Kaplanmış Lastikler Yeni Lastiklere İyi Bir Alternatif mi?

Arabanız için kaplanmış lastik satın almak ister misiniz? Çevresel yönü ve fiyatı bunun için konuşur. Ama iyi ve güvenliler mi? En önemli gerçekler ve bilgiler.

Aşınmış kış veya yaz lastiklerini değiştirmek zorunda olan herkes, doğal olarak mümkün olduğu kadar çok tasarruf etmek ister. Uzak Doğu’dan ucuz yeni lastikler ve kullanılmış lastiklere ek olarak, ucuz bir alternatif daha var: fabrikadan yeni bir dişle yeni görünen, kaplanmış eski lastikler.

Kaplamalı lastikler nedir?

Kaplanmis Lastikler Yeni Lastiklere iyi Bir Alternatif mi 1
Kullanılmış karkaslarda kusur olup olmadığı kontrol edilir

Kaplanmış lastikler, kullanılmış lastiklerden yapılan yeni lastiklerdir. Bunu yapmak için, kaplama konusunda uzmanlaşmış şirketler, aşınmış lastikler satın alır ve alt yapılarına karkas adı verilen yeni bir sırt bileşimi uygular.

Karışım yaz , kış veya dört mevsim lastikleri için tasarlanabilir. İkincisi resmi Alp sembolüne (üç köşeli dağdaki kar tanesi) sahipse, Alman kış lastiği gerekliliklerini karşılar.

Çalışma süreci: lazer teknolojisinin kullanılmasıkarkaslar incelenir ve daha önce hasar görmüş lastikler ayıklanır. Özel makineler (parlatma makineleri), eski sırt kauçuğunu kontura kadar çıkarır ve daha sonra bir kayma ekstrüderi kullanılarak ham kauçuk karışımı uygulanır. Ham lastik şimdi , yeni profilin yaklaşık 15 bar’lık bir basınç altında ve 160 °C’lik bir sıcaklıkta uygulandığı ve kauçuğun vulkanizasyon yoluyla plastikten elastik duruma geçtiği bir ısıtma presine yerleştirilir.

Kaplamalar çevre dostu mudur?

Kaplanmis Lastikler Yeni Lastiklere iyi Bir Alternatif mi 2
Polisaj makinesinde: eski kauçuğun çıkması gerekir

Her durumda. Yalnızca Almanya’da her yıl yaklaşık 60 milyon eski lastik birikmektedir. Ve kullanılmış lastiklerin sadece yarısı, örneğin spor parklarında suni çim ve koşu parkurları olarak kullanılan veya yalıtım paspasları için karıştırılan kauçuk granüle işlenir.

Kaplama sırasında karkasın büyük bir kısmı yeniden kullanıldığından, kauçuk veya çelik gibi değerli hammaddelerin tüketimi azalır. Örneğin, bir ağır kamyon lastiğinde yaklaşık 50 kilo malzeme tasarrufu yaparsınız. Kendi açıklamalarına göre, kaplamacılar genellikle yeni lastik üretirken olduğundan yüzde 80 daha az su , yüzde 70 daha az ham petrol ve toplamda yüzde 50 daha az enerji kullanıyor..

Kaplamalar güvenli mi?

Kaplanmis Lastikler Yeni Lastiklere iyi Bir Alternatif mi 3
Yeni lastiklerde olduğu gibi: sırt bileşiminin uygulanması

Endüstriyel kaplama, ticari araçlarda, tarım makinelerinde ve hatta motor yarışlarında uzun süredir kullanılan kanıtlanmış bir tekniktir. Her üç uçak lastiği de kaplanır ve bazı karkaslar yedi defaya kadar kullanılır.

Kaplamalı araba lastikleri için katı yasal gereklilikler geçerlidir. Bir karkas yalnızca bir kez kaplanabilir. 2006’dan bu yana yalnızca AB standardı ECE R 108’e göre üretilmiş ve test edilmiş kaplanmış lastikler satılabilir. Tamamen yeni lastikler gibi, E-işareti almaları gerekironayı veren ülke için sayısal bir kodla birlikte işaretlenecektir. Almanya için bu “E1” dir.

Kaplamalar “R”, “kaplamalı”, “kaplamalı” veya – çoğu durumda – ” kaplamalı” olarak işaretlenmiştir. Lastik ebadı , hız sınıfı ve yük endeksine ek olarak , normal lastik etiketlemesi ayrıca kaplama tarihini bir DOT numarası olarak gösterir (yeni lastiklerin üretim tarihini gösterir).

Kaplamalı araba lastikleri iyi midir?

Kaplanmis Lastikler Yeni Lastiklere iyi Bir Alternatif mi 4
Yan duvar ayrıca bir üst katman alır

2003’ten 2011’e kadar bazi firmalar, kaplanmış lastikleri birkaç kez normal lastik test programına dahil etti. Testin ilk yıllarından kalan geri dönüştürülmüş kış lastikleri karda, ıslak ve kuru yollarda zayıflıklarla hala çok dengesizken , sonraki yıllarda, özellikle karda yol tutuş söz konusu olduğunda, seviye biraz iyileşti. Ihle’den Ridgon MS 179, “tavsiye edilen” derecesini bile aldı.

Ancak bu, tüm kaplamalarda temel bir sorundur – lastik çok gürültülüydü. Burada alt yapı ile lastik sırtı arasındaki bağlantının tek parça olmadığını görebilirsiniz.

Ancak daha da büyük bir zayıflık var: Müşteri bir lastik seti satın alırsa, dört lastiğin de aynı karkasa sahip olacağının garantisi yok. Profil aynıdır, ancak alt yapı farklı üreticilerden gelebilir – ve her tekerlek tamamen farklı yol tutuş özelliklerine sahip olabilir. Bu aşırı durumlarda sadece deneyimsiz sürücüler için tehlikeli olabilir. Uzmanların daha iyi araç kontrolü için her yönden aynı tipte yeni lastiklerin takılmasını tavsiye etmesi boşuna değildir. Bazi firmaların 2011’den beri kaplanmış lastikleri test etmemesi, pazardaki öneminin azalmasından kaynaklanmaktadır.

Test ettiğimiz ürünler artık yok, birçok üretici iflas etti. Basınç testi, bazen X-ışını işlemleri veya çivi deliği dedektörleri gibi güvenlik odaklı teknolojilerin mali giderleri artık karşılanmıyor.

Kaplamaları nereden satın alabilirsiniz?

Kaplanmis Lastikler Yeni Lastiklere iyi Bir Alternatif mi 5
Gönderiye kapalı: Siparişler genellikle çevrimiçi olarak verilir

Savaş sonrası yıllarda Almanya’da ve daha sonra GDR’de malzeme sıkıntısı nedeniyle kaplama hala yaygınken, araba ve hafif kamyon lastikleri artık sadece Dissen/Aşağı Saksonya’daki Reifen Hinghaus * fabrikalarında üretiliyor (marka adı: King Meiler) ve Günzburg’da üretilen Rigdon * şirketi. Kaplamalı araba boyutları için ana satış kanalı , internetteki lastik portallarıdır. Ancak elbette herhangi bir yerel lastik satıcısı da bu tür lastikleri ürün yelpazesine dahil edebilir.

Mevcut bir karkas kullanılarak, kaplanmış lastikler önemli ölçüde daha ucuzdur : yeni bir premium lastik seti ile karşılaştırıldığında yüzde 50 tasarruf edebilirsiniz ve Uzak Doğu’dan gelen ucuz lastiklerle karşılaştırıldığında yüzde 20 tasarruf edebilirsiniz. Ucuz kullanılmış lastikler zaten bir alternatif değildir : Genellikle önceden hasar görmüşlerdir ve ciddi kazalara yol açabilecek hasarlar çıplak gözle bile görülemez.

Ancak kaplanmış lastikler ekonomik ve ekolojik açıdan yeniden ilgi çekici hale gelse bile, ucuz lastikler önümüzdeki yıllarda popüler olmaya devam edecek. Çin ve Tayvan’dan Avrupa pazarına akın ediyor. Kaplamalar biraz daha ucuz olsa bile, birçok sürücü – kaplamaların aksine – kökeni açıkça izlenebilen yeni lastikler almayı tercih ediyor.

Sıkça Sorulan Sorular?

Kaplamalı lastiklerle ne kadar tasarruf edebiliriz?

Cevap: Kaplamalı lastiklerle %50 tasarruf edebiliriz

Araba lastikleri kaç defa kaplanır?

Cevap: Kaplamalı araba lastikleri için katı yasal gereklilikler geçerlidir. Bir karkas yalnızca bir kez kaplanabilir.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu