arazide seyahat ediyorsanız, bazı yedek jetleri taşımanız gerekeceği anlamına gelir.
- #135, Honda Dream 305’te kullanılacak standart jettir
- Jet # 130’u deniz seviyesinden 2.500-4.000 feet yükseklikte kullanın.
- 5.000 feet’in üzerine çıktığınızda, ne kadar yükseğe bağlı olarak #125’i kullanın.
- Bazı sürücüler, jetleri yol kenarında daha verimli bir şekilde değiştirmek için Dream gibi karbüratörlü bisikletlerle seyahat ederken, içinde jetler kurulu olan yedek jet tutucuları taşırlar.
- Jetlerinizi değiştirmek bisikletinizin bekleme performansını iyileştirmiyorsa daha fazla sorun giderme için okumaya devam edin.
- Dream’inizin Ana Jeti, devir bandı boyunca genel yakıt karışımını düzenlerken, Jet İğnesi ve Vida, motor performansının düşük ve orta aralıklarında oranınızı etkiler.
- Dream’iniz alt ve orta aralıkta gözle görülür derecede zengin çalışıyorsa, iğneyi gaz kelebeği valfinin daha aşağısına indirerek ve jet hava vidasını sökerek “yağdırabilirsiniz”. Not: Gaz kelebeği valfinin orijinal konumunu not edin ve iğneyi her defasında bir çentik indirin.
Motor hala zengin çalışıyorsa, ya ana jeti değiştirmeniz ya da karbonhidratınızı temizlemeniz gerekir. Veya bir yerde hava kaçağı var.
Honda Dream’in motor performansındaki aksaklıkların karbonhidratla ilgili bir başka olası nedeni de jet iğneleri olabilir; senkronize olmayabilirler.
Jet iğnelerini bir Honda Dream’de senkronize etmek, herhangi bir eski vintage kafede olduğu kadar basit bir işlemdir:
- Şamandıra kaselerini boşaltın.
- Kaseleri bırakın ve tabandaki iğne jeti tutucusunu çıkarın.
- Jet tutucunun alt kısmından çıkan iğneleri göreceksiniz; Sen onları tabandan incelerken aynı düzlemde yukarı ve aşağı hareket etmeleri gerektiği gibi senkronize hareket etmelerini istiyorsun. Buna göre ayarlamak.
- Jet iğnesinin senkronizasyonunu ayarlamak için Hava Jet Vidasını kullanın.
Not: Motor performansını önemli ölçüde değiştireceğinden, tüm karbonhidrat ayarlamaları, uygun alet ve konaklama birimlerine sahip, yetenekli ev teknisyenleri tarafından yapılmalıdır. Yakıt/hava oranı ve süreç hakkında uygun bilgi veya anlayış olmadan araç ayarlarının yapılması, ileride daha ciddi sorunlara neden olabilir.
Honda Dream’inizin performansını optimize edebilecek başka bir ayar da karbonhidrat şamandıralarının senkronizasyonudur. Bu, şamandıranın bağlantı noktasının, yani şamandıranın şamandıra valfinin tabanına temas ettiği yer ile karbonhidrat gövdesinin tabanı arasındaki mesafenin kalibre edilmesiyle yapılan karmaşık bir işlemdir.
Honda, Dream’in karbonhidratının şamandıra seviyesini ayarlamak için benzersiz bir araç yapıyor; Bir kez daha, karbonhidratın temizlendiğinden ve ayarlandığından emin olmak için koleksiyoncunuzun eşyasını Vintage-Honda konusunda uzmanlaşmış bir tamirciye götürmenizde utanılacak bir şey yok. Ayrıca, daha yüksek irtifalara seyahat ederken jetlerinizi anında nasıl değiştireceğinizi de gösterebilirler.
Honda Dream 305’in Genel Artıları ve Eksileri
İşte Honda Dream’in bazı genel artıları ve eksileri:
Artıları
- Sürmek eğlenceli
- Koleksiyoncu eşyası
- Vintage koleksiyoncuların moto pazarında tamir edilip yüksek fiyata satılabilir
- Tarihi yapı ve etkili mühendislik
- Güvenilir
- Bakımlı ise uzun ömürlüdür
Eksileri
- Sallanan; Salıncak Kolu Rulmanlarının Değiştirilmesi Gerekiyor
- Ön Çatal Sıkışıyor
- Karbonhidrat Sorunu: Yeniden Yapılanma Gerekli
İncelemeler Ne Diyor?
305cc’ye çıkarılan aynı motor, 1959’da CA76 Dream ile Kuzey Amerika’da tanıtıldı. Aslında o yıl 247cc ve 305cc Dreams’in birkaç farklı versiyonu ithal edildi, ancak hiçbiri çok fazla sayıda değildi.
Kuru karter CA76 bir yıl dayandı ve 1960 yılında CA77 Dream Tourer ile değiştirildi. Honda, CA77’yi ıslak karterli motorla güncelledi ve ayrıca 247cc CA72’yi sundu. Hem 247cc hem de 305cc Dreams 360 derecelik bir krank mili kullanıyordu, bu da ikiz pistonların aynı anda yükselip alçaldığı ancak dönüşümlü olarak ateşlendiği anlamına geliyordu. Yakıt ve hava, tek bir 22 mm Keihin karbüratörde karıştırılıyor ve egzoz, çıkarılabilir bölmelerle donatılmış susturuculardan çıkmadan önce çift duvarlı başlık boruları aracılığıyla sağlam silindir kapağından çıkıyor. 305cc’lik ikiz motor, 8.000 devir/dakikada 24 beygir gücünde derecelendirildi.
1960’dan 1963’e kadar üretilen rüyalar “erken” modeller olarak adlandırılırken, 1963’ten 1969’a kadar üretilen makineler “geç” modeller olarak adlandırılıyor. Erken ve geç arasındaki farklar azdır. Görsel olarak, gaz deposunun şekli değişti, ancak dikdörtgen arka amortisör üst kapakları ve hız göstergesiyle birlikte kare far motor bölmesi kaldı. Üretim süreci boyunca Dream’in özellikleri neredeyse hiç değişmeden devam etti.
Honda, CSA77 Dream Sport da dahil olmak üzere Dream’i temel alan şaşırtıcı sayıda yeni model üretti; Tourer’dan ayırt edilmesi için üst düzey bir egzoz sistemiyle donatılmış 305cc’lik bir Dream.
Kaynak: https://www.storymastery.com/story/screenplay-structure-five-key-turning-points-successful-scripts/
Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Dream 305 Ne Kadar Güçlü?
Honda Dream 305, 293 cc tek silindirli, hava soğutmalı bir motora sahiptir ve 13 beygir gücü ve 17 Nm tork üretir. Bu, şehir içi ve şehir dışı sürüşler için ideal olan, kullanımı kolay ve yeterli bir güç sunar.
Honda Dream 305 Ne Kadar Yakıt Tüketir?
Honda Dream 305, oldukça ekonomik bir motosiklettir. Ortalama yakıt tüketimi 100 km’de yaklaşık 3 litredir. Bu, şehir içi ve şehir dışı sürüşler için idealdir.
Honda Dream 305 Ne Kadar Hızlı?
Honda Dream 305’in en yüksek hızı yaklaşık 110 km/saat’tir. Bu, şehir içi sürüşler için ideal bir hızdır ve uzun yolculuklarda da yeterlidir.
Honda Dream 305 Ne Kadar Rahat?
Honda Dream 305, geniş bir sele ve ergonomik bir sürüş pozisyonu ile oldukça rahat bir motosiklettir. Şehir içi ve şehir dışı sürüşlerde uzun süreli konfor sunar.
Honda Dream 305 Alınır mı?
Honda Dream 305, klasik motosiklet severler için ideal bir motosiklettir. Kullanımı kolay, ekonomik ve rahat bir sürüş deneyimi sunar. Ayrıca şehir içi ve şehir dışı sürüşler için de oldukça uygundur. Fiyat-performans açısından da oldukça iyi bir motosiklettir.
Not: Bu bilgiler genel niteliktedir ve her motosiklet için geçerli olmayabilir. Motosiklet satın almadan önce detaylı araştırma yapmanız ve bir uzmana danışmanız önemlidir.