Piston

Piston krank milini döndürmek için yanma sürecinden gelen kuvveti aktarır.

Piston, bir içten yanmalı motorun silindirlerinde yukarı-aşağı hareket eden bir bileşendir. Piston, silindirin içinde hareket ederek yanma odasını oluşturur ve yanma işlemini gerçekleştirir.

Piston, genellikle alüminyum alaşımdan yapılmış bir silindir şeklindedir. Üst kısmı, silindir içinde hareket ederken yanma odasını oluşturan bombeli bir yapıya sahiptir. Alt kısmı ise piston pimi veya bileziklerle birleşerek biyel kolu ile bağlanır.

Piston, motorun çalışması sırasında yukarı-aşağı hareket eder. Bu hareket, krank mili üzerindeki biyel kolu aracılığıyla dönme hareketine dönüştürülür. Pistonun aşağı hareketi, silindir içine hava-yakıt karışımının girişini sağlar. Yukarı hareketi ise sıkıştırılmış hava-yakıt karışımının yanmasını ve itme gücünü üretir.

Piston, motorun performansını ve verimliliğini etkiler. Pistonun şekli, boyutu ve malzemesi, yanma odasının hacmini ve sıkıştırma oranını belirler. Aynı zamanda, pistonun ağırlığı ve sürtünmesi de motorun gücünü ve torkunu etkiler.

Piston, düzenli bakım ve kontrol gerektirir. Aşınma, çatlaklar veya diğer hasarlar durumunda piston değiştirilmelidir. Piston halkaları da periyodik olarak kontrol edilmeli ve gerektiğinde değiştirilmelidir.

Piston, içten yanmalı motorların önemli bir bileşenidir. Yanma odasını oluşturur, yanma işlemini gerçekleştirir ve itme gücünü üretir. Motorun performansını, gücünü ve verimliliğini etkiler.

Başa dön tuşu