Honda Interceptor VFR800 Sorunları
Honda Interceptor VFR800 Sorunları: Bilinen 5 Sorun (Açıklandı)
Neler Okuyacaksınız?
- 1 Honda Interceptor VFR800 Sorunları Özet:
- 2 Honda Interceptor VFR800 Sorunları Madde Olarak
- 3 1. Regülatör/Doğrultucu
- 4 2. 2002-2013 Honda Interceptor VFR800 VTEC modellerinde Eksantrik Zincir Gergileri
- 5 3. VTEC Modelleri için Pahalı 16.000 Mil Hizmeti
- 6 4. Termostat Arızası
- 7 5. Hatırlamalar
- 8 Honda Interceptor’un VFR800 Genel Artıları ve Eksileri
- 9 İncelemeler Ne Diyor?
- 10 Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Interceptor veya VFR800 motoru nedeniyle sevgiyle “Viffer” olarak bilinen, 1998’den itibaren üretilen popüler bir spor touring motosikleti serisidir.
Spor touring camiasının favorisi olan Interceptor, Honda’nın yüksek teknolojili, yüksek güçlü spor sürüş tutkunlarının yanı sıra konfor arayan uzun mesafe tur meraklılarına yönelik ateşli ve sert yanıtıdır.
Honda Interceptor VFR800 Sorunları Özet:
Honda Interceptor VFR800, genellikle güvenilir bir motosiklet olarak bilinir ancak yine de her makine gibi zamanla arızalar ortaya çıkabilir. İşte VFR800 ile sık karşılaşılan bazı problemler:
- Hararet Sorunu: VFR800’lerde en yaygın sorunlardan biri hararettir. Bu genellikle radyatör fanının geç devreye girmesi veya termostat arızasından kaynaklanır.
- Yağ Sızıntısı: Conta ve keçeler zamanla aşındığı için yağ sızıntısı görülebilir. Düzenli bakım ve kontrol önemlidir.
- Valf Tıkırtısı: Valf aralıklarının ayarlanmaması veya aşınma sonucu ortaya çıkan tıkırtı sesidir.
- Stator Arızası: Elektrik sistemini besleyen stator arızalanırsa motosiklet çalışmaz.
Yakıt Sistemi:
- Karbüratör Sorunları: Eski modellerde bulunan karbüratörlerde tıkanıklık gibi sorunlar yaşanabilir.
Transmisyon:
- Debriyaj Kayması: Debriyaj diski aşınmış veya yağlanmışsa kavrama yeteneğini kaybeder. Vites geçişlerinde kayma hissedilebilir.
- Vites Atlama: Vites değiştirici veya dişlilerde aşınma olması durumunda vites atlama sorunu ortaya çıkabilir.
Elektrik:
- Akü Arızaları: Aküler zamanla zayıflar ve değiştirilmesi gerekir.
- Sigorta Atması: Elektrik sisteminde bir sorun olduğunu gösteren bir durumdur.
- Işık Arızaları: Ampuller, lambalar ve kablolar zamanla arızalanabilir.
Diğer:
- Süspansiyon Arızaları: Süspansiyon bileşenleri zamanla aşınabilir veya arızalanabilir.
- Fren Aşınması: Fren balataları ve diskleri düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.
- Lastik Aşınması: Düzenli olarak kontrol edilmeli ve aşındıklarında değiştirilmelidir.
Önemli Notlar:
- Bu liste kapsamlı değildir ve VFR800’lerde görülebilecek tüm sorunları içermez.
- Motosikletinizin size uzun yıllar hizmet verebilmesi için düzenli bakım yaptırmak ve kullanıcı el kitabına uymak önemlidir.
- Herhangi bir sorunla karşılaşırsanız, bir motosiklet tamircisine danışmanız gerekir.
Ek Bilgi:
- VFR800 forumları ve internet sitelerinde kullanıcıların yaşadığı sorunlar ve çözümleri hakkında bilgi bulabilirsiniz. Bu size potansiyel sorunlara karşı hazırlıklı olma imkanı sağlar.
- Özellikle motosikletinizin yılına göre bilinen kronik sorunları araştırmak faydalı olabilir.
Honda Interceptor VFR800 Sorunları Madde Olarak
Bu kadar saygın bir motosiklette herhangi bir sorun bulmak zor görünebilir, ancak Interceptor gibi bir efsanenin bile göz önünde bulundurulması gereken birkaç kör noktası vardır.
Modele ve nesile özgü sorunlar arasında regülatör/redresörler, kam zinciri gergileri yer alıyor ve bazı sahipler, VTEC modellerindeki pahalı servisten şikayetçi oldu. Bu makalede ele alacağımız 2002-2005 modelleri için elektrik sistemi geri çağırmalarının yanı sıra 2002-2004 yılları için de fren/hidrolik sistemleri geri çağrıldığı bildirildi.
1. Regülatör/Doğrultucu
Regülatör/doğrultucu, Honda Interceptor’un şarj sisteminin ayrılmaz bir parçasıdır. Interceptor’unuzda karşılaşabileceğiniz sorunları doğru bir şekilde teşhis edip düzeltebilmeniz için bir regülatör/redresörün nasıl çalıştığına daha derinlemesine bakmak için biraz zaman ayırmak istiyorum.
Bir regülatör/redresör AC’yi (alternatif akım) DC’ye (doğru akım) dönüştürür, böylece alternatör aküyü uygun miktarda voltajla şarj edebilir.
Regülatör/doğrultucu, şarj sisteminizden doğru miktarda akımın akmasını sağlar.
Regülatör/doğrultucu ayrıca gelen tüm AC gücünü, pilinize geri akabilen ve onu şarjlı tutabilen giden DC gücüne dönüştürür.
Birçok Honda Interceptor sahibi, en yaygın sorunun zamanından önce regülatör/doğrultucu arızası olduğunu bildirdi .
Honda’ya karşı adil olmak gerekirse, herhangi bir marka veya model motosikletteki regülatör/redresörler zamanla aşınacaktır ve yalnızca Interceptor’a özgü değildir ancak kesinlikle serideki önemli sorunlardan biri olarak ortaya çıkmaktadır.
Regülatör/Doğrultucu Nasıl Arızalanır?
Regülatör/redresörünüz çok düşük akım gönderiyorsa akü yavaş yavaş boşalmaya başlayacaktır. Öte yandan, eğer bir regülatör pile çok fazla voltaj girmesine izin verirse, pil tamamen kızaracak kadar ısınabilir ve hatta patlayabilir.
Aküye yeterli voltaj göndermeyen bir regülatör/redresörün bazı belirtilerini burada bulabilirsiniz.
- Bisikleti çalıştırmada zorluk.
- Akünüzün düşük voltajlı yavaş boşalması nedeniyle bisiklet hiç çalışmıyor.
- Akü tamamen boşalırsa sürüş sırasında motor arızası.
- Farlar kararmış veya titriyor.
- Tutarsız voltaj okumaları.
Aküye çok fazla voltaj gönderen arızalı bir regülatör/redresörle karşılaşan çoğu sürücü, regülatör/redresörden çok fazla ısı hissettiğini bildirdi.
Bunun nedeni havalandırılmamış, yüksek sıcaklıktaki bir alanda Interceptor’un VFR800 motoruna yakınlığıdır. Güçlü V4 motor, hassas regülatör/doğrultucuyu aşırı yüklemeye yetecek kadar ısı üretebilir.
Daha yaygın olarak, Interceptor sahipleri/sürücüleri, regülatörün/redresörün çok düşük akım gönderme olasılığının daha yüksek olduğunu ve boşalmış akü nedeniyle çalıştırma, akü boşalması ve hatta motor arızası ile ilgili sorunlar yaşadığını söyledi.
Interceptor’ınız bu semptomları yaşıyorsa, şarj sisteminizi test etmeye değer çünkü muhtemelen arızalı veya arızalı bir regülatör/redresörünüz var.
Hemen hemen her otomobil parçası mağazasından ucuz bir voltmetre satın alabilirsiniz ve bunu kullanmak için elektrik ustası olmanıza gerek yoktur!
Honda Interceptor’unuzda Regülatörü/Doğrultucuyu Test Etme
Regülatörü/redresörü test etmek için basit adımlar şunlardır:
1. Başlamak için akü voltajını test edin. Kullanışlı yeni veya ödünç aldığınız voltmetrenizi kullanarak, ölçüm cihazının problarını akü terminallerine (kırmızıdan kırmızıya, siyahtan siyaha!) yerleştirerek akünün voltaj okumasını test edin.
13v ile 15v arasında bir voltaj okuması alıyor olmalısınız.
Voltmetreniz 15v’nin üzerinde bir okuma gösteriyorsa, regülatörünüz/doğrultucunuz aküye çok fazla akım geçmesine izin veriyordur.
13v’nin altında bir okuma alırsanız, regülatör/doğrultucu yeterli akımı aktarmıyor demektir.
2. Daha sonra Honda Interceptor’un kablolarını ayırın.
3. Voltmetrenizi diyot ayarına getirin.
4. Voltmetrenin pozitif probunu Interceptor’un pozitif diyotuna ve negatif probunu Interceptor’un stator girişine takarak regülatörünüzü/redresörünüzü kontrol edin.
Bu test hiçbir okuma veya ‘0’ üretmemelidir.
5. Aşağıdaki test bölümü için voltmetrenin negatif probunu Interceptor üzerindeki pozitif diyota yerleştirin ve pozitif probu stator girişine yerleştirin.
Burada bir okuma almalısınız, ancak sayı genel olarak bir okuma almak kadar göreceli değildir.
6. Şimdi Interceptor’un negatif diyotu üzerinde 4. ve 5. adımları tekrarlayın.
Negatif diyota giden pozitif voltmetre probu ve stator girişine giden negatif prob hala ‘0’ üretmeli ve negatif diyota giden negatif prob ve stator girişine giden pozitif prob genel bir voltaj değeri vermelidir.
Bu okumalardan herhangi biri yanlışsa veya piliniz kabul edilebilir voltaj aralığının (13v-15v) dışında okuyorsa, muhtemelen Interceptor’unuzun regülatörünü/redresörünü değiştirme zamanı gelmiştir.
Honda’nın stok regülatörünü/redresörünü değiştirmek için kullanılabilecek çok sayıda satış sonrası regülatör/redresör vardır ve bunu yapmak nispeten kolaydır .
Tahminimce, Honda Interceptor’unuza servis yapılması konusunda güvenilir servis uzmanınızı arayacaksınız ve onlar hemen regülatörü / redresörü değiştirmek için onu getirip getirmeyeceğinizi soracaklar!
2. 2002-2013 Honda Interceptor VFR800 VTEC modellerinde Eksantrik Zincir Gergileri
2002 yılında Honda, Interceptor’un VFR800Fi motorunu, önceki modele göre sözde bir iyileştirme olan VTEC modeliyle değiştirdi ve karışık incelemelere yol açtı.
VTEC modelleri, zamansız aşınmış gibi görünen bir alaşımdan yapılmış otomatik bir Kam Zinciri Gerdiricisi (CCT) ile birlikte geldi.
Yenilikçi bilim adamlarının ve mühendislerin, teknoloji Honda Interceptor’da daha yaygın olarak kullanılan manuel CCT’yi otomatik CCT ile değiştirmesi ne kadar da hoş!
Ne yazık ki Interceptor sürücüleri için bu son teknolojide çözülmesi gereken ‘aksaklıklar’ var.
Otomatik CCT tıpkı göründüğü gibi çalışır; gerektiğinde kam zinciri gerilimindeki değişikliklere anında uyum sağlar. Interceptor’un zamanlama zinciri eksantrik millerini motor krank miline bağlar, böylece birbirleriyle uyum içinde pompalanırlar.
Otomatik CCT aşınmaya ve arızalanmaya başladığında, kam zincirindeki otomatik ayarlamalara ayak uyduramaz, bu da kam zincirinin gevşemesine veya tokatlanmasına neden olur. Bunun yarattığı gürültü sizi korkutmaya yetecek kadar olmalı!
Tüm bunların dezavantajı, otomatik bir CCT’nin elle ayarlanamamasıdır; bu da, gerginin otomatik işlevi çalışamayacak kadar aşınmışsa parçayı işe yaramaz bir alaşım yığını haline getirir.
Aşınmış CCT’yi herhangi bir sayıda daha güvenilir satış sonrası Eksantrik Zinciri Gerdiricileri ile değiştirmeniz gerekecektir.
İyi haber şu ki, Honda Interceptor’ınızın Kam Zinciri Gerdiricisini değiştirmek, eksantrik milinizin veya krank milinizin arızası konusunda endişelenmenize gerek kalmadan onu çok daha uzun süre yolda tutacaktır.
Honda Interceptor’un otomatik CCT’si ile ilgili son bir not: bu otomatik üniteler, bir Honda tamircisi veya sertifikalı servis uzmanı tarafından manuel olarak ayarlanabilen bir versiyonla kolayca değiştirilebilir.
Manuel olarak ayarlanabilen CCT, çok daha güvenilir bir alternatif olarak kabul edilir ve motorunuzun ömrünü uzatabilir.
3. VTEC Modelleri için Pahalı 16.000 Mil Hizmeti
Honda Interceptor’da bir zamanlar popüler olan VFR800Fi’nin yerini almak üzere üretilen VTEC motorları piyasaya sürüldüğünde pek de sıcak karşılanmasa da, bu VTEC modelleri yıllar geçtikçe daha popüler hale geldi.
Honda, 16.000 mil işaretinde ihtiyaç duyulan yerde bir valf muayenesi ve ayarı önermektedir; bu, foruma katkıda bulunanların çoğunun maliyetli ve çoğu zaman gereksiz bulduğu bir hizmettir.
Avustralyalı bir kullanıcı, Honda Interceptor aracının 16.000 kilometrelik bakımının maliyeti hakkında şunları paylaştı:
“ VFR’ler uzun ömürlülükleriyle ünlüdür, bu yüzden bana tamamen saçma geliyor. Ben de Sekizinci nesille aynı durumdayım, sadece 24.000 km yaptım (ilk valf bakımının 24.000 km’de önerildiğinden eminim) Yine de 12.000 km daha bekleyeceğim. Valfler de dahil olmak üzere tam hizmet için 1000 Avustralya Doları teklif edildi.”
Kilometre veya zaman çizelgesi hizmetleri konusunda her zaman üreticinin tavsiyelerine bağlı kalınması tavsiye edilse de Honda Interceptor inanılmaz derecede güvenilir bir motosiklettir. Pek çok rapor, valf ve kapak servisini 16.000 mil yerine 32.000 milde yapabileceğinizi öne sürüyor.
4. Termostat Arızası
Honda Interceptor termostatları kapalı konumda kalma eğilimindedir.
Bu olduğunda termostat, soğutucu sıcaklık sensörüne fanı açması için sinyal göndermiyor ve motorunuz aşırı ısınıyor.
Bunun nedeni ister Honda Interceptor ile birlikte gelen hatalı bir termostat olsun, isterse sadece bu bisikletlerin yaşı olsun (eski modeller onlarca yıldır kullanımdan kalkıyor), özellikle eski modellerde termostatların değiştirilmesi şiddetle tavsiye edilir.
Soğutma sıvısı termostatı kadar küçük bir şey asla yıkıcı bir motor arızasının nedeni olmamalıdır. Termostat amatör, mekanik eğilimli bir kişinin değiştirmesi için yönetilebilir.
Bunu Honda Interceptor’unuza yapmaktan kendinizi rahat hissetmiyorsanız, pek çok deneyimli tamirci modeldeki bu yaygın sorunun fazlasıyla farkındadır ve bunu makul bir oranda çözebilir.
5. Hatırlamalar
Honda Interceptor’un bazı parçalarının geri çağrılması zorunlu olduğu ve motosikletiniz garanti kapsamında olmasa bile birçoğunun Honda bayilerinde tamir edilebildiği sürece üretilen her model.
Kullanılmış bir Honda Interceptor satın alıyorsanız satıcıya aşağıdaki genel geri çağırma işlemlerini mutlaka sorun:
- 2002-2005 Honda Interceptor’ların elektrik sistemi geri çağrılıyor
- Tüm 2002-2004 Interceptor modellerinde Servis Frenleri/Hidrolik geri çağırma
Honda Interceptor’un VFR800 Genel Artıları ve Eksileri
İşte Honda Interceptor’un bazı artıları ve eksileri:
Artıları
- Honda Interceptors, inanılmaz güçlü V4 motorları nedeniyle 1998’den günümüze kadar 8 nesli kapsayan en uzun ömürlü motosikletlerden biridir.
- Sokak sürücüsü için yeterince sportif.
- Daha uzun yol maceraları için konfor ve dayanıklılık.
- Her Interceptor nesli, motosikleti en ileri seviyede tutan güncellenmiş teknolojiler sunmuştur ancak yine de kullanıcı dostudur.
- Şık tasarım: Üstün spor motosiklet görünümü.
Eksileri
- Son araştırmalar Honda Interceptor regülatör/redresörlerinin yaklaşık 1/3 oranında hatalı parçalar olduğunu gösteriyor.
- Otomatik Kam Zinciri Gergileri çok çabuk aşınır, yüksek motor gürültüsüne ve maliyetli onarımlara neden olur
- VTEC model motorlarda 16.000 milde pahalı (ve potansiyel olarak gereksiz) valf ve kapak servisi.
- İçinden uygun miktarda soğutma sıvısı akmayan motorlarda aşırı ısınmaya neden olan termostat arızası.
İncelemeler Ne Diyor?
“…günlük işe gidiş gelişlerinizde rahat olun, eğlenceli bir hafta sonu yolculuğunda çocuklara katılın ve bahsettiğiniz o uzun yolculuğa çıkın…hepsi VFR’nizde. Bende var ve kesinlikle tavsiye ediyorum.”
Sanki raylar üzerindeymiş gibi hareket ediyor ve virajlarda beklenenden daha hafif bir sürüş hissi veriyor. Bir yandan diğer yana fırlatılması kolaydır ve yerden yüksekliği etkileyicidir. Köşenin ortasında çizgileri değiştirmek kolaydır ve sportif bir his verir ve agresif bir şekilde sürülmeye çok isteklidir. Virajlarda çok stabil ama yine de hızlı tepki veriyor. Otoyolda çok stabildir ve hiçbir seğirme olmadan son derece iyi takip eder.
Sıkça Sorulan Sorular?
Honda Interceptor VFR800 Ne Kadar Güçlü?
Honda Interceptor VFR800, 781 cc V4 motora sahiptir ve 108 beygir gücü ve 85 Nm tork üretir. Bu, onu hem yeni başlayanlar hem de deneyimli sürücüler için ideal kılan güçlü bir motosiklet yapar.
Honda Interceptor VFR800 Ne Kadar Yakıt Tüketir?
Honda Interceptor VFR800’ün ortalama yakıt tüketimi 100 km’de yaklaşık 6,5 litredir. Bu, onu oldukça ekonomik bir motosiklet yapar.
Honda Interceptor VFR800 Ne Kadar Hızlı?
Honda Interceptor VFR800’ün en yüksek hızı yaklaşık 250 km/saat’tir. Bu, şehir içi ve şehir dışı sürüş için ideal bir hızdır.
Honda Interceptor VFR800 Ne Kadar Rahat?
Honda Interceptor VFR800, geniş bir sele ve ergonomik bir sürüş pozisyonu ile oldukça rahat bir motosiklettir. Uzun yolculuklar için bile idealdir.
Honda Interceptor VFR800 Alınır mı?
Honda Interceptor VFR800, güçlü, ekonomik ve rahat bir motosiklet arayanlar için ideal bir seçimdir. Uzun yol turları ve günlük sürüşler için mükemmeldir. Fiyat-performans açısından oldukça iyi bir motosiklettir.
Not: Bu bilgiler genel niteliktedir ve her motosiklet için geçerli olmayabilir. Motosiklet satın almadan önce detaylı araştırma yapmanız ve bir uzmana danışmanız önemlidir.