Motosiklet Hızlanma Sorunları

Motosiklet sürmenin en cezbedici yönlerinden biri gaza basmak ve hızlandıkça rüzgarın size doğru hücum ettiğini hissetmektir.

Ancak motosikletiniz hızlanırken aniden güç kaybederse veya takılırsa, muhtemelen en iyi ihtimalle hayal kırıklığına uğrayacaksınız ve en kötü ihtimalle hayatınız tehlikede gibi hissedeceksiniz.

Bu makale, hızlanmayan bir motosikletle sonuçlanan en yaygın 12 sorunu açıklamaktadır.

Sık sık motosiklet hızlanma sorunlarına neden olan yaygın sorun şunlardır:

Karbüratör Yayı Geride

Karbüratörlü motosikletlerde karbüratör yayı, karbüratörün küçük ama önemli bir parçasıdır ve hava: yakıt akışını etkileyen karbonhidrat kaydırma hareketini ve iğne konumunu kontrol eder.

Karbüratör yayı geriye doğru takılırsa, sürgünün çok yavaş veya çok hızlı açılmasına neden olarak hava-yakıt karışımının zayıf olmasına ve hızlanırken güç kaybına neden olabilir. Bu genellikle karbonhidrat iğnesine ve jetine zarar verme riski taşır.

Bu sorunu çözmek için karbüratörü çıkarmanız ve yayın yönünü kontrol etmeniz gerekir. Yayın konik bir ucu ve düz bir ucu olmalıdır. Ayrıca konik uç kızağa bakmalı ve düz uç kapağa bakmalıdır.

Yay geriye doğruysa, basitçe çıkarın, ters çevirin ve doğru şekilde yeniden takın. Bu, hızlanmanıza yardımcı olur ve daha fazla havayı önler: Gaza bastığınızda geri tepme, tekleme ve stop etme gibi yakıt akışı sorunları.

Karbüratörde veya Giriş Kapağında Vakum Sızıntısı

Karbüratör veya emme körüğündeki vakum kaçağı, motosikletinizin hızlanırken güç kaybetmesine neden olabilen, tespit edilmesi zor bir sorundur.

Hava giriş sistemini kapatan hortumlarda veya contalarda çatlak, delik veya gevşek bağlantı olduğunda vakum kaçağı meydana gelir. Hava kaçakları, motora fazladan havanın girmesine izin vererek fakir bir hava yaratır: yakıt durumu (çok fazla hava, yeterli yakıt yok), hava-yakıt oranını bozar.

Vakum kaçağının belirtileri kaba rölanti, patlama veya geri tepme sesleri, hızlanırken duraksama veya tökezleme ve zayıf yakıt ekonomisini içerir.

Bu sorunu çözmek için, sızıntının kaynağını bulmanız ve kapatmanız gerekir. Şüpheli alanların etrafına su veya karbonhidrat temizleyici püskürtün ve kabarcıkları ararken motor sesindeki değişiklikleri dinleyin.

Bir vakum kaçağı bulursanız, geçici bir düzeltme olarak silikon dolgu macunu, koli bandı veya hortum kelepçeleri kullanabilirsiniz. En verimli çözüm, paslanmış/hasarlı/sızdıran parçaları değiştirmektir.

Kırık Karbüratör Yayı

Kırık bir karbüratör yayı küçük bir sorun gibi görünebilir, ancak sonunda motosikletinizin hızlanmasını etkileyebilecek bazı ciddi sorunları ortaya çıkarır.

Daha önce de belirttiğimiz gibi karbonhidrat yayı, motosikletinizin karbüratörü içindeki kayma hareketini ve iğne konumunu kontrol etmekten sorumludur.

Yay kırılırsa, sürgünün yapışmasına veya sıkışmasına neden olarak motora uygun miktarda yakıtın girmesini engelleyebilir. Bu, daha önce tanımladığımız zayıf yakıt durumuna ve nihayetinde hızlanırken güç kaybına neden olabilir.

Bozulmuş bir karbüratör yayının belirtilerinden bazıları, düzensiz rölanti, zayıf gaz tepkisi, hızlanırken duraksama veya tıkanma ve motorun stop etmesidir.

Bu sorunu çözmek için, karbüratörü söküp sürgü tertibatını ayırarak kırılan yayı işlevsel bir yay ile değiştirmeniz gerekir.

Ayrıca karbonhidrat iğnesinde ve jetinde herhangi bir hasar veya aşınma olup olmadığını kontrol etmeli ve gerekirse değiştirmelisiniz.

Rutin karbonhidrat bakımı, zayıflayan yayları kırılmadan önce izlemeli, ivmenizi geri kazanmalı ve daha fazla hızlanma sorununu önlemelidir.

Karbüratöre Takılı Jet

Karbüratördeki tıkalı bir jet, bir motosikletin hızlanmasını yavaşlatmanın yaygın bir nedenidir. Jet, karbüratör veya yakıt enjektörü yoluyla yakıtın hava ile karışmasını sağlayan küçük bir geçittir.

Farz edin ki motosikletinizin jeti kir, moloz veya etanol ile tıkandı. Bu durumda, yakıt akışını kısıtlayabilir ve yağsız hava: yakıt oranı oluşturarak motorunuza çok fazla hava ve yetersiz yakıt sağlayabilir. Bu ayrıca hızlanırken güç kaybına neden olabilir.

Tıkalı bir jetin belirtileri arasında sert rölanti, patlama veya geri tepme sesleri, hızlanırken duraksama veya tökezleme ve zayıf yakıt ekonomisi yer alır.

Bu sorunu çözmek için, jeti temizlemeniz ve karbüratörü çıkararak ve şamandıra çanağını çıkararak tüm engelleri kaldırmanız gerekir.

Ardından, jeti sökmek için bir tornavida kullanın ve içinden biraz karbonhidrat temizleyici veya basınçlı hava püskürtün. Diğer uçtan çıkan temizleyiciyi veya havayı görebildiğinizden emin olun.

Son olarak, jeti ve karbüratörü yeniden takın.

Gaz Kablosunda Ekstra Gevşeklik

Gaz kablosu, el gazı kumandanız ile karbüratör veya yakıt enjeksiyon sistemi arasındaki bağlantıdır. Kablo, gazı çevirdiğinizde motora ne kadar yakıt ve hava gireceğini kontrol eder.

Bu nedenle, kabloda çok fazla gevşeklik varsa, motor tepkisinde bir gecikmeye veya gecikmeye neden olarak hızlanmanızın yavaş veya tepkisiz görünmesine neden olabilir.

Gaz kablosundaki ekstra gevşekliğin belirtileri arasında yavaş veya gecikmeli gaz tepkisi, sabit bir hızı korumada zorluk ve zayıf yakıt ekonomisi yer alır.

Bu sorunu çözmek için, gaz kablosunu sıkmanız ve gaz kolu ve karbüratör veya yakıt enjeksiyon sistemi yakınındaki kablo uçlarındaki somunları veya vidaları ayarlayarak fazla gevşekliği gidermeniz gerekir.

Hızlanmanızı iyileştirmek ve gaz kelebeği tepkisi sorunlarının hızlanmanıza engel olmasını önlemek için kabloda yaklaşık 2-3 mm’lik küçük bir boşluk bırakın.

Egzoz Sistemi Kısıtlamaları

Egzoz sistemi kısıtlamaları, motorun güç çıkışını azaltarak motosikletin hızlanmasını etkileyebilir. Egzoz sistemi, yanmış gazların yanma odasından kaçmasına izin verir ve temiz hava ve yakıtın içeri çekilmesine yardımcı olan negatif bir basınç oluşturur.

Bu nedenle, egzoz sistemi tıkalı, hasarlı veya kötü tasarlanmışsa, motorun verimini ve performansını azaltan bir karşı basınç oluşturabilir.

Egzoz sistemi kısıtlamalarının bazı belirtileri, zayıf yakıt ekonomisi, güç kaybı, sert rölanti, patlama veya tıslama sesleri ve aşırı ısıdır.

Ancak, sorunu şu şekilde önleyebilirsiniz:

  • Susturucu, katalitik konvertör veya oksijen sensörünün temizlenmesi veya değiştirilmesi.
  • Borularda sızıntı veya çatlak kontrolü.
  • Motorun teknik özelliklerine uyan yüksek performanslı bir egzoz sistemi kurmak.

Hatalı Zamanlama İlerlemesi

Uygun olmayan bir zamanlama ilerlemesi, bujilerin yanma döngüsünde çok erken veya çok geç ateşlenmesine neden olarak motosikletin hızlanmasını etkileyebilir.

Zamanlama avansı, bujilerin silindirlerdeki hava-yakıt karışımını ne zaman ateşleyeceğini belirler. Zamanlama kapalıysa, motor yakıtı verimli bir şekilde yakmayacak ve güç ve performans kaybına uğrayacaktır.

Kötü zamanlama ilerlemesinin belirtileri arasında çalıştırma zorluğu, geri tepme, vurma, ping veya patlama sesleri ve zayıf yakıt ekonomisi yer alır.

Bu sorunu çözmek için:

  • Ateşleme zamanlamasını bir zamanlama ışığı ile ayarlayın.
  • Bujileri veya kabloları değiştirin.
  • Ateşleme bobininde veya distribütör kapağında hasar veya aşınma olup olmadığını kontrol edin.
  • Motor için doğru oktanlı yakıt kullanın.

Kötü zamanlama avansı, arızalı bir elektronik kontrol ünitesi (ECU) veya krank mili konum sensörü veya eksantrik mili konum sensörü gibi arızalı bir sensörden de kaynaklanabilir.

Hava/Yakıt Karışımı Verimsiz veya Kirli

Verimsiz veya kirli bir hava/yakıt karışımı, motora verilen yakıtın yanıcılığını etkileyerek motosikletin hızlanmasını etkileyebilir.

Daha önce bahsedildiği gibi, fakir karışım, hava miktarı için yeterli yakıt olmadığı anlamına gelir, bu da motorun aşırı ısınmasına ve yavaşlama sırasında patlama sesleri çıkarmasına neden olabilir.

Tersine, zengin bir karışım, hava miktarına göre çok fazla yakıt olduğu anlamına gelir, bu da motorun güç kaybetmesine ve siyah duman üretmesine neden olabilir.

Karbüratörlü bir motosiklette hatalı hava:yakıt oranını incelemek ve düzeltmek için, farklı koşullar için uygun dengeyi elde etmek üzere karbüratördeki hava/yakıt karışım vidalarını ayarlayın.

Yakıt enjeksiyonlu bir bisiklette, bir teşhis bilgisayarı ile motosikletin ECU’suna bağlanın ve ECU’nun iade edilmesi gerekip gerekmediğine bakın.

Son olarak, temiz bir hava filtresi ve taze yakıt da havayı dengeleyebilir: biraz bozuk olan yakıt karışımı.

Kirli veya Eski Bujiler

Bujiler, motordaki yakıtı ateşlemek ve tüm yanma sürecini başlatmak için gereklidir.

Bisikletinizin bujileri kirliyse, aşınmışsa veya hasar görmüşse, motor gücü için gerekli olan katı veya tutarlı kıvılcımı üretemezler ve bu da zayıf ivmelenmeye neden olur.

Bujiler, günlük aşınma ve yıpranma, düşük yakıt kalitesi, yağ sızıntısı veya karbon birikmesi nedeniyle aşınır. Bunu tereddüt, güç kaybı, patlama sesleri veya siyah duman gibi işaretlerden fark edeceksiniz.

Sorunu çözmek için bujileri temizlemeniz veya motor için doğru tipte bujilerle değiştirmeniz gerekir. 

Tıkalı Hava Filtresi

Motosikletinizin hava filtresi, motora temiz hava sağlamak için kritik öneme sahiptir.

Bisikletinizin filtresi veya hava giriş temizleyicisi kir veya pislikle tıkanmışsa, hava akışını kısıtlar ve yakıt karışımını çok zengin veya çok fakir hale getirerek zayıf ivmelenmeye neden olur.

Bu, tozlu veya çamurlu koşullarda sürüş, düzenli bakımın ihmal edilmesi veya yanlış veya ucuz filtre kullanılması nedeniyle olabilir.

Tıkanmış bir hava filtresinin belirtilerinden bazıları, çalıştırmada zorluk, kaba rölanti veya düşük yakıt ekonomisini içerir.

Bazı motosikletlerde yağı alınabilen, temizlenebilen, kurutulabilen ve yeniden kullanılabilen yeniden kullanılabilir ağ hava filtreleri bulunurken, diğerleri tek kullanımlık kağıt filtreler kullanır. Tek kullanımlık kağıt filtrelerin, bisikletinizin kullanım kılavuzundaki servis aralıklarına göre değiştirilmesi gerektiğini unutmayın.

Bisikletinizin hızlanma sorununu çözmek için hava filtrenizin temizlenmesi veya yenisiyle değiştirilmesi gerekebilir.

Yakıt Dağıtımı Sorunları

Yakıt dağıtım arızası, motora yeterli yakıtın ulaşmasını engelleyerek motosikletin hızlanmasını etkileyebilir.

Arızalı yakıt dağıtımı genellikle tıkalı bir yakıt filtresinden, arızalı bir yakıt pompasından, sıkışmış bir yakıt hattından veya kirli yakıttan kaynaklanır. Semptomlar arasında tereddüt, durma, geri tepme veya düşük güç bulunur.

Motosikletinize doğru yakıt akışını sağlamak ve gaz kelebeği tepkisini olması gereken yere getirmek için yakıt dağıtım sisteminizi gerektiği gibi inceleyin ve temizleyin.

Ardından, deponuzda ve hatlarınızda kalmış olabilecek süresi dolmuş veya kirlenmiş yakıtı boşaltarak bisikletinizi taze benzinle doldurun.

Karbüratörünüzü Temizleme Zamanı

Karbüratör kirliliği, uygun olmayan bir hava-yakıt karışımı oluşturarak motosikletin hızlanmasını etkileyebilir. Bunun nedeni, karbüratör geçitlerinde ve jetlerde kir, sakız veya vernik birikintilerinin birikmesidir.

Karbüratör yayının kırılmasından veya karbüratör vidalarının yanlış ayarlanmasından ve bu makalenin başka yerlerinde ele alınan diğer karbonhidrat sorunlarından genellikle bisikletinizin karbonhidratında biriken kalıntılar sorumludur.

İşte motosiklet karbüratörünüzü inceleme, temizleme veya yeniden inşa etme zamanının geldiğini gösteren işaretlerden birkaçı:

  • Kaba rölanti.
  • RPM yükseliyor
  • egzoz patlaması
  • Kalın veya siyah egzoz dumanı.

Genellikle, karbüratörlü bir motosiklette hızlanmayı geri kazanmanın ilk adımı, servis kılavuzu talimatlarını izleyerek motosikletin karbüratörünü üreticinin özelliklerine göre temizlemek ve ayarlamaktır.

Bu makale yardımcı oldu mu?
EvetHayır

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu